Hellup, word GEK van de jeuk!

Hoi medezwangeren,

Heb het forum doorgespit maar zie hier niets over. Ik heb namelijk onwijze jeuk, op mijn buik is het begonnen. Ik heb nu ook al een soort uitslag op mijn onderarmen, mijn hals en op mijn borsten. Ben bijna 27 weken zwanger en probeer niet te krabben maar het jeukt zo heel erg. Zijn er meer van jullie die er last van hebben? Had van de vlk al een mentholsmeersel gehad maar dat verkoeld twee minuten en dan begint de jeuk weer. Volgens de ha moet ik me maar insmeren met vette zalf, maar ik smeer me al suf...
Ga sowieso vanmiddag ff langs de apotheek, maar mischien heeft één van jullie DE oplossing!
Verder heb ik gelukkig nergens last van en ben ik heerlijk zwanger!
Hoop op veel reacties!
Fijne zwangerschap allen en tot het volgende berichtje!

Groetjes Lianne

Als je soort uitslag hebt, zou ik ook even bij huisarts langsgaan. Misschien is het wel iets niet-zwangerschapsgerelateerd!
En het goed vet houden met een zeer neutrale creme (lanette/ bepanthen = zalf die je ook bij bv op je borsten mag smeren en bij luieruitslag kunt gebruiken. heb ik veel baat bij op eczeem-plekken)
Veel sterkte met jeuk, hopelijk heb je snel verlichting!
Mira

Hoi Lianne,

Dit kan wel zwangerschapsgerelateerd zijn!! Zwangerschaps cholastase. Zou maar ff je verloskundige of je gyn bellen voor de zekerheid.

Succes met de jeuk

Vervelend zeg. Maar zoals de dame hierboven als schreef. Kan wel degelijk met je zwangerschap te maken hebben. Die cholostase heeft met de samenstelling van je gal te maken. Die kan veranderen onder invloed van je zwangerschap. En daar krijg je die jeuk van. ik zou ook even de VK of Gyn bellen hoor.

Aaaaaaaarrrghhhh herkenbaar!!!! Ik had het ook HEEL ERG! Er lag standaard een badborstel naast mijn bed zodat ik op mijn rug kon krabben... Je wordt er gewoon gek van! Wat bij mij goed hielp was pure vitamine E creme. Geen goedjes met vitamine E erin maar echt pure vitamine E creme zonder toevoegingen. Ik heb een witte pot met groene opdruk. Ik weet ff de naam niet meer. Er is ook een olie van te krijgen maar ik vind de creme fijner. Het is wel vet maar ach het helpt. Ik heb het gekocht bij een reformzaak maar zag het pas ook bij een normale drogiste liggen.

Succes!
gr.Ing

Als je echt iets tegen de jeuk wilt: vaseline/lidocainecreme bij de apotheek halen
Je moet alleen als het een groot oppervlakte is even voor de zekerheid vragen of dat ook mag, ik weet het niet uit mijn hoofd
Ik gebruik het onder mijn oksels, omdat die nogal snel geirriteerd zijn
(ik ben apothekersassistent)
Let op dat je geen cremes met parfum ed gebruikt, deze kunnen juist meer irritatie geven

hai hai
even gegoogeld, en zag het volgende...

ZwangerschapsjeukDoor de hormonen ontstaat een er een lichte stuwing in de lever waardoor bepaalde stoffen in de gal niet goed worden afgevoerd en in het bloed terechtkomen. Die stoffen veroorzaken de jeuk en pukkeltjes die een beetje op muggenbulten lijken. Er zijn verkoelende pasta's en poeders verkrijgbaar die het iets kunnen verminderen. Een lauwwarm bad kan ook verkoeling geven, daarna voorzichtig droogdeppen. Vermijd zeep.

hoop dat je er wat aan hebt!

xxx

Terug
Bovenaan