HELLLLLUPPPPP ik zoek een meisjesnaam....

Hoi allemaal,

We waren er helemaal over uit: we krijgen een jongen en de naam wordt Mats. Over een meisje hebben we niet eens nagedacht, want wij maken alleen maar jongens (ha ha ha). Je raadt het al....vandaag bij de pretecho blijkt het een meisje te zijn. Helemaal geweldig natuurlijk, een dochter lijkt me fantastisch, maar ik kan geen enkele leuke naam verzinnen.
We zoeken een korte, krachtige naam (net zoals Mats voor een jongen). Heeft iemand een idee????

Dank je wel alvast!

heey

nou wat toevallig wij hebben precies het omgekeerde..
we dachten allebei het wordt een meisje en ook al eigenlijk heel snel een naam in gedachten
en nou bleek het bij de echo een jongen
haha heel leuk hoor maar een jongensnaam...
we hebben echt geen idee nog
gek he

zoek je een echte nederlandse naam?

succes ermee

xx

hoi!

Hier hetzelde! Ook aan het dubben over een leuke meisjesnaam...
We hebben al een zoon en een dochter, En die twee hebben voor ons gewoon de perfecte jongens en meisjesnaam (vinden wij dan hè )!  nu is  het is erg moeilijk vinden we om hier iets echts moois bij te vinden wat goed past, echt nederlands is, maar ook in het buitenland kan.... moeilijk dus! Ik heb er al wel een paar op het lijstje, en ik kan ons meisje nu nog niet echt een naam geven... dat doen we net zoals bij de andere twee... toen ze geboren waren vonden we er 1 naam van het lijstje er meteen erg goed bijpassen, zo van, ja hij is echt een ..... of zij is echt een........ . En die hebben we toen gekozen! Hopelijk gaat dan nu ook weer zo ;-) En blijven we niet aan het twijfelen!

Nou succes ermee!
gelukkig hebben we nog even ;-)

groetjes!

Naja, gelukkig hebben we nog een tijdje (ben nu 23 wk), maar ik vind het wel vervelend. Ik ben zo bang dat we een naam kiezen, waar we achteraf niet zo blij mee zijn. Helemaal omdat we qua jongensnaam echt op 1 lijn zaten, en met een meisjesnaam niet.   Ik ben al aan het strooien met namen als Mila, Noa (modegevoelig, ik weet het), maar manlief vindt dat allemaal maar niets.
Nu vinden we Nikki allebei wel aardig, maar zijn niet helemaal overtuigd ervan.
Wat een gedoe he?

Mochten jullie suggesties hebben? Please geef het door!

groetjes!!!

Hoi!

Wat lastig dat jullie ineens een meid krijgen, haha! Meestal zeggen ze, dat als je de ene naam weet en de andere niet, dat het dan   het geslacht is waarvoor je wel een naam hebt. Bij jullie dus niet. Een meid is wel leuk. Ik verwachtte ook een jongensgezin, maar nu hebben we toch echt een meid van 3, haha.

Ik las bij mijn moeder op de kalender een leuke naam: Loeke! Vond hem wel stoer en lief tegelijk, maar als jij echt Loes heet, dan lijkt het wel erg veel op elkaar.   Mijn moeder heet Loes, dus voor ons is het geen optie en we hebben een erg leuke meisjesnaam (die ik niet ga verklappen, sorry!). Oja, voor als het een tweeling was geweest vonden we Guusje ook vrolijk.

Succes met zoeken! Kirsten

Wat vind je van Sterre, Benthe of Ninthe?

Allemaal eindigend op een -e en mijn vriend vind het niks maar ik vind het wel mooie, krachtige namen voor een meid.

Stoer vind ik Robin,  Tess,  Nikki, Daan, Sam  of Senna. Die zijn ook iets hipper.

Kan je hier iets mee? Beetje inspiratie opgedaan misschien?

groetjes,
Billie van het oktober 2008 forum

hallo allemaal
wij krijgen ook een dochtertje en we noemen haar chenna, wij vonden dit een hele mooie naam.wel apart dus je moet er van houden.de betekenis van de naam hebben wij nog nergens kunne vinden.
groetjes

25 weken zwanger van 1e wondertje

hello

Wij hadden dat ook
bij de eerste hadden we al een tijdje een meisjes naam
maar werd een jongen (nu 3 jaar)
Nu al snel een jongens naam en nu wordt het een meisje
De meiden naam is al binnen
Ik doe veel met reiki tijdenseen reiki sessie heeft het kind zelf de naam aangegeven.
Dus wie weet kom je op een dag gewoon op een naam
komt vanzelf,je kunt er ook om vragen op een rustig moment
succes

Terug
Bovenaan