Hellup, tips nodig voor het afleren van de fopspeen!

hallo,

Ik was hier ook mee bezig, Daan slaapt eigenlijk alleen nog met de speen maar zat vooral met de vraag hoe dat met het slapen moest. En tijdens wat neuzen op internet zag ik het volgende hier op de site van jg zelf staan. Een onderwerp waar je vragen kan stellen aan deskundigen en hier een stukje van een tandarts.

Groetjes Sylvia

Mijn zoontje (10 maanden) heeft al zes tanden. Is het slecht dat hij ‘s nachts met een speentje slaapt? Overdag heeft hij zijn speen nooit in.

Het is sowieso goed dat je kind overdag zijn speen niet meer in heeft. Nu hoort de speen bij het slaapritueel. Een speen beïnvloedt de stand van de tanden en de kaakontwikkeling. Probeer samen met je kind ‘afscheid te nemen’ van de speen. Jullie zoon is pas 10 maanden. Als hij ongeveer 3 jaar is, kun je het af gaan bouwen.

Je kunt proberen om de speen ’s nachts uit de mond van jullie zoon te trekken. Of dit lukt, is afhankelijk van hoe hard je kind op de speen zuigt

hoi hoi,
na msn gisteren avond dacht ik: toch even kijken wat de reacties tot nu toe zijn. Ik ben het eens met de meesten dat nu afleren wel wat veel van het goede is en ze zijn ook nog zo klein om dat al te snappen. Bovendien vind ik het eigenlijk ook erg belangrijk dat het ze rust geeft en dat dus het slapen goed gaat. Haar eigen reactie is wel erg duidelijk denk ik...mijn hart smolt...

Onze dochter gebruikt ook haar speen alleen bij het slapen en dat laten we voorlopig ook even zo. Wanneer ze er zelf uiteindelijk niet mee stopt kunnen we over een tijdje altijd nog kijken hoe we dit gaan afleren. Ik heb overigens van anderen moeders gehoord dat het Stoppen met foppen boekje van Difrax een goede steun is, maar dat waren inderdaad wel oudere kinderen.

Succes ermee en groetjes
Tamar

nou, ik heb vanmiddag even op de difrax site gekeken naar dat boekje over stoppen met de fop en ik moet zeggen dat het er erg leuk en handig uitziet! Die ga ik zeker bestellen tegen die tijd. Ze moet dan inderdaad wat ouder zijn om het te begrijpen, dus voorlopig laat ik haar lekker met haar steun en toeverlaat fop slapen, haha!

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. Ze zullen er volgende keer op het cb wel weer wat van gaan zeggen, maar daar trek ik me niet zoveel van aan. Uiteindelijk laat ik mijn moederhart toch spreken, haha!

Terug
Bovenaan