Hellup, word GEK van de jeuk!

Hai dames,

Wat fijn, al die reacties, thanx!

Ik ben net ff bij de apotheek geweest en die vond het er toch een beetje raar uitzien en raadde me aan om morgen ff de vlk te bellen. Ik zal sowieso alle plekken nog gaan insmeren, maar het zit echt over mijn hele lijf. Het lijkt een beetje op zonne allergie. Nu kan dat al helemaal niet gezien het grijze weer van de afgelopen dagen, maar ja. Ik zal jullie op de hoogte houden!

Tot snel!

groetjes Lianne

hoi

Ik heb erg last van droge huid en jeukt ook heel erg! Het enige wat bij mij helpt is om me na het douche nat in te smeren met baby olie. Van natusan heb je speciale baby olie om je in het smeren met een natte huid. Het enige wat nu niet fijn is is dat het herfst is en koud dus. Maar als je een badjas aan trekt dan is het zo ingetrokken.
Misschien helpt het ook wel bij eceem.
sterkte ermee

groetjes Ingrid 23w en 4dagen zwanger

Lianne,
Als ik het lees schieten de tranen weer in mijn ogen.
Heb bij de tweede zo'n jeuk gehad dat ik twee weken lang alle nachten op heb gezeten omdat ik niet kon slapen van de jeuk.
Ik heb heel internet afgestruind en kwam terecht op een site waar ik las over Amerikaanse vrouwen die paardebloemwortel thee gebruiken.
Ik heb stad en land afgezocht en vond bij De Tuinen paardebloemwortelthee capsules.
Kun je gewoon innemen. Na twee dagen was het over! Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest! Het heeft een reinigende werking. Mijn VLK heeft het gelijk genoteerd om zo evt andere vrouwen hierover te vertellen.
Het is in ieder geval het proberen waard!
Gr Anita

En sterkte!

Hi, zo verschrikkelijk vervelend!!!

Ik had bij de eerste zwangerschap ook zo'n verschrikkelijke jeuk!!! En na veel smeerseltjes en combinaties, heb k heel veel baat gehad bij Mentol10 creme. Is de ghetto menthol 10, maar dan vloeibaar. Het voelt lekker koel aan. En heeft mij ECHT geholpen!!!

Ik hop jou ook, succes!!!

Hoi,

er is bijna niets zo erg als jeuk. Het is inderdaad wel verstandig om even je VK te bellen. De jeuk kan onschuldig zijn, maar kan ook duiden op meer serieuze oorzaken.

Ik stond al onder strenge controle van de gyn (ivm tweelingzwangerschap), maar die liet direct bloedprikken en urineonderzoek uitvoeren toen ik last kreeg van jeuk.

Bij mij werd de jeuk veroorzaakt door het niet langer goed functioneren van mijn lever, wat voor mij onschuldig is, maar wel gevaarlijk voor het ongeboren kind. De kinderen werden gelukkig vlak na het constateren van de leverfunctiestoornis al geboren.
Binnen anderhalf dag na de geboorte was de jeuk ook al weer weg.

Wel kreeg ik te horen dat ik bij een volgende zwangerschap verhoogde kans heb om hetzelfde te krijgen. Ik ben er nu dus wel alert op.

Ik hoop dat het bij jou onschuldig is, maar het kan nooit kwaad om te laten controleren.

groetjes,
Martine

Hoi Lyanne,

Ik heb even speciaal voor je ingelogd.

Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Helse jeuk, uitslag op buik, bovenbenen, billen.. Ik werd er écht hélemaal gek van!! Tot huilens toe van de jeuk.. Héél frustrerend..

Maar dit schijnt zwangerschapsjeuk te zijn, en in de wat ernstigere vorm heeft het "beestje" een andere naam, namelijk het PUPPP-SYNDROME.

Zwangerschapsjeuk (PUPPP) is de afkorting van het Engelse "Pruritic Urticarial Papules and Plaques of Pregnancy  en  is de meest voorkomende vorm van jeuk tijdens de zwangerschap. Het betreft een sterk jeukende rode huidafwijking die vrijwel altijd gepaard gaat met galbulten. Dit komt omdat de funktie van je lever/galblaas verminderen en de gal in je lichaam afstoten ipv opnemen. Je huid probeerd dit dan via de huid uit het lichaam te werken. De jeuk begint typisch in de laatste 3 maanden van de zwangerschap en verdwijnt na de bevalling. De jeukende galbulten (of kleine bultjes)ontstaan meestal eerst op de buik, maar kunnen zich uiteindelijk over de gehele huid verspreiden. Zwangerschapsjeuk wordt gemiddeld bij 1 op de 240 zwangere vrouwen gezien.

Let op: Ik kreeg destijds via de gyneacoloog in het ziekenhuis hiervoor diverse cremes (hadden het zelfden tot nooit gezien) en toen ik deze ging ophalen bij de apotheek bleek dat het niet gesmeerd mocht worden tijdens zwangerschap!!!! Dus góed lezen die bijsluiter!!!

Ik heb destijds alleen maar calendulan zalf gesmeerd en metholpoeder gebruikt en dat hielp enorm! Binnen 2 weken was alles weg..

Met andere woorden; zolang het bij een lichte uitslag gaat proberen niet te krabben en wrijf er metholpoeder op (3 euro kost het) te krijgen bij apotheek. Doe geen gel want dat maakt het weer vochtig en gaat weer jeuken! Katoenen kleding aan, of liever niks! Bij extreme uitslag, bulten en korstjes écht naar huisarts/gyneacoloog gaan hoor!

Hier begint het lichte jeuken ook alweer,.. grr..

Succes!

Esmé mv Kay

(21.4 zwanger)

Terug
Bovenaan