HELP!!! 8-ponder onderweg..!!

Vandaag 37 weken, en dus weer even naar de verlosjkundige.
Nu heb ik een wat heet ENORME buik (ik wordt nagastaard op straat, zeg maar ) en dat dit niet alleen vruchtwater was, wist ik natuurlijk. Maar m'n verloskundige voelde vanmorgen dat hoofdje en z'n rug. 'Zo, dat wordt een flinke jongen! 7 a 8 pond wordt t wel...'

Mijn god!

Ik heb deze week net verlof en wil graag nog even twee weekjes lekker relaxen. Dan mag het jongetje wel komen...
Maar als 'ie zo hard blijft groeien vind ik het toch wat angstaanjagend worden, zo'n enorme baby... en dat voor de eerste!

Het zal vast allemaal passen, maar goed. Je droomt als mamma in spe toch meer van een lief klein knuffelig babietje dan van een kleuter, of niet?

Maar ik moet zeggen, als er straks een gezonde, blozende, mollige baby uit komt (dan lijkt ie in ieder geval op z'n mama, hahaha), dat ik HEEEL tevreden ben.

Nu ga ik het nieuwes weer even laten bezinken...

Liefz
Liz

Oef! Maareh, bedoelt ze niet een schatting voor als hij geboren wordt? Ik hoor toch wel vrij vaak dat ze er behoorlijk naast zitten.....
Nu heb je dus al een grote buik dus de verdenking is groot natuurlijk, hahahaha!
Ach ik probeer je gerust te stellen, maar het lukt me niet geloof ik! Waarschijnlijk valt het best mee joh.............Zal voor zo'n 3500 gram duimen goed?? Das toch keurig?

Ik ben van de week geweest, met 34,5 week, en onze kleine meid ligt keurig ingedaald, en dat heb ik gevoeld, maar over grootte enzo zei ze nog niets...........weet ook   niet of ze dat gaat doen ook...............maar goed, moet over 1,5 week weer dus dan zullen we het horen!

Hou je goed en geniet van je verlof.......dan maar niet heel rustig aan gaan doen, want dan krijgen die ukkies vaak een groeispurt..........whahaha!!

Liefs Rimke

Hoi Lizzzy, Ze zitten er ook echt wel eens naast hoor. Is het niet heel veel vruchtwater dan?
Maar ja, als het echt zo is, doe je er niks aan. En lief is het altijd hoor. Al zijn ze nu 6 of 8 pond.
Hmm...geniet er maar van, straks zo'n klein hummeltje. Lekker veel dicht tegen je aan houden...
Groetjes Marina

Hoi,

Dat schatten gaat heel vaak fout hoor!!
Bij mijn eerste hadden ze geschat op zo'n 7 a 7,5 pond en hij woog dik 9 pond.
Vorige week heeft mijn vriendin een baby gekregen en zij heeft een dag voor de bevalling nog een groeiecho gehad en de baby werd op 8 pond geschat, nou mooi niet daar kwam een gezonde 10,5 ponder uit. Maar het is echt geen kleuter hoor, het is en blijft een "klein" babytje.
Volgens mij is het gewicht ook heel erg afhankelijk van het tijdstip waarop de baby geboren wordt. Is hij 2 weken te vroeg?? Of 2 weken te laat??   Daar zit volgens mij ook behoorlijk wat gewichtschommeling in.
Ik zou zeggen maak je daar maar niet al te ongerust over, mijn vriendin en ik zijn beide op natuurlijke wijze bevallen.
Succes!!

Liefs Sabine

Hiii :D

Bij een vriendin van mij zeiden ze ook dat hij enorm zou zijn, ze had ook ene hele grote buik... Maar hij woogt 3300 gram, dus.....
En gisteren is mijn buurmeisje bevallen, daarvan zeiden ze dat het een klein babietje zou zijn, en die weegt 9 pond.... idd ga er niet van uit dat ze er ook mar iets over kunnen zeggen....!

Bij ons zoontje hadden ze het wel goed ingeschat. Daarvan zeiden ze dat ie rond de 6.5 pond zou wegen. Hij was 3360, dus iets meer dan 6.5 pond.
Nu hebben ze gezegd dat deze uk wel iets zwaarder zal zijn, rond de 7 a 7.5 pond. Maar de 8 pond zal deze niet halen. Ik ben benieuwd ik wacht het gewoon af.

Mijn schoonzusje heeft  twee 9 ponders op de wereld gezet, zonder knip of scheur. Dus beide keren 0 hechtingen. Het waren twee normale bevallingen. Een vriendin van mij is bijna 3 jaar geleden bevallen van een zoontje die  slechts 5 pond woog. Zij heeft een totaalruptuur gehad en het was een hele zware bevalling van 24 uur.  

Dus een grotere baby betekent nog niet meteen dat het een zwaardere of langere bevalling zal zijn.  

Hopelijk hebben we je allemaal een beetje gerust kunnen stellen.

Groetjes,
Susan

Geen nood!

Ik ken  vanuit mijn omgeving, dat de verloskundige het meer fout heeft dan goed.
En dan nog... 7 a 8 pond is echt niet mega hoor.7 pond is gemiddeld. Mijn zoon was 4400 gram.. die van mijn collega 5400 en die van mijn zus 4300 gram. Dus dan valt het met jou kleinetje reuze mee!

Mijn dochter werd ook groot geschat en was 52 cm en 4240 gram. Maar ze is op de natuurlijke weg geboren. En eerlijk gezegd was ik wel blij dat ik niet zo'n heel klein pukkie had, die lijken zo breekbaar.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan