hellup..... tips gevraagd!!

Het is nog steeds loos met onze Diede en dan met name de nachten!!

Vannacht was het weer één groot drama en zijn we van 2 tot 6 met Diede in de weer geweest, en om 7u werd Benthe wakker!!!
Diede werd om 2 uur wakker voor een fles en heeft daarna gewoon niet meer geslapen en alleen maar gehuild. Om 5 uur hebben we haar maar weer een fles gegeven. Ze krijgt nu al 180cc en nog is ze niet tevreden daarna. Ze blijft zo onrustig.

Mijn vriend en ik worden er soms helemaal kierewiet van en reageren ons dan op elkaar af. niet zo gezellig hier dus op dit moment!

Wij zijn vandaag weer naar het cb geweest, maar helaas niet veel wijzer geworden. Ga het toch maar op mn eigen manier doen met voeding, dus gewoon forte mengen met de omneo en er dan maar het beste van hopen.
Morgen ook weer naar de osteopaat, dus hopelijk kan hij ons helpen!!

Jullie wellicht nog een gouden tip??? Het begint me namelijk echt op te breken en ik ga er steeds meer tegenop zien om binnenkort weer te gaan werken, als de nachten zo blijven en ze nog steeds geen ritme heeft.

Groetjes een wanhopige Martine

Heeft ze misschien oprispingen, zie je haar duideliijk wegslikken? Misschien is het een tip om haar daarop te observeren? Alle twee de kids hier hebben reflux en dit was vooral na een voeding dat ze daar heel veel last van hadden

Groetjes Janneke

Ahh ..
Wat rot joh!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je moet doen..
En ja dat het er niet gezelliger op word lijkt me logisch!
Bedenk dan altijd maar dat de kleine meid het niet expres doet!
Ze kan er ook niets aan doen, maar toch..het is een naar iets vooral in de nachten!
Wat had het CB erover te melden dan?
Lijkt me toch een seieus probleem..
Ik hoop zo dat die osteopaat je kan helpen.
Ohja, ik zou me mooi ziek melden na de verlof periode!
Je kunt dan toch aangeven dat je gewoon nog niet in staat bent te gaan werken en veel te moe bent?
Volgens mij is daar toch wel een regeling voor..
Ik zou eerst thuis alles op de rit willen hebben..dat werk komt wel weer!!
Moeten ze maar snappen hoor!
Meid, ik denk aan je..jammer dat ik niet meer kan doen!
Liefs Rina

Ik heb echt respect voor je!
Wat zwaar zeg!
Ik heb geen goude tip.
Inbakeren... reflux... inflasol (tegen kramp) ... te koud... etc... het zal je allemaal al bekend zijn.
Misschien heb je wat aan dit boek?:
* slapen zonder huilen.

Sterkte!!

Het cb zei gewoon helemaal niets. Ja, dat ik voorzichtig moest zijn met forte voeding en dat ik haar vooral niet te veel moest geven, omdat ze dan te zwaar zou worden.

Inbakeren mogen we niet omdat Benthe hd heeft en Diede daar ook kans op heeft. Infacol werkt niet helaas, en te koud is het ook niet, ze is altijd lekker warm en goed op temperatuur.

Die tip van de reflux zal ik eens in de gaten houden.

Ik heb gewoon vooral zo'n medelijden met Diede die heeft gewoon al chronisch slaapgebrek vanaf haar geboorte!!! Daarom zie ik er weer tegenop om te gaan werken. Ik denk dat haar nog veel meer slaapgebrek gaat opleveren als ze daar ook zo onrustig is. Wij hebben nog 1 op 2 tijd voor haar, maar dat is natuurlijk op t kdv niet zo.

Tis allemaal erg moeilijk, vooral omdat mn vriend voor de buitenwereld doet alsof er niets is, terwijl ik me gewoon wel zorgen maak om Diede.

Nou, we zullen eens kijken of die voeding wat oplevert.

Groetjes

Misschien gaat mijn tip heel 'hard' klinken... Maar mijn enige tip is: denk ook aan jullie zelf. Kunnen jullie haar ergens een nachtje laten logeren? Of anders per toerbeurt eruit? Ik heb wel eens een nacht met oordoppen ingeslapen. Misschien niet goed, maar op die manier kon ik dan een nachtje bijtanken. Dan deed mijn man alles. En de nacht daarna, was ik er weer voor ze.......

En ik heb nooit zo'n hoge pet op van het CB. Als jee het idee hebt dat er echt iets aan de hand is met je meissie, dan zou ik naar de HA gaan. Laat die naar haar kijken. Misschien doorsturen naar een kinderarts.

Maar nogmaals, denk ook aan jullie zelf.

Succes met je kleine meid!
Karin

Hey Martine,

Ik weet precies hoe je je voelt... Birgit is een huilbaby geweest, en ik stond er in de eerste 8 weken alleen voor (daarna ook eigenlijk wel, mijn vriend wist al helemaal niet wat ie moest)
Ik kan je zo ook niet 123 vertellen wat je moet doen, vooral op je gevoel af gaan en aan het CB heb je niet zo veel, dat had ik ook niet, osteopaat kan inderdaad hulp bieden, bij mijn werkte het niet, eigenlijk niets.. het werd eigenlijk steeds wat beter naarmate ze ouder werd. Wel heb ik haar ingebakerd gehad, koemelkvrij dieet etc etc.. maar dat werkte niet allemaal 100%..
Wat betreft je werk, je kan je inderdaad nog even ziek melden. Ik heb ook met een enkel uurtje slaap maandenlang gewerkt, zwaar en soms niet al te scherp, maar ik vond de afleiding ook wel prettig, even thuis weg en onder de mensen. Dat deed me ook wel goed! Maak je niet te druk, dat is makkelijker gezegd dan gedaan...
Wacht even af wat de osteopaat vertelt.. mocht dat niet helpen, kun je ook nog andere dingen proberen. (huisarts, doorverwijzing kinderarts, een ander soort therapie.)
sterkte, en laat je niet gek maken!

Evelien

Hoi Martine,

Wij hebben met Gijs het zelfde. Het gaat nu (hij is al 9 maanden...) beter.
Maar..... het is een kwestie van een ritme en laten huilen. Voor ze 5 maanden zijn ontwikkelen ze een slaappatroon. Bij Gijs moeten we dat nu nog voor elkaar krijgen omdat ik hem als hij huilde te snel pakte. Nu laten we hem liggen en valt hij weer in slaap na een tijdje te hebben gehuild.
Als je t niet vertrouwd laat Diede dan nakijken. Als ze niks mankeert zou ik als ik jou was het volgende proberen;
Elke avond precies het zelfde ritueel met het naar bed gaan. Kijk of ze overdag genoeg eet en drinkt en als ze echt nog 1 fles nodig heeft geef die dan op 1 tijdstip 's avonds. Bij voorkeur lekker rustig in de schemer boven.
Daarna goed laten boeren, schone luier en weer naar bed.
Wij hebben een muziekdoosje gekocht en dat is met licht en geluid. Steeds als hij moet slapen doen we dat aan, zodat hij weet: Nu moet ik slapen.
Het gaat steeds beter hier, hij huilt steeds korter. Maar het is in het begin erg moeilijk, ik had steeds de neiging om hem te pakken. Maar dan wordt het alleen maar erger, omdat hij dan niet meer in slaap kan vallen.
Het CB had hier ook geen goed advies, wij zijn naar een orthopedagoog gegaan voor advies en ook naar de kinderarts om uit te sluiten dat hij iets mankeerde.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en als je niet begrijpt hoe ik het heb opgeschreven dan hoor ik het wel.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan