Hoi Mariska en andere mama's
Mijn zoontje is één van de oudste hier en heeft dit een maand geleden ook gehad...bij hem speelde de 17 maanden (en laatste) sprong op en wij liepen ook op en neer! Maar ons zoontje werd dus steeds om 3 uur wakker en om 5/6 uur was het dan stil en dan moet mijn man eruit voor z'n werk! Over het algemeen deed ik het altijd omdat mijn man hem niet stil krijgt!
Na 4 nachten hadden we het helemaal gehad, we hebben hem dus 3 dagen daarna gewoon laten huilen met om de 10 minuten even huilen en duidelijk verteld dat hij moest gaan slapen....daarna kwamen we er dus achter, dat als we met ons zoontje zachtjes praten hij dus ineens rustig ging slapen!
Meestal brachten we dan een verhaaltje van, er is niets aan de hand, ga maar lekker slapen, dan ging ik met hem 5 minuten op de stoel zitten en dan zij ik ook duidelijk dat ik maar 5 minuten ging zitten (ik moest wel gokken, de klok kon ik niet zien) en dat hij daarna naar bed zou gaan. Protesteerde hij dan nog, dan zij ik tegen hem dat het klaar was en dat papa en mama nu ook gingen slapen....en met een beetje commentaar ging hij slapen!
De afgelopen week is hij de 18 maanden gepasseerd en nu begrijpt hij ons nog beter, vanochtend ook bv om half 6 al wakker, ja dat is veels te vroeg, dus ik z'n kamertje in gevraagd of hij gepoept had, waar hij volmondig JA op zei en ik dus een schone luier kon geven, terwijl NIET gepoept had, maar goed, daarna gezegd dat ik hem in bed gingen leggen en dat hij nog even moest slapen....stil! Tot kwart voor 7 toen mijn man de deur uit ging, toen hoorde ik hem weer, dus ik naar hem toe, een knuffel gegeven en gezegd dat hij even moesten wachten tot mama ging douchen....en hup hij ging zelf liggen en ging netjes wachten tot hij de douche uit hoorde gaan...en toen was het gelijk MAMA!!!
Maar wat ik hiermee probeer te zeggen, misschien kan je met haar praten en duidelijk maken dat ze in veilige handen is en dat het allemaal goed komt en dat jullie ook willen slapen.....hier heeft het in ieder geval gewerkt!
En nachtlampje hebben wij ook geprobeerd....maar daar werd hij zo kwaad op en bleef maar wijzen, die ligt alweer in de kast!!
Succes ermee! En de aanhouder wint!!
Groetjes
Angelique