Helikopter moeder wat betreft slaap

Hihi grappig ik kon me altijd juist irriteren aan mn vriendin die dat beeldscherm altijd maar neerplofte/kwijt was/of absoluuuut niet bekeek. Terwijl er van allllles gebeurde op die kamertjes, en maar achter de feiten aanlopen ? het werkt ook andersom ? hihi dan maar pleiten voor de gezonde middenweg ??
 
Ik zou de babyfoon wegdoen, of iig 1 zonder camera. Verder hoor je je kindje echt wel als er echt iets is.


Ik herken het wel in de zin van tellen hoeveel uur slaap mn kindje pakt en in de stress raken als het minder is. Maar inmiddels hebben we een tweede kindje en kan ik het meer loslaten. Als ze een keer kort slaapt, kunnen we in ieder geval sneller op pad!
 
Ik vraag me vooral af wat je precies probeert te bereiken door er zo bovenop te zitten. Of jij nou wel of niet angstig zit te luisteren, je kindje gaat er niet slechter of beter van slapen.
Mijn dochter is 3 en speelt soms wel 20 minuten met haar knuffels voor ze in slaap valt. En in de nacht is ze af en toe wakker.
Als er echt wat is komt ze vanzelf naar ons toe. Ze kan ook zelf naar beneden komen als ze in de avond slecht kan slapen.
Sindsdien zetten we de babyfoon dus niet meer aan, want ik zit me te ergeren dat ze niet meteen gaat slapen, maar als we er wat van zeggen duurt het juist langer... En in de nacht zou ik zelf geen oog dicht doen als ik naar dr gekreun en geklets zou gaan luisteren.

Ik zou zeggen, zet m voor je eigen rust uit. Als er echt iets is, hoor of merk je dat echt vanzelf. En zo lang je kindje gewoon fit genoeg is overdag, hoef jij je echt geen zorgen te maken of ze wel (goed) genoeg slaapt. Heel veel kinderen slapen onrustig, dat is echt normaal.
 
Bedankt voor jullie reacties! Blij dat ik niet de enige ben. En ik ga mijn best doen om de babyfoon wat minder aandacht te geven. In elk geval het geluid uit. Als het beeld aangaat, zien we het vanzelf.
@Eleaa: ik weet ook niet wat ik ermee wil bereiken. Een soort drang naar grip op dingen, weten hoe mijn kind slaapt, weten hoe het gaat. En 20 minuten spelen klinkt als de hemel, haha, hier gemiddeld 45min (uitschieters naar 1,5-2 uur) spelen voordat ze gaat liggen.
 
 
 
 
Hoi hoi!

Mijn naams is Josanne Verhoof, werkzaam als pedagoog en slaapconsulent bij Villa Bimbi. Ik denk heel erg graag met je mee!
Je mag mij gerust een berichtje sturen via info@villabimbi.nl of via Whatsapp op 073 8449030 dan help ik je graag verder. 
Je kunt dan tevens een kort gratis slaapplan ontvangen.

Lieve groetjes,

Josanne
Villa Bimbi
 
Terug
Bovenaan