Mijn dochtertje is net 2 jaar geworden en moest dus weer voor controle naar het cb. Alles prima in orde, maar ze zei dat ze moet stoppen met het gebruik van de fopspeen. Nu gebruikt ze die gelukkig alleen maar als ze gaat slapen, maar dat is alles bij elkaar (nacht + middagslaapje) toch heel wat uurtjes op een dag! Ze moet ermee stoppen omdat ze anders een overbeet krijgt. Tsja, nu zit ik dus heel hard te denken hoe ik dit ga doen. Ik heb al voorzichtig geprobeerd te vertellen dat ze nu een groot meisje is en straks ook een groot bed krijgt en dat grote meisjes altijd zonder fop slapen (iets in die trant). Nou, ze kreeg tranen in haar eigen en zei; maud nee groot meis, maud kleine meis met fop. Tjsa, dat schoot dus niet op.
Als mijn vriend terug is uit het buitenland (over een week of 4) dan krijgt ze zo wie zo een peuterbed. Ik vraag me af of het verstandig is om dan ook meteen met de fop te stoppen of dat dat misschien teveel veranderingen in 1 keer zijn.
Hebben jullie nog tips om dit grote verlies dragelijk te maken voor maud????
Als mijn vriend terug is uit het buitenland (over een week of 4) dan krijgt ze zo wie zo een peuterbed. Ik vraag me af of het verstandig is om dan ook meteen met de fop te stoppen of dat dat misschien teveel veranderingen in 1 keer zijn.
Hebben jullie nog tips om dit grote verlies dragelijk te maken voor maud????