Helmpje op de fiets

Ik dacht dat het wel een veilig idee was. Maar onze man wil helemaal niets op zijn hoofd dragen (pet, zonnehoed, muts) ? dus uiteindelijk hebben we dat niet gedaan.

Nee wij nooit, de enige keren dat ik ooit ben gevallen met de fiets was toen ik flink dronken was, maar je gaat natuurlijk niet dronken met je baby fietsen. En verder ben je sowieso heel voorzichtig met oversteken ed. Je wilt sowieso geen ongeluk krijgen met je kindje op de fiets, wel of geen helmpje. Ik merk in ieder geval dat ik veel alerter ben met fietsen als de kleine man mee gaat

Onze dochter (1.5) draagt altijd een helmpje. Ze heeft er heel even aan moeten wennen, maar zodra ze hem nu ziet liggen, wil ze hem gelijk op. Ze is dan ook dol op fietsen. Hoe goed je ook kunt fietsen en nooit valt, je weet nooit wanneer je moet uitwijken of iets dergelijks. Better safe than sorry, denk ik dan.

Ja! Het leek me altijd al een eng idee, zo'n teer lijfje en vlak voor de geboorte van onze oudste is de moeder van een goede vriend overleden nadat ze ongelukkig met haar hoofd op de straat kwam toen een andere fietser haar per ongeluk aantikte bij een inhaalactie. Ik heb ook voor mezelf een helm gekocht (goed voorbeeld...). 1e keer was een gevecht (10 maanden oud) 2e keer al wat minder, 3e keer was hij blij: helm op == fietsen == leuk

Nee, ik vind dat echt onzin. Tuurlijk kun je vallen, maar die kans is zoooo klein. En de kans dat je kindje dan met z'n hoofd op de straat komt én blijvende schade houdt is nihil. Dat is echt 1 op 100.000 denk ik dan. Daar ga ik geen helmpje voor op doen.

Er zijn 10000 andere dingen in en om huis die gevaarlijker zijn dan een ritje op de fiets, ik ga me echt niet overal druk om maken en alle 'wat als' indekken. Dat is gewoon onmogelijk. De kans dat mn kind van de trap valt en hersenschade heeft is groter, en in huis doe je toch ook geen helmpje op?

Wij hadden altijd een helmpje liggen, maar gebruikten hem niet omdat onze dame het niet op wilde.
Vorige week donderdag ben ik door een stom ongeluk vanuit stilstand gevallen met de fiets terwijl zij (21 maanden) in het voorzitje zat. Ze kwam naar terecht, was meteen bewusteloos en we zijn naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance. Twee nachten moeten blijven en aan de monitor, ct scn en alles.
Ik dacht ook altijd dat het wel zou meevallen met vallen en terechtkomen. Nou, ik kan je wel zeggen dat ik spijt heb als haren op mn hoofd dat we dat helmpje niet hebben doorgezet.
Gelukkiglijkt mijn dochter er zonder blijvende schade van af gekomen te zijn, maar toen ze direct na de val bewusteloos op de grond lag en ik haar zo slap als wat uit het zitje viste heb ik serieus gedacht dat we haar kwijt waren.Ik fiets NOOIT meer met haar zonder helm. En ik heb het voorzitje eraf gehaald en een achterzitje besteld dat volgende week door de fietsenmaker geïnstalleerd wordt.
Maar jij moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Helmpje is een kwestie van wennen en doorzetten, dus achteraf vind ik het stom van ons dat wij het hadden opgegeven. Als jij het niet nodig vindt dan moet je het vooral niet doen. 

Onze dochter heeft alleen een helm op als ze bij oma op de electrische fiets gaat. Bij ons op de gewone fietsen heeft ze geen helm op.

Terug
Bovenaan