Wij hadden altijd een helmpje liggen, maar gebruikten hem niet omdat onze dame het niet op wilde.
Vorige week donderdag ben ik door een stom ongeluk vanuit stilstand gevallen met de fiets terwijl zij (21 maanden) in het voorzitje zat. Ze kwam naar terecht, was meteen bewusteloos en we zijn naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance. Twee nachten moeten blijven en aan de monitor, ct scn en alles.
Ik dacht ook altijd dat het wel zou meevallen met vallen en terechtkomen. Nou, ik kan je wel zeggen dat ik spijt heb als haren op mn hoofd dat we dat helmpje niet hebben doorgezet.
Gelukkiglijkt mijn dochter er zonder blijvende schade van af gekomen te zijn, maar toen ze direct na de val bewusteloos op de grond lag en ik haar zo slap als wat uit het zitje viste heb ik serieus gedacht dat we haar kwijt waren.Ik fiets NOOIT meer met haar zonder helm. En ik heb het voorzitje eraf gehaald en een achterzitje besteld dat volgende week door de fietsenmaker geïnstalleerd wordt.
Maar jij moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Helmpje is een kwestie van wennen en doorzetten, dus achteraf vind ik het stom van ons dat wij het hadden opgegeven. Als jij het niet nodig vindt dan moet je het vooral niet doen.