Hellup darmkrampjes !

Hallo mama's

ik ben moeder van een spruit van 6 weken en ik kamp al vanaf de geboorte met regelmatige krampjes van de kleine, nu weet je natuurlijk als nuchter mens dat het er allemaal bijhoort, maar desondanks is het onverteerbaar dat die kleine zo'n pijn heeft. Ik heb de Nurtilon standaard gehad en zit nu op de omneo versie, ook heb ik de druppels geprobeerd van cinababy maar dat heeft ook niet het gewenste effect.

Zijn er moeders die net zoals ik ( met zo velen ) hier mee te kampen hebben en heeft iemand wellicht een idee om dit dragelijker te maken voor de kleine.

Liefs van Marinte

Hoi Marinte,
ik heb gisteren een soort gelijk bericht op dit forum gezet, ik herken je verhaal helemaal. Verstandelijk kan ik helemaal beredeneren dat krampjes geen kwaad kunnen, maar als mijn meisje van 7 weken ligt te kermen van de pijn en daardoor niet kan slapen doet mij dat ook pijn. De afgelopen drie dagen waren echt piekdagen qua krampjes! Wij geven Isis Cinababy druppeltjes na iedere voeding, dat lijkt de pijn iets te verzachten. Verder dragen we haar als 'een aapje' , met buikje op onze hand en haar hoofdje in je elleboogholte (beetje moeilijk uit te leggen), of ze ligt met haar rug op onze schoot, de beentjes omhoog en er fiets bewegingen meemaken of haar heupjes rond draaien of haar buikje masseren met de klok mee of lekker ingewikkeld in een dekentje wiegen, dicht tegen je aan....................We geven flesvoeding, we hebben nu een andere speen gezocht, uit de vorige speen dronk ze te gulzig, moesten we regelmatig pauzeren en kreeg ze weer meer lucht binnen (wat ook krampjes kan veroorzaken) Met deze speen drinkt ze rustig, in 15 min. haar flesje leeg,zonder pauze en ze spuugt veel minder..........
succes ik leef met je mee,
x Esther

dank je esther,

tja ik ben ook met die cinababy druppels bezig maar dat helpt niet echt langdurig. Misschien toch eens een andere lijn voeding gebruiken, maar ja zo blijf je aan de gang pffff.....echt zielig
Nou ja het is gelukkig heel herkenbaar, maar er is geen pasklare oplossing voor.

Nou liefs Marinte

Hoi marinthe,
Lees het stukje van onderwerp       krampjes van esther eens,daar heb ik ook wat bij geschreven.Probeer rooibos thee of flessen van merk B-Free....
groetjes Gaby
ps:Wij hebben alles gedaan ineens,flessen,thee ,spa-blauw,sab-simplex en dat hielp.We waren zo blij.

Hallo Marinte,

Dat is zielig he, die ellendige krampjes. Wij hebben ook de cinababy geprobeerd en zaten aan de nutrilon omneo. Dit hielp een paar weken( niet helemaal voorbij , maar wel een stuk beter)  en toen waren de krampjes er weer.
We zijn overgestapt op Friso comfort en hierbij waren de krampjes verdwenen en kan onze zoon ook weer goed poepen. Het is misschien het proberen waard.

Wees gerust , het gaat over. AL is elke dag te veel om je kind z'on pijn te zien hebben.

Succes ermee!!!

Hoi Marinte,

Ik geef mijn dochter van 7 weken een half uur voor iedere voeding cinebaby, 15 druppels Sab Simplex in iedere voeding, gebruik spa blauw en nutrilon omneo tegen krampjes. Dit alles bijelkaar helpt redelijk. Je zou inderdaad ook nog andere voeding kunnen proberen maar daar heb ik geen ervaring mee. Pas daar echter wel mee op want steeds wisselen van voeding kan de krampjes verergeren.

Veel succes en blijf in je achterhoofd houden dat het eens overgaat en dat je kleine er zich gelukkig niets van kan herinneren!

Groetjes,
Rosanne

mijn zoontje heeft ook zo'n krampjes gehad (borstvoeding). Hij kreeg toen babyfen druppeltjes (ik woon in belgie). Deze zijn vergelijkbaar met cinababy. Inmiddels wil ik de borstvoeding afbouwen (hij krijgt afgekolfde melk via de fles) en zijn we aan de omneo. De krampjes blijven nu nog uit. Hij krijgt nu 1 fles omneo per dag, maar heeft er al moeilijker ontlasting door, veel moeilijker. Helpt friso comfort inderdaad?

Wij hebben Daan ook Omneo gegeven, maar kan 2 weken duren voordat het volledig helpt. En cinababy zijn homeopatische druppels en homeopatische middelen zijn vaak zo dat het eerst iets erger wordt en daarna pas KAN gaan helpen.

Daan heeft echt het hele huis bij elkaar gekrijst toen ik die druppels aan hem gaf dus ik ben daar gelijk mee gestopt.

Zorg er ook voor dat de melk altijd warm is en niet afkoelt. Tijdens het boeren even opwarmen in flessenwarmer of magnetron. Want als het te koud is kan het ook darmkrampjes geven.

En verder is het heeeeeel vervelend maar hoort erbij. Veel wrijven over buikje kan ook helpen en fietsen met de beentjes.

Veel sterkte!!

Terug
Bovenaan