HELLUP ik wordt GEK! Philandteds achter of naast elkaar of toch Easywalker???

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik heb al eens eerder een topic geplaatst over dit ow. Ondanks dat ik dacht dat we er helemaal uit waren is de twijfel weer in volle hevigheid toegeslagen!!!

Ik hoop dat jullie nog 1 keer een zeer kritische mening willen geven. Mette is 1.5 als nr. 2 komt en we willen een duowagen omdat ik vaak alleen thuis ben en dan weg wil kunnen maar we komen er niet uit wat voor ons de beste optie is. Hierbij onze voors en tegens per wagen:

Phil and Teds 2 zitjes achter elkaar:
Voor:
* Makkelijk en klein inklapbaar en past in alle auto's
* Als Mette er niet meer in wil als eenlingwagen te gebruiken dus dan loopt je niet met een half lege duowagen
* Ik kan alle winkels in want hij is lekker smal
Tegen:
* Benauwd babynestje (ik vind het zo onprettig dat het helemaal onderin ligt. Ik ben dan bang dat het stikt omdat ik er  geen goed zicht op heb.
* Achterste kindje zit op een gegeven moment met de voetjes in het boodschappenmandje
* Beide zitjes kunnen als er 2 kids in zitten niet helemaal in de ligstand.

PhilandTeds zitjes naast elkaar:
Voor:
* Zitting wandelwagenstand kan lekker rechtop dus ze hangen niet zo
* Kindjes lekker gezellig naast elkaar
* Voor beide kindjes lekkere ligstand mogelijk
* Klapt beter in dan de easywalker en kan niet zomaar uitklappen als je hem oppakt

Tegen:
* Ook hier moeten benauwde nestjes  (ipv wagenbak)  in en die vind ik eng.
* Breed ivm de versie achter elkaar
* Maar in 1 kleur te krijgen (rood)

Duowalker Sky:
Voor:
* Kleur naar mijn zin
* Geen eng nestje maar een wagenbakje waar ik goed zicht op heb

Tegen:
* Lomp inklapbaar en 2 kilo zwaarder dan de Phil en Teds naast elkaar
* Breder dan de Phil and Teds naast elkaar
* Zitjes kunnen niet echt lekker rechtop als de kids om zich heen willen kijken

Het aantal voors en tegens zegt niks over wat ik precies wil. Tis meer welke voors en tegens het belangrijkst zijn en daar komen we niet echt uit.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar dames die ervaring hebben met deze wagen en hoop op veel reacties.

x ing

Hi!

Bekend dilemma!
Ik heb nog wel wat tijd om erover na te denken, neig toch naar een wandelwagen waar een bak op gezet kan worden. Ik vind die babynestjes niks.
Ze lijken me heel benauwd, helemaal in voorjaar en zomer. Joris had het altijd al heel warm en hij is van oktober. En ze zo los plat leggen lijkt me ook niks.
Ik ga denk ik voor de duowalker of (mooier maar duurder) een urban jungle duo.

Ik zou ook graag ervaringen van anderen horen! Heb nog een hele tijd om te beslissen!

Groetjes

Hoi,

Zelf heb ik de Easy Walker duo Sky. Superwagen, maar toch ook een aantal nadelen.
De wagen is vrij breed. Kan wel door een normale deur, maar bij de kassa van de supermarkt geeft het toch een probleem. Kruidvat is al helemaal geen optie om naar binnen te gaan en een kledingzaak in zoals de H&M gaat ook niet.
Omdat ik lange afstanden wandel heb ik voor deze wagen gekozen, maar ga je de wagen gebruiken om te winkelen etc. zou ik voor een wagen achter elkaar gaan.
Een vriendin heeft de Phil & Teds en is er super tevreden over. Dat benauwde valt erg mee. De bak van een duowagen is tenslotte ook kleiner dan van een enkele, is vrij smal waardoor je hem echt niet zolang kunt gebruiken.
Kortom zoek je een wagen om te winkelen dan adviseer ik achter elkaar, zoek je een wagen om echt veel te lopen dan naast elkaar.

Succes met je keuze!

Groetjes mam van 6 kids.

Nog ff dit:

De Easy Walker is vrij zwaar, krijg hem met moeite opgetild en vrij groot als hij opgeklapt is. Onze kofferbak van onze toch ruime stationwagen zit helemaal vol.

Groetjes!

Hai,

Bedankt voor je advies. Het grootste probleem met de phil en teds achter elkaar vind ik het nestje wat onder het andere kindje ligt en het zitje achterop. Mijn dochter van 1 heeft daar vandaag ingezeten en ze hing met haar beentjes in het boodschappennetje en kwam met haar hoofdje al hemaal tegen de bovenkant van het zitje. Ik blijf het een benauwd ding vinden..... Ik ben dan ook heeel erg benieuwd naar reacties van mensen die deze hebben.
Die nestjes zijn trouwens zijn wel erg krap hoor in vergelijking met het bakje van de easywalker. Het blijft eng..

gr.Ing

hoi,

Lastig he! Wij zitten met hetzelfde probleem. Ik vind de phil met de zitjes achter elkaar ook erg warm en benauwd. Ook sneu dat het achterste kind niks kan zien. Je moet ook wat verder naar achter lopen. Ik heb veel aan google gehad. Gewoon "ervaringen phil en teds"
Ook op het babybrabbel forum is veel te vinden. hier nog een website waar je de phil goedkoper kan kopen: http://www.practicalpushchairs.co.uk

Het blijft moeilijk he. De twin dus naast elkaar is zo groot maar die achter elkaar is zo benauwd. Ik vraag me af hoe vaak je een twin wagen gebruikt in de praktijk. Nu ga ik best vaak wandelen met mijn dochter en dan ben ik alleen thuis. Ik wil straks als we eens met die 2 naar een dierentuin gaan ook gewoon dat ze allebei alles zien en lekker kunnen liggen indien nodig.

Ik hoop eigenlijk op heeel veel reacties op dit topic want ik vind het vreselijk moeilijk.

x ing

Hoi Ing,
Ik heb zelf ook de phil en teds bekeken, maar het leek mij ook niks hoor...dat kind helemaal onderin...nee...de andere duo-wagens naast elkaar vonden wij te duur omdat ik wist dat ik m niet langer als een jaar zou gebruiken. Ik ben toen zelf voor de duowagen gegaan van happy-baby, de kees twin of orbit twin heette die toen nog en weet je....die wagen was voor ons helemaal super!! Makkelijk inklapbaar, beide rugsteunen helemaal plat, maar ook bijvoorbeeld helemaal rechtop te zetten afzonderlijk van elkaar en natuurlijk verschillende standen er tussen in, beensteunen idem dito. Echt, voor dat geld echt een superwagen! Alleen op de site staan ze nu met 2 apparte voorwielen en ik heb die met 2 voorwielen vlakbij elkaar. Het is echt geen goedkope zooi hoor, dacht ik ook eigenlijk, maar is echt 1000% meegevallen.
Ik moet zeggen dat het mij ook is meegevallen om overal door te komen en langs te rijden in de winkels. Als mensen je zien gaan ze ook sneller aan de kant ;)
Veel succes

Terug
Bovenaan