Helikopter moeder wat betreft slaap

<p>Ben ik de enige die echt bovenop het slaapgedrag van mijn peuter zit? Ik vind altijd wel weer iets wat ik niet normaal vind. Maar weinig weken dat ik het goed vind gaan... En die babyfoon trekt altijd mijn aandacht. Mijn dochter hoor je altijd hard kreunen en steunen en mopperen als ze van slaapcyclus wisselt, bijvoorbeeld. Dus elk (half) uur zit ik in de stress naar die babyfoon te staren of ze wel verder slaapt. Totdat ik zelf naar bed ga, dan gaat dat ding uit (we kunnen haar gewoon vanuit onze kamer horen). Of als ze weer eens een paar dagen wel in de avond/nacht begint te huilen... dan ben ik daarna weer een week aan het bijkomen daarvan. Dat soort dingen.</p><p>Slapen peuters gewoon gek? Hoe vaak moeten jullie naar een huilende peuter toe per week? Of mag ik terecht helikopteren?</p>
 
Echt. Gooi die babyfoon weg. Dan ligt ze maar wat te mopperen. Valt vanzelf in slaap. Je houdt het misschien zelf ook een beetje in stand he.
Laat het los, laat het gaan. 
 
Heel herkenbaar. Mijn dochter kreunt ook veel in haar slaap. Ik slaap erg licht en heb indd de camera erop staan. Mensen vinden dit stom, (ze is 3). Maar ze slaapt enorm onrustig en slaapwandelt met regelmaat. Vaak als ze ziek word of erg nerveuzig is of er net iets teveel op een dag gebeurd. Ze kruipt dan vaak stilletjes uit bed en gaat zich ergens verstoppen. Als ik dit niet door heb en ze wordt wakker gilt ze alles bij elkaar omdat ze ineens wakker word onder ons bed, in de wasmand of kast.? ook sinds ze gestopt is met de speen slaapt ze ook moeilijker in. ? nu na 3 maand heb ik de hoop opgegeven dat dit goed komt ? ze slaapt nog steeds klokje rond maar wel onderbroken. Ook zou het me niet verbazen als ze iets apneu-erigs heeft want ook als ze goed slaapt ze is altijd bleek en heeft kringen onder haar ogen. Ze weigert middagdutjes al eeuwig en rustig op dr kont zitten doet ze nauwelijks ? pfrtrr
 
Ja hoor onze peuter slaapt ook gek, maar volgens mij gewoon normaal. In de nacht regelmatig dromen dus dan moeten we er een keertje uit voor een knuffel. Ook wel eens veel te vroeg wakker (sowieso standaard erg vroeg) of in de avond langer onrustig. Ik maak me er geen zorgen om, volgens mij is dit wel normaal. Ik zou ook kijken of het je lukt het iets meer los te laten of te onderzoeken waarom je er zo bovenop zit, misschien zit daar de oplossing. Ik gun je meer ontspanning!
 
Is het een idee om een tijdje te proberen je kindje te laten slapen zonder babyfoon? Als ze je nodig heeft, dan hoor je haar neem ik aan ook zo wel. Probeer wat afstand te nemen en het los te laten. 
 
Ik heb het in ieder geval wel met mijn baby van 3 maanden. Cameratje op haar gezicht zodat ik alles goed kan zien, naast mijn kussen in bed. Vorige week een keer in mijn slaap de babyfoon uitgezet, s ochtends gelijk in paniek naar beneden gerend om te kijken. ( ze slaapt in haar eigen kamer omdat ik zelf niet meer sliep met haar naast ons ) Dus ik herken je volledig en nu ik dit lees gaat dat dus nog ff duren! ?
 
Ik herken het wel een beetje wat je zegt. Als mijn zoontje een tijdje slechter sliep was ik ook bekaf. Ik was mezelf gewoon aan het vermoeien met continue alles in de gaten houden en op de minuut bijhouden hoeveel hij sliep. Dit is gelukkig bij mij wel een stuk minder geworden, maar ook echt alleen maar door er even met iemand over te praten. Is echt beter voor je om die spanning los te kunnen laten. Zet m op!
 
Ik herken het slaapgedrag wel enigszins. Mijn dochtertje maakt ook best wel wat geluiden haha. En ligt geen minuut stil. Maar wij hebben echt nog nooit een babyfoon gehad! Als er echt iets is, horen we dat gewoon. En eerlijk? Mijn beste vriendin vond ik altijd enorm irritant met dr camera babyfoon; de hele tijd op dat ding kijken zodra die aansprong omdat dr zoontje bewoog of hoestte oid. Ik vind dat persoonlijk geen 'natuurlijk gedrag' meer van de moeder uit. (Ok dat klinkt harder dan hoe ik het bedoel nu ik het zo zie staan)
probeer eens een tijdje die babyfoon uit te zetten. Begin met een avondje. Laat de deur open zodat je haar zeker weten hoort als er écht iets is.
 
Terug
Bovenaan