helmpje

hoi manuela,

ik heb op de site gekeken maar mijn zoontje heeft echt geen kiss-syndroom. mijn zoontje is heerlijk rustig slaapt goed lacht overdreven veel en mag graag alle aandacht trekken. hij heeft alleen heel erg slappe nekspieren en daar wordt aangewerkt door de fysio en zei houdt hem ook er goed in de gaten. zijn nek gaat al stukken beter. maar bedankt voor de tip ik heb de site bekeken. we gaan hem erg stimuleren om op z,n zij te laten slapen. ben overdag thuis dus heb alle tijd en geduld met hem. groetjes
 
zo'n helpmje moet toch voor de zesde maand priscilla. dat is tenminste tegen mij gezegd want na de zesde maand willen ze het eigenlijk niet meer doen. maar dan moet jouw dochter zeker een jaar lang dat helpmje ophebben of niet!! en moesten jullie dat zelf betalen of de ziekenfonds?!
 
Hoi

Onze dochter heeft het helmpje gekregen met 7 mnd. Ons is gezegd dat helmpje in elk geval voor het 1e jaar gedragen moet worden, tussen de 3 en 6 mnd. wordt bijna nooit een helmpje aangemeten omdat het zich dan nog spontaan kan herstellen. Wij hebben deze informatie via het Sophia Kinderziekenhuis en tot nu levert het alleen maar goede resultaten!! Ze moet het helmpje in elk geval tot het 1e jaar 23 uur per dag ophebben. Tot die tijd zijn de schedelnaden nog open en is de vorm van het hoofdje nog te veranderen. Ik weet niet hoe extreem de afplatting is bij jouw zoontje maar als je de mogelijkheid hebt, doe het! Trouwens de kosten worden door het ziekenfonds vergoedt (de kosten zijn normaal ongeveer 1000 euro)
 
Ook mijn zoontje had als gevolg van voorkeurshouding een afgeplat hoofdje. Iedereen had er wel een tip voor maar niets hielp. Ik heb ook wel eens gedacht dat het nooit meer goed zou komen. En zo ineens ging hij meer op zijn buikje liggen, rollen, kruipen en werd die kant van het hoofdje dus niet meer extra belast. Nu is hij 14 maanden, heeft veel haar en van zijn afgeplatte hoofdje zie je niets meer. Het is dus vanzelf goed gekomen.
 
Terug
Bovenaan