Helaas is de bv wederom geen succes :(

Hey Do29,

Bij mij is het in het begin ook niet soepel verlopen, maar nu na bijna 2 weken drinkt onze dochter Noah goed uit de borst en ze groeit echt goed gelukkig. Noah wilde niet uit m'n rechter borst drinken en later ook niet meer uit m'n linker, maar dmv tepelhoedje gaat het nu echt kei goed. De eerste 3 dagen was je in totaal 340gr afgevallen en nu weegt ze nu 3210gr. Dus het gaat nu echt kei goed met haar.

Heb je dat al eens geprobeerd om het met een tepelhoedje te proberen? Het kan echt succes hebben!

Succes en veel sterkte!

Liefs

Joyce

Hi,

Omdat ik medicijnen gebruikte kon ik bij mijn eerste geen borstvoeding geven, daar kon ik me al op voorbereiden en daar had ik me dus al bij neergelegd.

Hoewel ik me in kan denken dat het een mooie ervaring is die je het liefste mee zou willen maken, wil ik een ieder bij wie het niet lukt of kan een hart onder de riem steken.

Mijn zoontje (nu 4) is nóóit (erg) ziek (geweest)- op waterpokken na en een lichte ooronsteking toen hij 3 was , dus zijn weerstand is prima in orde en heeft geen klachten gehad van de kunstvoeding (wel zijn we op een gegeven moment overgestapt naar Nutrilon A.R. omdat hij veel spuugde, toen was het probleem ook meteen over).

Verder heb ik het als prettig ervaren (na verhalen van vriendien) dat ik de zorg van het voeden met mijn vriend kon delen en kon ik altijd op stap en ten alle tijden ergens een flesje fabriceren (of nam t mee in thermosfles), heb ik geen gedoe met kolven /aan huis gekluisterd zijn, of terug naar huis moeten/ borstonsteking/tepelkloven gehad, dus er zijn ook pré's..!

Jammer dat er nog steeds een beetje een taboe heerst op het NIET geven van borstvoeding, of het nu wel of niet een bewuste keuze is.

Hey Joyce,

Had ik het toch goed dat er hier een meisje Noah is geboren. Had het gelzen vlak na m,n eigen bevalling,maar kon je geboortetopric nergens terug vinden.
Bedankt voor je tip ,maar een tepelhoedje heb ik niet nodig,want Noah dronk prima en ook mijn tepels zijn wat je noemt ideaal voor bv haha,maar mijn productie waarschijnlijk niet. Daarbij heb ik er de rust en de tijd niet voor met nog 2 kids om alles op alles te zetten om de bv een succes te laten worden. Ik heb geen zin in bv- stress. ik moest sowieso gaan bijvoeden,want Noah viel zienderogen af, hij werd suf en zijn plasluiers werden ook miner. daarbij mogen ze maar 10% van hun geboortegewivht afvallen.Voelde me waarschijnlijk nog het meest schuldig, dat hij zo afviel.Gisteren op het cb geweest en hij weegt nu weer 3550! Bij geboorte 3625,dus dat gaat de goede kant op. Hij is ook veel allerter nu,dus hij doet het prima op de fles! Ik heb er vrede mee.

liefs Donna en Noah.

Hey meis,

Wat vervelend dat het dan toch ondanks al je goede bedoelingen, niet zo loopt als je van te voren in gedachten had. Natuurlijk isflesvoeding een heel goed alternatief, maar soms is het even moeilijk om je verwachtingen bij te moeten stellen...

Ik kan er een beetje over meepraten: Floor wil niet drinken aan de borst. Na een week van fingerfeeden en absoluut niet slapen, hebben we de beslissing genomen: ik kolf nu alles, en zij krijgt gewoon de fles. Ze groeit gelijk een stuk beter, en is leuke alerte en vrolijke baby... Ik ben er twee dagen lang heel erg verdrietig over geweest, dat me dit niet lukte, maar inmiddels is het goed. Het enige wat ik nog heel moeilijk vind, is dat iedereen nu maar denkt dat ze Floor de fles mogen geven; daar ben ik echter nog niet aan toe. Het is al heel wat om dan te moeten accepteren dat mijn borsten voor haar niet goed zijn, laat staan dat iemand anders dan papa of ik haar dan voeden...

Liefs,

T

Hoi Donna,

Ja dat klopt. Wij hebben een dochter gekregen op 10 september genaamd Noah. Ik had inderdaad een geboorte topic geplaatst op 11 sept, maar nadat er iets mis is gegaan met het forum is m'n topic verdwenen helaas. Ik dacht, zal er maar geen nieuwe meer opzetten. Onze dochter was ook meer als 10% afgevallen (zoals je kunt lezen in m'n verhaaltje hierboven), maar het gaat nu ook weer goed met haar. Maar je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt.

Noah is ons 1e kindje, dus ik kan me volledig richten op haar en de bv. En ik ben blij dat ik toch heb door gezet. In het begin (zeker de 1e week) viel het me 's nachts erg zwaar om wakker te worden om haar te voeden, maar dat gaat nu gelukkig wel beterder. Ik heb er ook aan gedacht om te stoppen en voor het makkelijke te gaan om de fles te geven. Dat scheelt een hoop voor de nachten, maar nu ik er eenmaal aan gewend ben valt het allemaal reuze mee. Ook wilde ik stoppen omdat ik ontzettend twijfelde aan mezelf en m'n voeding, zal ze wel genoeg hebben enz enz!!! Maar gezien ze nu goed groeit (is ook duidelijk te zien ook aan d'r gezichtje) twijfel ik niet meer aan mezelf.

Liefs

Joyce & Noah :)

Hoi Truckerbabe en Joyce,

@Truckerbabe,begrijp ik het dan goed dat je Floor jouw,n afgekolfde melk in het flesje geeft?
Toch ook wel fijn als het zo kan dan krijgt ze toch het goede van mama,,maar ik krijg er met een kolf amper wat uit. Of dat aan m,n productie ligt of iets psygologisch is, geen idee.En ik vindt het zelf ook niet prettig om iedereen maar de fles te laten geven. Ik zie dat om me heen ook,dat zowat het hele kraambezoek en een ouder broertje of zusje het kindje de fles geeft. Zelf weet je toch beter hoe je kindje drinkt,vooral in het begin als jezelf nog moet wennen. Mijn dochtertje van 5 heeft 1x het flesje gegeven en die had er na 5 min al genoeg van hihi.Wat betreft de bv,
Ondanks mijn twijfels in de zwangerschap wilde ik er toch voor gaan en een betere start hadden we deze keer niet kunnen hebben en in het begin leek het super te gaan, je hoorde hem ook goed slikken. Bij mijn vorige bevallingen toch altijd complicaties gehad,waardoor ik dacht dat invloed had gehad op de bv. @Joyce ik wist niet wat haar geboortegewicht was,maar heb je dan niet het advies gekregen om bij te voeden of hoe heb je dat opgelost en hoe vaak moet je haar nu dan laten wegen?Onze Noah werd wat suf en ook de plasluiers werden minder vol,dus dat voelde al niet goed. Op het cb kreeg ik het advies bij te voeden,dus eerts de borst aanbieden en vervolgens nog een flesje en kijken wat hij daar dan nog uit dronk en dan om de 2 dgen wegen.Als je zegt dat je haar ziet bijkomen dan neemt dat gelijk al heel veel onzekerheid weg,maar ze zou nu toch weer op haar geboortegewicht moeten zitten. Bij mijn eerste had ikzelf 1,5 liter bloed verloren tijdens de bevalling waardoor de bv me dubbel zo zwaar viel.moest toen voeden en aansluitend dan weer kolven,was 24 uur per dag met voeden bezig en mijn 2de lag de eerste 3 dagen op de kinderafdeling en mocht ik hem ivm met een navellijntje maar 2 per dag aanleggen en de rest moest ik met kolven doen,maar dan kwam er nog geen druppeltje uit.Tja het is me wat ;)

liefs Donna en Noah ;)

hey,

inderdaad: ik kolf en zij krijgt dat uit een flesje. ik heb zat melk (net 190 cc gekolft :p ze drinkt er 100) alleen ze wil echt niet uit mijn tepel drinken. ze wordt dan helemaal boos en onrustig...
dus ik heb nu de voordelen van borstvoeding, en de voordelen van flesvoeding (precies weten hoeveel ze drinkt, anderen kunnen voeding overnemen..)
Het enige nadeel is dat alles twee keer zo lang duurt... ben net klaar met voeden en 45 min. bezig geweest...
(vandaar late tijdstip :p ze ligt nu op mijn borst in slaap te vallen ;))
gister wel een flessenwarmer gekocht, hoeven we niet steeds water te koken om au bain marie op te warmen... dat scheelt alweer een hoop tijd :)
bij mij geld ook: is de eerste, dus heb ook de tijd om te kolven en te voeden...

liefs,

T

Terug
Bovenaan