Hellluupp speen afleren

Hoi hoi

Me dochter is nu 2 en 3 maandjes oud en slaapt met haar speen (1 dutje en s'nachts)

Maar ik wil haar er nu vanaf hebben.

Het probleem is ik kan haar niet laten huilen, want ze blijft zo lang huilen totdat ze zeg maar in haar huiltje blijft hangen(dus geen lucht meer krijgt en blauw word) Ze doet het ook niet expres hoor, ze raakt dan zo overstuur dat ze in haar huil blijft hangen.

Nou om haar te zeggen dat we het aan sinterklaas geven begrijpt ze nog niet. Ze praat ook niet echt zo veel in zinnetjes enzo. Ik heb dus ook het gevoel dat ze de sticker manier ook niet zal begrijpen.

Ik hoop echt dat iemand een goede tip voor me heeft. Want hoe ouder ze word des te moeilijker het word.

groetjes karima
 
in een van de bladen (weet niet meer welke) stond een paar maanden geleden een artikel. De volgende boeken werden genoemd:

'De dag dat...ik mijn speen wegdeed' door Tamara Bos, uitg. Leopold

'Ik wil mijn speen' (van de kleine prinses) door Tony Ross, uitg. Sjaloom

'Ik wil mijn speen' door Holanda Horsten, uitg. Unieboek

misschien heb je hier iets aan?

Joke.
 
hey karima

je dochter is nu 2 jaar en 3 maanden  toch?

mijn zoon heeft ook lang gespeend . hij had gewoon heel veel zuigbehoeftes ik zelf heb ook alles nagevraagd bij de tandart over het spenen , en die zij al ze  met  hun 5 jaar er van af zijn kan het  geen kwaad de speen geeft de vorm van je tandjes aan en met het wisselen dan is het belangrijkste dat ze er van af zijn.
ik vind persoonlijk dat je het gewoon nog niet moet doen als je het nu af pakt heb je kans dat ze flink hysterisch worden en druk blijven doen . die speen is op het moment een rust punt in hun  kleine leventje.
ik merkte heel erg aan mijn zoontje dat ie daar gewoon echt heel rustig van werd   maarlaat het kindje dat ene rust puntje in haar leventje houden volgend jaar kun je het proberen . ik heb hem toen uit gelegd nu ga je een grote jongen worden en je gaat straks naar de grote school daus heb je geen speentje meer nodig als je hem  straks in je schoen legt voor de sint kan hij er weer een ander kindje mee blij maken en ik denk dat jij dan echt wel een cadeau krijgt van de sint omdat je dan een grote jongen word.

mijn mening is gewoon laat het even zo je merkt zelf aan je kind dat dit het rust puntje in haar leventje is , ze moeten in hun wereldje al zoveel opnemen en kunnen ..!!

groetjes patricia  
 
hoe ouder hoe moeilijker het word ?

ze gaan wel veel meer begrijpen als ze ouder worden en dan kun je ze alles veel beter uitleggen ik heb het zelf als gewoon prettig er varen . en als je kind blauw aanloopt van het huilen is ook niet leuk en prettig   toch?

patricia
 
Onze dochter was 2 jaar en 1 maand en begon overdag om haar speen te zeuren terwijl ze 'm nooit meer overdag in had, alleen bij slapen. We hebben daarom besloten haar speen "af te pakken". Ik zag er erg tegenop en verwachtte grote drama's, maar ze accepteerde het gewoon. Kennissen van ons hadden net een baby gekregen en daar gingen we op bezoek en toen hebben we haar verteld dat een speen voor kleine baby's was en dat de baby de speen nu nodig had. Ze heeft hem zelf aan de baby gegeven, wel met gemengde gevoelens, dat konden we wel zien, maar ze deed het wel. Maar als ze dan om haar speen vroeg konden we haar vertellen: "weet je nog, die heeft baby Marije toch, want die is nog klein en die heeft hem echt nodig. Jij bent nu zo groot, jij kan zonder speen slapen". En dan was het goed en ging ze gewoon slapen. 's Nachts niet wakker geweest en maar 5 minuutjes gehuild de eerste avond dat ze zonder speen moest slapen en toen was het over. Nu zijn we een half jaar verder en ze heeft nog steeds iets met speentjes, alle poppen hebben hun eigen speen en ze is heel druk met die in hun mond te doen, maar ze stopt ze niet zelf in de mond.

Het viel ons dus erg mee. Succes!
 
Bij mijn zoontje heb ik een tijdje 's nachts gelijk na het inslapen de speen uit zijn mondje gehaald. Gevolg vroeg wakker de volgende ochtend, want als hij dan een beetje wakker werd was hij gelijk helemaal wakker door het tevergeefs zoeken naar zijn speen. Na verzoek van de tandarts (hij was toen 3 jaar en  1 maand) om het voor het volgende bezoek te proberen af te wennen, ben ik het hem gaan uitleggen, met het verzoek van de tandarts erbij. Klein cadeautje in het vooruitzicht en al snel was het klaar. Wel weer met bovenstaande afwenmethode erbij.
Nu is mijn dochtertje aan de beurt (3 jaar en 3 maanden), helaas heeft zij geen speen maar een duim. Die pak je niet gemakkelijk weg. En van bite-ex, wat ook geschikt heet te zijn om van duimen af te komen, krijgt ze na een keer gebruikt te hebben  enorme blaren in haar mond, die  na een week last (incl koorts)  open barsten met veel bloed erbij.
Gelukkig was ik na die ene dag gelijk gestopt omdat ze zich niet lekker voelde.
Maar hoe verder?
 
wat je zou kunnen proberen is echt afscheid nemen van haar speen.
Koop een boekje en zeg dat de speen nu naar de babietjes moet want zij is nu al groot.
Wat je zou kunnen doen is de speen aan een ballon vastmaken en hem samen uitzwaaien, zorg er dan wel voor dat er geen spenen meer in huis zijn anders is het niet meer geloofwaardig.
De speen beinvloed wel degelijk het spraakvermogen, veel kinderen die hun speen veel inhebben gaan slissen.
Even een weekje volhouden, misschien als je echt tijd voor hebt (in een vakantie bijvoorbeeld) als je consequent bent is ze er sneller vanaf dan je nu denkt.
Mijn oppas kindje was verslaafd aan haar speen, toen gingen papa en mama uit elkaar en liet ze hem per ongeluk bij papa liggen.
Mama ging niet terug voor een speen en er was er geen meer in huis, kind heeft prima geslapen en zeurde niet meer om de speen, dus papa heeft hem toen ook gewoon weggegooid.
Succes ermee
 
hoi
als ze iets ouder zijn begrijpen ze het vaak beter.
probeer hem overdags uit het zicht te houden en alleen met slapen is toch niet zo erg?
het geeft hun het gevoel van geborgenheid, ze liggen al zo alleen in bed.
groetjes
 
Terug
Bovenaan