help 6 maanden en koorts

Hmm, ik heb de laatste dagen op 3 verschillende plekken gelezen dat koorts NIET bij tandjes krijgen hoort! Je kindje is dan gewoon ziek... Meestal zijn dat virussen en gaan vanzelf weer over. Gewoon goed in de gaten houden.
Veel succes en beterschap voor de kleine!

Groetjes, Karin
mama van Christian (22 weken)

Oh, en die vlekjes die je niet weg kunt drukken (vaak rood-paars van kleur), dat kunnen tekenen zijn van een hersenvliesontsteking of een andere ernstige bacteriele infectie!! Dus inderdaad erg belangrijk. De manier om het te testen is een glas er tegenaan duwen. De meeste rode vlekjes verbleken dan en zie je niet meer, maar die vlekjes (die op een andere manier ontstaan) zie je dan nog steeds.
Maar gelukkig is het erg zeldzaam hoor!

Groetjes, Karin

dame 1 bij het cb zei tegen ons dat koorts er wel bij hoorde
dame 2 sprak dat weer tegen???

mijn mening: alles kan

die vlekjes en puistjes kunnen duiden op 1 van de vele vlekjes ziektes die kindjes kunnen krijgen (bijv pokken, 5e ziekte) Is op zich niet heel erg als ze dat heben, die kleintjes hebben er vaak nog niet zo veel last van.

koorts hoort wel bij tandjes krijgen,maar niet door de tandjes,maar door tijdelijk verminderde weerstand.kindjes die tandjes krijgen zijn dus ook gevoeliger voor virusjes ed.
zetpillen geven deed je al.je zou er ook chamodent(bij doorkomende tandjes)  bij kunnen geven.helpt erg goed.
groetjes kari

Kari, dat is ook wat ik weet van koorts en tandjes krijgen! Stelregel hier bij koorts is dat als het óf langer dan 2 dagen duurt, òf boven de 40 graden komt,dat je dan even de huisarts moet bellen. En altijd letten op de natte luiers en hoeveelheid drinken natuurlijk, maar dat is al een paar keer gezegd.
Feit is natuurlijk dat bij ons alle alarmbellen gaan rinkelen als de kleintjes ziek zijn. Kinderen moeten eigenlijk gewoon niks mankeren!

groetjes,
Sabine

wow, karin, dat wist ik niet van die vlekjes!

Dat vertelden ze mij weer niet op het cb ("ooh vlekjes-ziektes, heel normaal, hoort er bij..")

wat is dat toch met die cb's, die voorlichting is daar echt niet altijd even geweldig!

Hersenvliesontsteking is zeldzaam hoor, maar er zijn heel veel andere dingen waarbij kindjes vlekjes of pukkeltjes krijgen....warmteuitslag, verschillende allergieen, 5e ziekte, 6e ziekte wterpokken mazelen, noem maar op
Daarom is dat van dat wegdrukken juist zo belangrijk!!!

Dus nu niet bij elk vlekje denken dat er iets ergs is he

groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan