helmpje

mijn zoontje heeft een plat achterhoofdje en krijgt fysio. Nu zei de fysio dat ik moest nadenken over een helmpje. hij slaapt nu op z,n zij is dat niet voldoende!? hij is nu 4 maanden. wie heeft er ervaring mee met platte hoofdjes?!
 
Hoi,

Dat is even schrikken he als dat geadviseerd word.

Ik denk dat je daar wel serieus over na moet denken.

Het is wel het beste en de snelste methode om het schedeltje weer in model te krijgen.

Als je het niet doet blijft het schedeltje altijd afgeplat.

Ik weet natuurlijk niet hoe lang hij al fysio heeft of hoelan hij al op zijn zij slaapt.

Maar ik zou het zeker overwegen.

En echt ze wennen er heel snel aan en kunnen zich nog prima bewegen en ontwikkelen.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Mijn zoontje had ook een plat hoofdje omdat hij een voorkeurshouding had. Door hem te stimuleren op zijn andere zij te slapen is zijn hoofjed inmiddels weer bijna helemaal in orde.Ik heb er nog nooit van gehoord dat dit afgeplatte blijvend is. Ik zag het bij mijn zoontje echt weer langzaam herstellen.
 
dat gaat heel langzaam, denk maar eerder in maanden dan in weken. Je zult merken dat hij een soort van rare bult gaat krijgen. Dat ziet eruit of het nog erger wordt, maar betekent eigenlijk dat de schedel als het ware aan het "uitdeuken" is. Geduld en je hier vooral niet te veel zorgen over maken.
 
Ik heb een kindje gehad op mijn werk en die heeft 6 maanden (tot zijn eerste jaar) met een helpje 'gelopen' en daarna had hij een supergaaf bolletje!
 
Hoi,
Door te beginnen met helmtherapie wordt niet de oorzaak van het probleem aangepakt!Het zou kunnen dat jou kindje Kiss syndroom heeft(zie site kisskids.nl)en is het goed te behandelen door een manueel therapeut.Ook op de site kiss-kinderen vindt je hier veel informatie over!
Succes!
 
Hallo,
Mijn zoontje heeft ook een afgeplat achterhoofd, wij lopen bij de ostiopaath hij behandelt het hele hoofd ook wij krijgen het advies om hem zoveel mogelijk te stimuleren om de linkerkant op te kijken. Wij zien al langzamerhand verandering dus blijf volhouden met stimuleren en je zult zien dat het werkt Succes
 
Terug
Bovenaan