Hele dag misselijk

Hoi, ik heb in een zwangerschapsboek gelezen dat gember goed kan helpen tegen misselijkheid. En dan bij voorkeur verse gemberwortel. Of je kan er ook thee van zetten (een stukje fijn hakken en daar gekookt water op gieten) en dan evt honing of citroen toevoegen.
Ook kan ginger ale, gekonfijte gember of zelfs een gemberkoekje helpen.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, mammie V.

Hallo dames,

Ik wil toch even reageren hierop....ben nu zelf 14 weken zwanger en goed ziek geweest......het wordt nu ietsjes minder maar heb een hele zware tijd gehad mag ik wel zeggen.....ik lag hele dagen op bed...at kaakjes en geroosterd brood...en dronk thee en verder eigenlijk niet veel....was verslaafd aan lollies want daar kan je op zuigen en juist door dat zuigen gaat de misselijkheid over!!!!!of zuurtjes he is ook een optie.

Ik ben geen voorstander van Emersafene.....er is onderzoek naar gedaan en er komt geen duidelijk antwoordt uit dat het veilig is voor je ongeboren baby.....ik vroeg ernaar bij de gyn een week of 3 geleden en zij schrijft het absoluut niet voor...je moet ermaar mee leven zei ze want er is absoluut niets voor de misselijkheid wat veilig is......en dat homeopatische goedje....van homeopatische middelen is immers bekend dat het niet direkt werkt he!!!!dat duurt wel weer even....dus tja wat moet je dan???gewoon maar door de zure appel heen bijten denk ik want je weet immers waar je het voor doet toch???en nu zul je zeggen: wat een makkelijk gepraat...maar vergeet niet dat ik het ook net allemaal meegemaakt heb...en ik weet hoe erg het dus is...

Het belangrijkste is dat je maag niet leeg mag raken...want dan is het des te erger...en veel proberen te drinken....dat is het allerbelangrijkste!!!!

Heeeeeeeel veel sterkte meiden......en weet dat het absoluut over gaat!!!!!!

Liefs Gea

Hoi gea,

Dat is inderdaad ahet ergste, als je maag leeg is. Ik heb dat elke ochtend. Stap ik net uit bed en ja hoor naar de wc. EN gezien het feit dat je maag leeg is kots je of niets eruit of maagsappen. Nou...gevolg...pijnlijke keel en een pijnlijke maag die eigenlijk voor jan doedel aan het samenknijpen is...spierpijn later ook nog bij mijn middenrif...

Liefs Aicha.

hoi meiden!,
ja heel vervelend die misselijkheid, i know!
Wat bij mij wel hielp was voor dat ik op stond ( ff je mannetje aan zn ochtenjas trekken) een droogbeschuitje en een kopje thee met een beetje suiker, deed wonderen!
Probeer t is zou ik zeggen.
Groetjes Meid 21

Vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben, ben ik misselijk.......Wilde het allemaal nog wel even stilhouden, maar ja, als ik om het kwartier naar de wc ren is het natuurlijk al snel duidelijk.
Omdat ik met name misselijk wordt van luchtjes, heb ik gisteren een vicks inhaler gekocht. Bij een luchtje de inhaler even onder mijn neus, tot nu toe werkt ht wel, maar goed de vuurdoop krijg ik vanmiddag op het werk, ik hoop dat het werkt!

Een collega had het trouwens over cola 's morgens, omdat de misselijkheid vaak komt door een laag bloedsuiker, en als er ergens veel suiker inzit.....

Sterkte!

Terug
Bovenaan