Hele wakkere baby 6w overdag..

<p>Hopelijk kan ik hier moeders vinden die met het zelfde probleem lopen of hebben gelopen voor tips.</p><p>Onze zoon is vanaf sochtends 8 uur tot de laatste fles van 11 heel veel wakker. De fles tijden zijn iedere dag hetzelfde, altijd een luier verschonen voor de fles, daarna de fles, laten boeren en knuffelen. Meestal is hij eind vd fles al erg slaperig of ligt zelfs al in slaap (hij krijgt johannes broodpit meel voor de reflux dus hij moet nu wat harder werken voor de fles) en daarna na bed. Zowel als hij nog een beetje wakker is (Ik heb geprobeerd om hem wakker in bed te leggen en weg te lopen maar ook om hem mee te helpen in slaap te vallen) Maar dit werkt bijna nooit. Zelfs niet als ik hem slapend in bed leg hij wordt echt binnen een paar minuten weer wakker en krijst dan alles bij elkaar. Een draagdoek maar ik vind dit zelf persoonlijk niet zo fijn.. En als ik hem uiteindelijk op pak en mee rond loop en tegen hem praat valt hij bij me in slaap en dan laat ik hem uit eindelijk ook bij me liggen want dan ben ik blij dat hij even stil is en toch een slaapje pak ( Dit is dan altijd voor de laatste fles..)</p><p>Ik heb al veel geprobeerd, door laten huilen en om de 10 a 20 min gaan kijken en hem dan troosten in bed. Valt dan vaak weer zo goed als is slaap totdat ik zn deur dicht doe. Nou ik ga heeeeel zachtjes weg. En soms blijf ik er bij zodat ik het huilen verkom. We hebben hem ingebakerd. Als ik wil kan hij uren blijven huilen het max wat ik heb geprobeerd met af en toe kijken en troosten is 1,5. Hij is daarna helemaal overstuur. </p><p> </p><p>Ik maak me hier heel erg veel zorgen om. Ik vind het heel moeilijk om te zien dat hij zn moeite heeft met in slaap te vallen. Ik wil hem zo graag die rust geven. En ook de regelmaat. </p><p> </p><p>Maar snachts kán hij het wel want dan slaapt hij van 11 tot ong 5 uur.. (deze week komt hij ineens om 4 uur.. Maar die week ervoor was het iedere dag half 6) </p><p>Ik hoop zo dat andere moeders zich hier in herkennen of moeders die dit vroeger met hun kind hebben gehad.</p><p> </p><p>Heb ik een kind die graag overal bij is en niet zoveel slaap nodig heeft of s dit juist foute boel dat hij overdag zo is. En komt dit nog goed? </p>

Hoi mijn zoontje sliep en slaapt overdag ook slecht. Hij is nu bijna twee en slaapt al bijna jaar nog maar 1x overdag en dan zon 1,5 uur als ik geluk heb :) nachts slaapt hij gemiddeld 12/13 uur, dus dat is voldoende en lekker voor mama:)
ik heb hem zeker tot een week of 10 overdag beneden in de box laten slapen dan sliep hij in op mijn schoot en legde ik hem rustig in de box. Daarna naar boven en steeds vrij snel op elkaar, ongeveer uurtje na de fles. Ik wiegde hem vaak in slaap legde hem in zijn bed en bleef er nog even bij.. steeds beetje wakkerder weg gelegd zodat hij leerde zelf in slaap te vallen maar bleef er bij tot hij sliep en dat zeker tot een maand of 5 
ik heb dan ook wel de tijd daarvoor gehad! Nu is de tweede op komst en dat zal wel anders gaan
sterkte in ieder geval en ik denk altijd dat een kind wel pakt wat die nodig heeft!

Hier ook een hele wakkere en alerte baby. Alleen slaapjes op ons en ook zodra we hem weg wilde leggen (of er alleen al aan dachten!) werd ie wakker;)
we merkte dat hij gewoon heel dicht bij ons wilde zijn en dan wel kon slapen. Wij zijn dan ook vrij snel met de draagdoek begonnen en daarin was ie vaak na 5 a 10 mij vertrokken. Zo hadden we ook nog redelijk onze handen vrij.
inmiddels is ons kleintje 5 maanden en slaapt ie sinds deze week overdag 1a2 slaapjes in zn eigen bedje. 
Wat hier nu werkt is als hij overstuur is weer even uit bed halen (uit de situatie) en na 10 min weer proberen en zo door.
het enige advies wat ik je kan geven is misschien toch de draagdoek te proberen en eventueel naar een osteopaat te gaan. Misschien zit er iets niet helemaal lekker in zijn lijfje waardoor hij plat niet lekker ligt?
En ik kan zeggen dat ik weet hoe zwaar en pittig het kan zijn als je kleintje zijn rust niet kan vinden:)

Groetjes!

Hee, heel herkenbaar hier. 
Mijn zoontje is nu ook 6 weken en pakt overdag maar 1 goed slaapje. 
Inderdaad ook al ingebakerd. Ik kan hem moe op bed leggen, dan valt hij meteen in slaap  Maar als hij dan 45 min heeft geslapen trapt hij er niet meer in. 
Hier werkt het enigzins om hem na de fles te verschonen (wordt hij weer wakker, valt tijdens de fles ook in slaap) dan even kroelen en zelf spelen. En dan 75 min nadat hij wakker werd weer op bed leggen. 's middags slaapt hij dan van 12:15 tot 15:00.
De andere slaapjes zijn hier ook zoeken. Hij komt 's nachts ook nog 1 a 2x. Heeft helaas last van veel krampjes, die denk ik zijn slaap elke x nekken.. Hopelijk zijn die snel over. 
Hoeveel voedingen geef jij? 

Ja het is zo lastig, en dan is de kleine 1 nachtje bij opa en oma geweest. Doet hij het daar harstikke goed en sliep ie zelfs door tot half 7.
Heel fijn voor je zelf vertrouwen haha..
Onze kleine krijgt 5x150
En doordat hij niet wil slapen of zo kort slaapt huilt hij ook zoveel, tenminste als het daar aan ligt. Hij huilt denk ik zn 4 tot 6u per dag en soms wel meer

hij heeft mama honger  je kan ook een draag zak proberen 
of gewoon devtijd nemen om met hem te ziteen en te knuffelen de tijd van andere dingen komt vanzelf

Jouw verhaal is voor mij erg herkenbaar. Heb een zoontje van 11 weken. Slaapt 's avonds prima, van 22.00 tot 5.30 uur al vanaf week 3. Overdag is het een ander verhaal. Sliep ook alleen op ons overdag en wakker wegleggen tot nu toe niet succesvol (blijft huilen).
Ook heeft hij last van reflux. Wij hebben anti reflux voeding en inmiddels maagzuurremmers van de huisarts gekregen.
Door zijn reflux slaapt hij eigenlijk alleen maar op z'n buik. Omdat we daar geen voorstander van zijn, slaapt hij overdag in de box zodat we hem in de gaten kunnen houden.
Sinds een paar dagen leggen we hem op z'n buik in de box zodra hij bij ons in slaap is gevallen. Dit gaat nu al 3 dagen goed en hij slaapt nu gerust een paar uur achter elkaar, meerdere slaaptjes op een dag.
Succes! het is pittig om overdag niet eventjes tijd voor jezelf te hebben..

Wij hadden het zelfde probleem, tot dat ons kleine man toevallig een paar keer langer dan 2 uur bij mijn moeder op bed had geslapen ( natuurlijk goed beschermd, zodat hij niet uit bed kan vallen ) 
Daarna hebben we het thuis geprobeerd en ons kleine vent slaapt nu 2 a 3 uur in de ochtend/middag en dat soms 2x per dag. 

In de nacht slaapt hij goed in zijn eigen wieg. Maar de ochtend en middag was eerst ook een drama. 
Wij hebben trouwens wel een cam aan staan, zodat ik hem in de gaten kan houden en ons ventje is vrijdag 13 weken.

Terug
Bovenaan