Helmpje

Ik heb geloof ik al eens gezegd dat Seth het KISS syndroom heeft. Hij heeft manuele therapie en fysiotherapie sinds hij 7 weken is. Meestal zijn 2/3 behandelingen nodig bij de manueel therapeut, Seth heeft er al 8 gehad. Ze hebben alleen nooit zijn hoofdje opgemeten om te kijken hoe scheef het precies is. Nu is hij (toevallig precies vandaag) 5 maanden en mocht een helmpje nog nodig zijn moet het nu gebeuren, na 6 maanden heeft het geen zin meer. Volgens de fysiotherapeut was het niet nodig omdat zij vond dat zijn hoofdje best goed herstelde. Toch vond ik van niet en wil dat er in ieder geval door een arts naar gekeken wordt om te zeggen wat hij ervan vindt. Is het niet nodig? Prima. Maar ik wil niet over een jaar denken: Had ik maar... Uiteindelijk is op ons verzoek een meting gedaan en ondanks hij maar een milde afplatting heeft (volgens fysio) raadde deze therapeut (is een andere dan we normaal hebben) toch aan om er naar te laten kijken....

Volgende probleem-> In het Erasmus MC Rotterdam behandelen ze alleen kinderen als ze de eerste afspraak kunnen maken voor de 5 maanden, dat gaat dus niet meer lukken! Ik baal er zo van! Uiteraard zijn er nog meer klinieken waar ze kinderen nog wel behandelen, maar de praktijk waar hij therapie heeft vindt het Erasmus heel erg goed.

Ik hoop dat ze hem toch nog willen behandelen en anders ga ik op zoek naar een andere kliniek. Ik baal ervan dat ik uiteindelijk zelf heb moeten aandringen op een meting en het nu al bijna te laat is voor behandeling, na 6 maanden heeft het namelijk helemaal geen zin meer. Voor ons maakt het natuurlijk niet uit hoe hij eruit ziet en wij vinden hem hoe dan ook geweldig, maar het idee dat hij straks een jaar of 5 is en huilend uit school komt omdat hij gepest is vind ik zo erg dat ik er nu al tranen in mijn ogen heb en buikpijn krijg.

Hè meis,

Wat ontzettend balen allemaal!
Ik heb er zelf helemaal geen verstand van , maar kan het niet zo zijn dat het ook zonder helmpje nog goed kan komen? Warren had ook een voorkeurshouding met dus een afgeplattere kant, maar dat begint de laatste weken ineens helemaal weg te trekken. Hij vindt het nu (éíndelijk!!!) leuk om op zijn buik te liggen en daar zijn we natuurlijk onwijs gelukkig mee. (hij begint met zijn benen te tijgeren, alleen ligt-ie dan op zijn neus, ziet er heel maf uit)

Sterkte meid, ik hoop dat je toch nog terecht kan! En wat pesten betreft: hoe sterker iemand mentaal in zijn (of haar) schoenen staat des te minder zullen anderen geneigd zijn te pesten. Juist kinderen hebben een supergevoelige sensor voor 'zwakte', en dan maakt het dus geen fluit uit of je rode haren, een dikke buik, gekke kleren of een afwijkender gevormd koppie hebt.
Je kan jekind misschien geen 'filmsterren' voorkomen geven, maar wel een berg zelfvertrouwen!
Klinkt makkelijk, maar ik weet heeeel goed hoe pesten en gepest worden werkt. Ik ben zo ongeveer mijn gehele lagere schooltijd de pispaal geweest.

X
Evje

he naat,

Wat een verhaal, hier soort gelijk.
Wij gaan al vanaf dat Juul 6 weken was naar de chiropracter, nu vertelde cb dat ze geen voorstander zijn en dat we naar de kinderfysio moeten. Nou mooi niet.
zijn hoofdje is inderdaad ook afgevlakt, tja van de eerste 6 weken. enne ik zei al tegen cb toen Juul 1 maand was dat hij een voorkeurshouding had en toen wijfden ze het weg. En nu anders.... Ja daag. Onze chiropracter zegt ook dat het super gaat, en Juul draait echt fantastisch met zijn hoofdje. Weinig buikkrampjes meer, heel erg tevreden ventje dus wij zijn blij.

Ik begrijp je onzekerheden, maar weet je hij heeft straks een mooie bos haar, en dan zie je er haast niets van. maak je niet druk, als hij verder goed beweegt, je hebt je best gedaan.

We kennen het zelf ook dat we gepest werden vroeger, en moet je nu eens naar ons kijken (wij allemaal hier) We zijn moeder en gelukkig, uiteindelijk komt alles goed.

liefs

Kan me voorstellen dat je der vreselijk van baalt!!!
Hopelijk kun je er toch nog terecht!
Tuurlijk maakt het je niet uit hoe je kindje eruit ziet, je eigen kindje(s) is/ zijn altijd de mooiste! Maar ik snap het goed hoor dat je het jammer vind dat de kunt zien dat zijn hoofdje is afgeplat en helemaal omdat het niet nodig was omdat je wel snel genoeg aan de bel hebt getrokken maar ze het niet eerder hebben gemeten.

Succes!

Hoi Nathalie,

Wat vervelend voor je zeg. Lars heeft ook Kiss en met hulp van manueel therepeut en fysio is het hoofdje zo goed als weer rond geworden. Hij zit ook een stuk beter in zijn vel. Hopelijk kun je in het Erasmus nog terecht.
Wat nath al zegt straks hij hij een mooie bos haar en zie je niet veel meer van.

Liefs

Hey Meid,

Wat vervelend zeg! Hopelijk kun je in Het Erasmus nog terecht. Maar net wat iedereen zegt.. straks zit er een mooie bos haar overheen en dat zie je er niks meer van!

Ook Myrna heeft een hele sterkte voorkeurshouding en afgeplat/scheef hoofdje...
Op het CB wuifden ze het weg met 'het valt wel mee', maar wij wilden toch dat de kinderfysio er naar zou kijken, dus toen hebben we een verwijzing gekregen. De kinderfysio heeft Myrna geobserveerd en haar hoofdje gemeten, wat blijkt; het hoofdje was wel zo afgeplat dat het wel degelijk een indicatie was voor kinderfysiotherapie! En dat krijgen we nu dus een maandje.. Myrna pakt het allemaal goed op en de voorkeurshouding begint af te nemen. Ik ben benieuwd of het hoofdje ook nog ronder word.

Ook ik heb met de tranen in de ogen gezeten met het idee dat ze misschien huilend uit school komt, omdat ze gepest word. Maar aan de andere kant, ze is mooi zoals ze is! Iedereen is uniek! En er zullen altijd mensen zijn op deze wereld die zo nodig moeten pesten, gelukkig zijn er ook genoeg die dat niet doen.

Het komt goed meid!!!
Liefs

Hallo,

Bedankt voor alle lieve reacties. Ik heb inmiddels een mail terug gehad van het Erasmus. Daarin staat dat kindjes die voor 10 sept. geboren zijn niet meer behandeld worden behalve als de uitgerekende datum na 10 september was. Als dat zo is, kan hij nog wel terecht want mijn uitgerekende datum was de 15de. Ik heb een vragenlijst in moeten vullen en nu is het afwachten op een afspraak.

Helaas is zijn hoofdje zo scheef dat een bos haar het niet kan verbloemen (tenzij we een permanentje bij hem doen) nu dus maar gewoon afwachten wat ze in het ziekenhuis zeggen! Als ze daar zeggen dat het vanzelf goed komt dan moeten we daar gewoon op vertrouwen en dan hebben wij alles gedaan wat we konden!

Ik houd jullie op de hoogte!

Hoi Nathalie,

Wat vervelend en heel veel sterkte! Ik hoop dat je nog in het Erasmus terecht kunt!

Even een andere vraag: het afgeplatte hoofdje waar jullie het over hebben, bedoel je dan 1 kant van zijn hoofd of ook het achterhoofd? Diederik krijgt namelijk ook een platter achterhoofd van het op zijn rug liggen, maar hij heeft verder geen voorkeurskant (links of rechts). Ik probeer hem nu ook veel op zijn buik te leggen, zodat hij zich meer op gaat richten en dat helpt denk ik wel, maar toch even voor de zekerheid checken bij jullie!

Terug
Bovenaan