Hele drukke baby!!

Hoi aanstaande moeders,

Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en heb een zeer zeer drukke baby. De hele dag en nacht schopt de baby tegen de onderkant van mijn buik (ligt nu nog in stuit) en ben daar helemaal beurs. Ook is het de hele tijd aan het trampoline springen op mijn blaas dus om het half uur moet ik naar de wc voor een paar druppels. Ik dacht eerst dat ik een blaasontsteking had, maar dat bleek het niet te zijn.

Volgens mijn man komt dat omdat ik zelf ook druk ben en de hele dag maar bezig....goh gek he met een kind van 2 jaar die constant aandacht vraagt. Maar 's nachts doe ik echt geen oog dicht. Vannacht was het weer feest en zat ik tot half 4 in de huiskamer. Dit terwijl de wekker weer om kwart voor 7 afging............

Op dit moment ben ik echt helemaal kapot. 's Middags een uurtje gaan liggen helpt ook niet want ook dan kan ik niet slapen. Ik heb al aan de vk gevraagd of zij advies had, maar die zei alleen maar dat ik blij moest zijn dat ik de baby zo goed kon voelen. Dat ben ik natuurlijk ook maar één uurtje rust is toch niet zoveel gevraagd??

Hebben jullie hier ervaring mee en hebben jullie misschien tips zodat ik ook eens een nachtje kan slapen?

Groetjes

Ik heb helaas geen oplossing voor je....

Ik vind het wel erg sneu voor je en hoop dat baby gauw iets rustiger wordt en je weer aan je slaap toekomt, want je krijgt het straks na de bevalling natuurlijk ook zwaar.....

Liefs.

ook ik heb er geen oplossing voor.

ik ben nu 37+2 weken zwanger van de tweede en heb sinds dat ik de kleine voel een druk kindje in mijn buik .had zelfs een paar weken geleden op mijn buik een blauwe plek. en nog schopt de kleine veel. maar ergens vindt ik het ook wel weer fijn, dan weet je teminste dat het nog goed is zeg maar.

ik lag er gelukkig niet echt wakker van, maar voelde het wel. nu lig ik soms nachten wakker ivm voorweeen en harde buiken. dus hoop dat de kleine bij ons niet te lang blijft zitten of dat in iedergeval de voorweeen wat minder vaak komen in de nacht. afwachten geblazen.

succes komende tijd

Hoi,

Heb zelf meer verstand van kinderen vanaf de geboorte :) maar door logische beredenering toch de volgende tip:

- caffeine zorgt ervoor dat de baby actiever wordt. Misschien helpt het als je dus stopt met koffie,thee en chocolade te eten (in cacao zit ook caffeine!)?

Geen idee of het werkt, maar in ieder geval sterkte

Hoi,

Tijdens mijn eerste zwangerschap was de kleine ook heel druk.
Dit heeft niks te maken met hoe druk jij bent, maar met het "karakter" van de kleine.
Mijn zoon is inmiddels 16 maanden en nog steeds een heel actief mannetje.
Inmiddels 26 wkn zwanger van de tweede en dit lijkt ook weer een flinke druktemaker te zijn.
Ik probeer 's middags als m'n zoon op bed ligt iig even lekker een uurtje op de bank te gaan zitten, tv kijken of een boekje lezen.
Slapen overdag kan ik ook niet, krijg er nl enorme hoofdpijn van.
Of even lekker douchen of in bed, gewoon even ontspannen.
Succes en probeer te blijven genieten van je kleine.

groetjes Cora

het lijkt wel of ik mezelf hoor praten.
Hier nog zo'n bewegelijke baby. Ben nu ook 28 weken en de kleine stop niet met bewegen. Overdag is het nog wel redelijk uit te houden. Met een paar rake trappen. Deze kleine ligt ook in stuit en de blaas en darmen zijn een zeer gelieft mikpunt. Om de haverklap naar de  wc rennen, maar loos alarm.En zodra ik ga liggen, op de zij of rug het maakt niets uit, dan begint het pas goed. De trappen worden steeds pijnlijker. En dan heeft de baby nu nog iets van plaats in de buik. Hoe moet dat over een paar weken ?????
Het enige wat een beetje werkt is masseren. Als ik in bed lig dan pak ik de olie en ga een uur lang mijn buik masseren. de kleine vindt dat heerlijk. Dat geeft me soms net genoeg tijd om daarna in slaap te vallen voordat de baby weer actief wordt.
Maar met een beetje pech lig ik 2 uur wakker voordat de baby rustig is. En dan rond 6 uur begint het weer even voor een uurtje, waardoor ik wakker wordt en dan heb ik meestal rust totdat ik opsta.
Je wordt er echt moe van. Gewoon 1 nacht zonder te trappen. Je slaapt al slecht door die dikke buik (elke keer als ik me wil draaien wordt ik wakker) maar de baby maakt slapen er niet leuker op. Ik verheug me er nu al op als de kleine er eindelijk is. Dan kan ik manlief er ook eens een nacht op uitsturen en kan ik gewoon slapen (hoop ik).

Groetjes Jeanine

pfff dit ken ik.
mijn zoon had 2 van mijn ribben gekneusd en mij   blaas was zo slap als een waterballon.
als ik de hik had deed echt alles pijn.
en toen hij was geboren de rust zelfe, eerlijk waar de fabel is waar.
rustig in de buik druk erbuiten of druk in de buik rustig erbuiten.
hou nog even vol er is geen oplossing voor.
het werd tijdens zwemmen douchen en badderen wel altijd veel minder, dus misschien help dat. ow en de buikband afdoen, en geen strakke dingen om je buik. helpt ook echt.

xxxxx

quote: jeaninegielis reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-05-2009 23:13:32'));

het lijkt wel of ik mezelf hoor praten.
Hier nog zo'n bewegelijke baby. Ben nu ook 28 weken en de kleine stop niet met bewegen. Overdag is het nog wel redelijk uit te houden. Met een paar rake trappen. Deze kleine ligt ook in stuit en de blaas en darmen zijn een zeer gelieft mikpunt. Om de haverklap naar de  wc rennen, maar loos alarm.En zodra ik ga liggen, op de zij of rug het maakt niets uit, dan begint het pas goed. De trappen worden steeds pijnlijker. En dan heeft de baby nu nog iets van plaats in de buik. Hoe moet dat over een paar weken ?????
Het enige wat een beetje werkt is masseren. Als ik in bed lig dan pak ik de olie en ga een uur lang mijn buik masseren. de kleine vindt dat heerlijk. Dat geeft me soms net genoeg tijd om daarna in slaap te vallen voordat de baby weer actief wordt.
Maar met een beetje pech lig ik 2 uur wakker voordat de baby rustig is. En dan rond 6 uur begint het weer even voor een uurtje, waardoor ik wakker wordt en dan heb ik meestal rust totdat ik opsta.
Je wordt er echt moe van. Gewoon 1 nacht zonder te trappen. Je slaapt al slecht door die dikke buik (elke keer als ik me wil draaien wordt ik wakker) maar de baby maakt slapen er niet leuker op. Ik verheug me er nu al op als de kleine er eindelijk is. Dan kan ik manlief er ook eens een nacht op uitsturen en kan ik gewoon slapen (hoop ik).

Groetjes Jeanine

Hoi meiden,

Ik heb afgelopen nacht een nacht gehad zonder schoppen of stompen, ik moet zeggen... IK HEB GEEN OOG DICHT GEDAAN!!!!!!
Ik vond het doodeng! Ik heb gister een drukke dag gehad en de dagen ewrvoor ook wel, dus mijn man had het idee dat de kleine ook gewoon moe was, maar ik maakte me doodongerust! Ik heb bijna de hele nacht liggen wachten op een teken van leven! Toen die eenmaal kwam nadat ik om zes uur ben gaan plassen, was ik zo opgelucht dat ik als een blok in slaap viel! Bijna door mijn wekker heen geslapen ook!

Maar nu maakt ie het weer goed en word ik weer lekker geschopt en gestompt!

Ik heb zelf ook een kleine drukteschopper in mijn buik, maar na zo'n nacht als vannacht hoor je mij niet meer klagen! Deed ik overigens wel een beetje hiervoor, want het is toch lastig als de kleine steeds dezelfde plekker "pakt" om blauw te schoppen!

Ik hoop voor iedereen dat het dag nacht ritme van de kleine zo snel mogelijk in werking treed, heb je in ieder geval nog een beetje nachtrust!

groetjes
Sas

Terug
Bovenaan