hele beentjes kapot

Zifjon heeft al vaaf zijn geboorte exceem en ik gebruik ook absoluut GEEN producten met parfum en conserverings middelen. Je zou een tijdje om de twee dagen in bad kunnen doen en de andere dagen wassen en producten van Weleda en Zarqua gebruiken. Het is niet goedkoop maar echt super spul. Zwitsal heeft nu ook een lijn zonder parfum die is wel goedkoper maar bevat wel conserveringsmiddelen. Ik denk dat haar huis geiriteerd is geraakt door het krabben en prikkels van buitenaf en elke prikkel zoals een badje, parfum, wasmiddel geen katoene kleding maakt het weer dat het gaat jeuken. Haar huidje heeft ff rust nodig en dat doe je in iedergeval door even geen parfum dingen te smeren en niet de huid verder uit te laten drogen. En producten met parafine en vaseline sluiten juist d ehuid waardoor het niet hersteld niet echt ok dus.

sterkte en als je nog vragen hebt lees ik ze wel hoop dat je wat aan deze tips hebt.
gr van Mariska

Hallo ik wou even nog reageren milton heeft als baby ook altijd eczeem gehad die krab het ook open .Hij heeft het in lichte mate maar ik heb de intensive rescu lotion van vaseline altijd voor zijn huid gebruikt daardoor heeft hij een hele gave huid. En ik had ook al eerder geschreven over die waterwratjes dat jeukt ook heel erg hoe meer hij het open ging krabben hoe meer hij kreeg maar zodra ik ben begonnen om weer te gaan smeren was het helemaal weg zoals ik al eerder zei. En geen littekens dus hoezo wonderspul ik heb ook altijd complimenten van het CB gehad dat ik zijn huid goed verzorg altijd smeren en voor douchen gebruik wasgel van dermocare daar zit geen zeep in en hydrateert ook is speciaal voor kinderen babys nijntje staat op de voorkant. En wat Reisa ook al zei je was eventueel met neutral wassen misschien scheelt dat ook veel.  De wijkverpleegkundige riep zelfs de kinderarts erbij om te laten zien hoe gaaf zijn huid is zo hadden ze het nooit gezien zeiden ze. Een kind met eczeem zo gaaf huidje .
Meid ik zou zeggen probeer het allemaal eens heel veel sterkte ermee. Het is geen leuk gezicht om je kind zo te zien krabben.

groetjes lisette

Hoi,

Ik zou zelf eerst eens een hele week NIETS smeren.
Alles door elkaar heen smeren of vlak na elkaar helpt ook niet, en zou zelf de huid eerst eens rust gunnen.
Ik zou zelf ook een hele week niet wassen, wel natuurlijk met een washandje gezicht en handjes en de billen maar verder niet.
Rust doet heel veel,
Is het een idee om de beentjes een te laten rusten aan de blote lucht? bijv iedere dag een uurtje? Om de handjes kan je dan misschien wantjes doen en met een vetertje om de pols vaststrikken...?

Na een week zou ik idd rescue bodylotion gebruiken... en dan eens een week proberen en dan aankijken...

Het is in ieder geval erg vervelend en ik wens je veel sterkte ermee.

Liefs Marina

hoi meiden

dank jullie wel voor alle reactie

ik heb nu ook die vaseline lanette in huis gehaald
en doen dat nu zeker 3x per dag op
moet wel zeggen dat het iets minder wordt

ook zoals iemand zei van haar malliot te warm is
dat is het niet want als ik haar sokjes aan doe dan krabt ze
en doe ik een malliot aan dan helemaal niets

dank jullie voor de reactie's

liefs manuela
mama van tessa01-03-2008

Ik smeerde met de eczeem van mijn oudste wel 5 keer op een dag, anders kreeg ze toch jeuk. Je zou als het nodig was nog wel vaker smeren. Succes.

Terug
Bovenaan