Hellup, hij wil niet op zijn buik ...

Hi,

Herkennen jullie dit? Seth (nu 3 maanden en een week) wil niet op zijn buik liggen. Soms pikt hij het wel even en kijkt hij wat om zich heen, maar na 30 seconden tot een minuut is hij het dan zat. Maar meestal begint hij vrij snel te huilen en zojuist resulteerde het in een krijsbui van een paar minuten.
Ik durf m bijn niet meer op zijn buik neer te leggen, terwijl me is verteld dat ik het elke dag wel 4-5 keer moet doen. Nou, dat haal ik dus bij lange na niet ....

Heeft iemand een oplossing of een hart onder de riem, want ik zit er wel mee... Hij zal het toch moeten leren...

Groetjes Femke

hoi
ik denk dat seth het nog een beetje moeilijk vind en dan niet weet wat hij moet.je kan een beetje spelenderwijs met hem  rollebollen om zn nekje te trainen.als hij straks wat groter en sterker is gaat het vanzelf beter.je moet m niet gaan kwellen.boas drukt zich ook nog niet op vanaf buikligging.op schoot wel,maar dat is minder moeilijk volgens de cb-arts.maar ik denk dan:minder moeilijk is ook moeilijk.ik zou me niet teveel zorgen maken en je kindje het eerste half jaar nergens toe gaan lopen dwingen.
komt best goed.
groetjes kari

Thnx voor je reactie.

Ik wil me er ook niet druk om maken en ik denk dat hij het vanzelf wel gaat leren als hij gaat rollen enzo, maargoed, dan maken ze er op het cb weer zo'n punt van. Stiekem laat ik me daar dus toch door beinvloeden (en ik had me nog zo voorgenomen om me niet op mijn kop te laten zitten door het cb...).
En inderdaad, als hij bij mij op mijn buik ligt als ik zit kan hij prima zijn hoofdje oprichten, dus hij oefent het zo wel.

Groetjes Femke

haha, herkenbaar! Mark vind er ook niets aan op zijn buik. Dus moesten we dat oefenen van het cb. Opdrukken op schoot deed hij wel. Ik heb weinig geoefend (slechte mama...) maar nu vonden ze op het cb opeens dat hij het helemaal goed deed. Dusse... gewoon doen waar jij je goed bij voelt: ze leren op hun eigen tempo en eigen manier!

Hoi,
ik vind 30 - 60 seconden al best veel. Quinn vond het ook niets, maar inmiddels kan hij langer en beter zijn hoofd rechtop houden en vind hij het leuk om vanaf de commode de wereld andersom te bekijken. Maar ook niet langer dan 30 -60 seconden hoor. Als je dit dan toch meerdere keren per dag doet dan is het toch goed.
Groetjes Veerle-

Ik heb er niet eens de tijd voor om het te 'oefenen' met nog een handenbindertje die deze week 4 wordt. Maar als ze op mijn buik ligt kan ze al helemaal rechtop komen hoor ;-) Geen zorgen maken en je niks op laten dringen door het CB. De 'natuur' regelt zichzelf wel.  

hello,

Nou, chris vindt er ook nix aan op z'n buik.Nou hadden wij van de fysio de tip gekregen om met chris te gaan "vliegen". Hij ligt dan eerst op z'n buik op de grond en dan pakken we hem op met een arm onder z'n buik, vindt ie super (vooral als je er leuke "vlieggeluidjes"bij maakt). Op deze manier traint ie zijn nekspieren ook en hij vindt het nog leuk ook... Misschien kan je er wat mee.

groetje van angela, mv chris

Ach joh, ;as hij het al even volhoud is het toch al heel wat!!! Ze hoeven echt nog geen kwartier op de buik te kunnen liggen met het hoofdje hoog hoor. Het CB kan je soms knap onzeker maken. Niks van aantrekken hoor!

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan