Hele dag misselijk.... Wat nu... Help

Hoi,

Ik ben nu 7 of 8 weken zwanger en ben de hele dag misselijk. K wordt er niet goed van.
Heeft iemand een tip over wat ik moet doen ???

Volgende week Moet ik weer werken, hoop dat ik me dan niet meer zo voel!!!!

Lfs
 
hoi mieke1980

misselijk zijn is idd niet heel erg leuk.
wat bij mij heel erg hielp was voordat ik me bed uit ging een krekker eten zodat je al wat binnen heb voordat je echt was gaat doen.
liefs debora
 
Hoi Mieke,

Ik ken het ik ben vandaag weer begonnen (om 7uur vanochtend, hijgpuf) ben nu 9 weken en 3 dagen en heb behoorlijk wat misselijke weken (al 4 weken om precies te zijn) achter de rug. Enige wat je kan doen is eten! Probeer echt zoveel mogelijk te eten, beschuit en boterhammen ed. Het wordt echt minder!
 
Hoi, ik ben vanaf de eerste dag dat ik zwanger was (4 weken) kots misselijk en dat werd allemaal erger. Inmiddels 10 kilo lichter en ben nu bijna 3 maanden.
Ik heb van de verloskundige emesafene gehad. Is getest, dat dit geen kwaat kan en gewoon geslikt kan worden bij zwangerschap.
Dit haalt de scherpe kanten eraf bij mij. Maar bij veel neemt het de misselijkheid weg.,
Inmiddels slik ik 2 tabletten per dag en eindelijk wordt mijn misselijkheid minder.

Ik zou even overleg hebben met je VK wat zij adviseert

Sterkte yvonne
 
he meis, wat je kan doen wat ze ook zeggen voor dat je uit bed komt een kracker eten, en als je misselijk wordt van koken probeer dan smiddags te koken en dan s avonds eten of iemand anders koken,

Meestal gaat het over , sommige hebben heel de zwangerschap last van en sommige in het begin

sterkte ermee

liefs
 
Hoi

Ik heb even van een andere site tips voor je gekopieerd

Zwanger & misselijk – Tip 1: Vitamine B6
Vitamine B6 of pyridoxine wordt al geruime tijd gebruikt om zwangerschapsmisselijkheid tegen te gaan. Het is vooral populair omdat inname van vitamine B6 veilig is tijdens de zwangerschap. Vitamine B6 is – samen met meclozine – een belangrijk ingrediënt van het anti-misselijkheidsmedicijn Emesafene. De werking van pyridoxine is niet geheel duidelijk, maar het lijkt werkzaam bij veel zwangere vrouwen.

Zwanger & misselijk – Tip 2: Framboosbladthee
Thee van framboosbladeren is voor veel zwangere vrouwen uiterst effectief tegen misselijkheid. Eén kop framboosbladthee per dag kan risicoloos worden gedronken tijdens de zwangerschap.

Zwanger & misselijk – Tip 3: Gember
Gember wordt in allerlei vormen en concentraten gebruikt om zwangerschapsmisselijkheid tegen te gaan. Er zijn verschillende onderzoeken uitgevoerd waaruit de effectiviteit van gember, gembercapsules en gemberpoeder blijkt. Doseringen tot 1 gram gember per dag zijn – ook tijdens zwangerschap – volkomen veilig.

Zwanger & misselijk – Tip 4: Anti-misselijkheid medicijnen
Er zijn verschillende medicijnen die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken om zwangerschapsmisselijkheid tegen te gaan. Voorbeelden hiervan zijn: Emesafene, Primperan, Zofran, Omeprazol, Rennie en Gaviscon.

Zwanger & misselijk – Tip 5: Therapieën
Er zijn verschillende therapieën die werkzaam kunnen zijn bij zwangerschapsmisselijkheid. De belangrijkste voorbeelden hiervan zijn: hypnotherapie, acupunctuur en orthomoleculaire therapie.


Zwanger & misselijk – Tot slot
Probeer niet te veel middeltjes en medicijnen tegelijkertijd uit. Dit kan de misselijkheid juist erger maken. Het is altijd verstandig om te overleggen met een huisarts, verloskundige, diëtist of therapeut

Uit ervaring kan ik zeggen dat niets echt helpt. Het gaat echt vanzelf over, hoewel ik dat anders voelde bij de eerste, toen ik gemiddeld 6-8x dgs moest overgeven. Bij mij hielp bezig zijn nog het beste, op de bank misselijk zitten zijn en voelen, maakte het alleen maar erger. Doorwerken en afleiding zoeken maakte niet dat ij minder moest braken, maar voelde me wel minder ellendig.
Bij de 2e al stuk minder misselijk en bij de 3e helemaal niets, was zelfs overtuigd van een miskraam bij gebrek aan misselijkheid.

Succes en sterkte
 
Pfff bedankt allemaal.
Maar k zie er wel tegenop om weer te werken....
K ben docent en heb als ik misselijk ben niet heel zin om te praten.....

Net ff naar de winkel geweest, maar dat was wel zweten hoor!!
 
Persoonlijk zou ik met oog op je beroep wat vragen voor je misselijkheid. Zeker als je overgeeft, want dat is niet handig als docent zijnde, je kunt niet altijd maar snel even weg.
Ik heb er destijds ook over gedacht, maar mijn misselijkheid was te hanteren dus hoefde de klas niet uit

sterkte
 
Terug
Bovenaan