hellup, zit erdoorheen

Ik heb geen tips voor je maar ik hoop dat jullie vanacht allemaal rustig kunnen slapen

Liefs sandra

Het blijft frustrerend als je niet weet waarom ze huilen! En het wordt echt vervelend als je zelf geen kans krijgt om op te laden. Het is niet  gek dat je uit je slof schiet als je oververmoeit bent en je zo machteloos voelt, maar laat het niet uit de hand lopen. Als ik zo je verhaal lees denk ik, probeer je niet te stoer voor te doen maar vraag je omgeving om hulp. Kan Meike misschien een nachtje uit logeren zodat de rest van het gezin even goed kan slapen en als je uitgerust bent kan je het zelf ook weer wat beter hebben als ze weer huilt.
Sterkte mv Thom

tja, de mama van Thom was me net voor, ik denk hetzelfde als zij. Ik weet hoe het is om een huilbaby te hebben en ik weet dus ook helaas uit ervaring hoe hopeloos je wordt. Ik ben zelf ook een paar keer erg uit mijn slof geschoten, ik trok het gewoon niet meer. Huilen is de ergste straf, als je criminelen 24-7 op een eiland vol huilende babies zou zetten zouden ze allemaal helemaal knettergek worden en zouden ze veel meer gestraft worden als in de gevangenis.
Maar goed. De gouden tip:

die bestaat dus niet.

Helaas. Wat wel enorm belangrijk is om even afstand te nemen want het is ECHT een vicieuze cirkel. Wij hebben op een gegeven moment oma gevraagd of ze even een paar uurtjes op wilde passen en wij zijn met z'n tweeen even naar het strand geweest. Je moet aan je man denken, aan je oudere dochter, maar vooral aan jezelf. Ik kon het niet hoor; hulp vragen. Maar je moet er even doorheen. Wat dan nog dat jij er even niet bij bent. Ik weet maar wat goed hoe het is, het gevoel dat ze (in mijn geval hij) als eerste bij jou kalmeert. Maar wat dan nog? Laat haar maar huilen in het ergste geval. Misschien krijgt een kalme oma/vriendin/oppas haar wel veel eerder stil!

Sinds in hulp vraag merk ik dat ik zelf veel vrolijker ben, en Milo daarvan zichtbaar opknapt. Daardoor krijg je zelf meer energie en kan je weer vrolijker zijn. Echt, het heeft effect op je kindje als jij je beter voelt. Ik zeg dus ook: laat iemand anders een nacht voor haar zorgen, of op zijn minst een paar uur. Die ander kan wel weer bijslapen, daar moet je je dus vooral niet schuldig over voelen!

Heel veel sterkte.....

Mijn broer z'n kindje sliep ook zo slecht snachts. Toen ging ie een nachtje logeren bij mijn ouders, en hij sliep zonder problemen door!!!
Het kan in een ander huis zomaar over zijn hoor. Je kindje voelt jouw spanning ook die zich al opbouwd als je haar naar bed brengt (ooo, als ze maar gaat slapen, als dit maar niet weeeer zo'n nacht wordt...)
Liefs Nelleke

Yoëll slaapt ook slecht, uhhh zeg maar gerust niet.
Hij is een keer naar oma gegaan, toen wij onze trouwdag in het hotel gingen vieren.
Gevolg.... Yoëll sliep van 20 tot  6 en oma elk uur wakker haha

Ik weet precies hoe je je voelt, maar heb even geen opbeurende tekst. De reacties hier helpen wel. Ik moet zeggen dat ik, misschien klinkt het onaardig zo is het niet bedoeld, het heeeeeel fijn vind dit te lezen. Ik ben dus niet de enige met dit probleem, want ik herken zo veel in je verhaal.

Pauline

Sorry sorry sorry..ik heb geen tips,maar ik wil je wel veel sterkte en succes toewensen.
Ik hoop dat jullie snel weer een goede nachtrust hebben.
Liefs Kitty en Tess.

Even delen, we hebben aan het einde van de middag de buuf gefeliciteerd met haar verjaardag. We waren om half negen thuis. Ze ging van hand tot hand en iedereen deed lief tegen haar. Geen huiltje niks, gewoon de oude Meike.
Ik heb hier zoveel positieve energie van gekregen.....

Ik hoop op betere tijden en anders volgende week uitlogeren!!!!

Bedankt allemaal. Iedereen heeft goed geholpen enne.... je bent nooit de enige met een probleempje....

liefs rens

Terug
Bovenaan