hellup..... tips gevraagd!!

Hoi Martine,

Ik weet ook hoe het voelt want wij hebben hier ook een mannetje dat momenteel weer onrustig slaapt. Het ging heel goed hoor maar ongeveer 2 weken geleden kreeg Tim diarree en nu is het weer waardeloos. Maar........ zijn grote broer was nog veel erger. Die sliep pas met anderhalf echt goed door.
Wat tips betreft:
*) Leg haar op haar zij te slapen. Dat helpt bij Tim heel goed. Ook voor als ze reflux mocht hebben.
*) Als je haar niet mag inbakeren, mag je haar wel in een bakerzak doen? Dat is toch wat losser maar ze kan niet echt rondslaan (kan niet als je haar op haar zij legt).
*) Ik weet niet meer precies hoe oud Diede is maar wij hebben Tim al vanaf de 13e week rijstebloem gegeven door de melk vanwege erg dunne ontlasting. Maar het helpt dus ook als ze honger mocht hebben.
*) Wij geven Tim nog een half flesje extra voor het slapen gaan. Eerst in bad, dan nog even lekker tutten in de schommelstoel en dan drinkt hij zichzelf in slaap. Misschien dat dat extra bodempje voor Diede ook werkt?
*) En inderdaad, echt een strak schema aanhouden. Nu is Tim daarin best makkelijk maar ik weet het nog van Sven destijds dat hij dat ook echt nodig had.

Als je echt denkt dat ze honger heeft kun je ook wat extra water bij de fles doen zonder dat je de voeding ophoogt. Ik geef Tim ook 20cc extra bij zijn laatste fles.
Voor wat betreft het teveel aankomen, je kunt het toch gewoon proberen en dan een keer extra gaan wegen bij het cb? Dan weet je het vanzelf.

Maarre, mijn osteopaat zei dus dat als Tim zo'n last had van zijn darmpjes, extra eten het alleen maar erger maakt dus je moet er ook mee oppassen hoor. Ik hoop voor je dat bij jou de osteopaat ook helpt want bij mij heeft ie weer wonderen verricht bij onze Tim.

En misschien dat babymassage Diede wat meer kan ontspannen? Ik heb nog wel een DVD voor je met uitleg over de massage, als je interesse hebt, laat maar weten, dan stuur ik die wel naar je op. Hij is wel wat zweverig maar goed, het gaat om de technieken.

Laten huilen zou ikzelf nooit doen maar daar zijn de meningen over verschillend. Misschien dat je het een beetje kunt opbouwen, eerst meteen kijken, dan na 5 min. enz.

Meid, hou vol en als je het niet meer trekt, neem dan ook jezelf in acht want een oververmoeide mama is ook niet goed voor de meisjes.

Succes en sterkte!

Groetjes,
Maike

Even een reactie op advies van Maike, geen rijstebloem geven als ze moeilijk poept! Wij gaven Gijs rijstebloem, maar toen werd t steeds moeilijker poepen.

Oh en persoonlijk vind ik niet dat je je ziek kan melden. Eerst proberen en als het niet gaat iom bedrijfsarts minder werken of iets.

groetjes Maris

Hey..
ik lees over het cb dat ze Forte afraden?
Teveel voeding is idd niet goed, maar van forte worden ze niet dik hoor!
Mees heeft het ook het eerste jaar gehad, niets aan de hand.
Er zitten geen dikmakers in, alleen een ander soort eiwit wat een verzadigder gevoel geeft!
Dat zouden ze moeten weten..maar weet niet ofdat het cb dit bedoelde??

Jammer dat je vaak zo wienig hebt aan hen van het cb.
Hoop maar dat er snel een oplossing komt!.

Oh en Maris..ik ben ook helemaal niet voor het ziek melden op zich hoor.[ heb jaren geen verzuim op mijn naam staan!! ] .maar als het nog met je verlof/zwangerzijn/ etc te maken heeft zou ik het niet onderschatten..Wat heeft iedereen op je werk, en vooral thuis aan je als je doodop bent?
En het gaan proberen op het werk kost dan de enige energie die je hebt..Dan ben je thuis niets meer waard..
Gezin gaat even voor zou ik zeggen!!
Maar je hebt gelijk dat dat dan in overleg kan met de bedrijfsarts hoor..
Ben ik helemaal voor..haha

Gr Rina

Hee hoi!

vervelend! niks erger dan helemaal geen slaap. Wat ik me af vroeg is of Diede wel rustig is/niet huilt als jullie haar snachts op de arm hebben/bij je hebben? Huilt ze dan ook of alleen als je haar in haar eigen bedje legt?
Laten huilen vind ik voor zo'n kleintje (ze is dik 3 maanden ongeveer toch?) nog wel wat vroeg eigenlijk maar goed dat is voor ieder voor zich. Ik denk dat echte slaaptraining wat betreft doorslapen tot minstens 6 uur scohtends ofzo pas werkt vanaf een maand of 6 als ze theoretisch ook echt zonder drinken moeten kunnen. Maar dat is mijn mening.

Misschien even bijtanken zoals al meer hebben geschreven door haar een nachtje ergens te laten logeren?

Groetjes en Sterkte!

Hoihoi,

Vervelend zeg dat ze nog steeds niet goed slaapt 's nachts! En inderdaad het gaat je opbreken zeker als je er nog eentje hebt rondlopen en je overdag dus minder kan slapen.

Wij hebben ook vanaf de 13e week rijstebloem in de fles van Lars gedaan zodat hij beter zou slapen 's nachts. Het hielp gelijk. Heb wel eerst overdag geprobeerd om te kijken of hij er geen krampjes van zou krijgen. Dus misschien dat je dat ook kan proberen.

Verder eigenlijk weinig tips, hoop dat de osteopaat je kan helpen en dat je snel weer lekker kan slapen!

Groetjes,
Jo

Nou, ik, ben vanmorgen bij de osteopaat geweest en hij denkt dat het van de darmpjes afkomt.

Ze poept zo'n 5 tot 10 keer per dag en volgens hem is ze daarom ook zo onrustig.

Volgende week moet ik poeder meenemen van alle verschillende voeding die ze tot nu toe heeft gehad( standaard, comfort en forte) en dan gaat hij kijken wat er volgens hem niet goed aan is. Ben zo blij dat hij me serieus neemt.

Gelukkig begint mn vriend nu ook in te zien dat er iets met ons meiske is!! Daarom gaat hij volgende week met haar naar de osteopaat.

Oh, en over dat ziek melden en zo... ik maak me niet zo zeer zorgen over mezelf mbt het werken, dat gaat wel lukken(denk ik). Ik maak me meer zorgen over hoe Diede haar dagen op het kdv gaat doorbrengen als ze nog zo onrustig is en zo.

En van dat huilen en slapen, dat proberen we wel, maar aan haar huilen kun je gewoon horen dat ze met reden huilt, niet alleen om in slaap te komen, dus laat ik haar niet makkelijk liggen!!

Ik houd jullie op de hoogte!!!

Groetjes

Hey..
Fijn idd dat de osteopaat je gaat helpen, iig met iets te proberen..
Zou toch mooi zijn als het snel verbetering geeft..
Snap idd dat je het moeilijk vind Diede naar kdv te brengen als ze nog zo onrustig is..
Goed overleggen dus maar..en de mogelijkheid bieden tot overleg telefonisch als ze het niet meer weten?
Dan blijf je op de hoogte, maar dat zul je zelf ook wel weten door je werk.

Fijn ook dat je vriend het nu ook inziet, en goed van hem om de volgende keer te gaan.
Is hij ook uit de eerste hand geinformeerd..ja toch.
Vaak komt het dan goed over..
Succes maar weer..
Liefs Rina

Terug
Bovenaan