HELP!!! 8-ponder onderweg..!!

hoi hoi
ik zou me ook niet teveel zorgen maken hoor.
bij mijn eerste had ik extra groei echo's en toen zeiden ze op het laatst oh die is sowiewso wel ruim 6 pond, nou mooi niet precies 5 pond.
en nu had ik ook weer extra groei echo's en was het met 30 weken weer klein en met 36 weken was het met de groei echo precies goed.  
dus we wachten af.
meer kunnen we toch niet.
ga maar lekker van je verlof genieten.
groetjes mascha

Hallo
Ik lees weleens mee hier,en ook ik heb een 9 ponder op de wereld gezet!
Mijn 1e was 7 pond,de 2e dus 9,en de 3e was 6 pond(wel ruim 3 weken te vroeg)
maar erg verschillend dus!
Het heeft allebei wel wat,een kleine en grote baby..Als het maar gezond is toch?
Succes!
Grtz An

lieve meisjes,
dank voor de bemoedigende berichten!

Ik kan zeggen dat ik een zeer nuchtere mama-in-spe ben, die niet tegen de bevalling op ziet en vertrouwen heeft in haar lijf.
Toch moest ik even slikken bij het horen van '8 pond', het klinkt zo enorm.
Zeker uit de mond van mijn lieve, zeeeeer ervaren verloskundige (dan geloof je iemand toch snel he, met grijze haren en 50 jaar ervaring...)

Gelukkig vertellen jullie berichten dat dat allemaal wel mee valt. En ook kwam ik gisteren een jonge mama tegen met wie ik zangerschapsyoga heb gedaan: zij werd met 38 weken ingeleid omdat haar eerste een 10-ponder was en ook nummer twee erg hard groeide.
Nummer twee was een gezonde 8 pond 'maar hij past gewoon in maatje 50 hoor...'

Vond ik ook geruststellend.

Dus we zijn weer helemaal van de schrik bekomen en gaan gewoon weer helemaal hopen dat het een kerngezonde, sterke jongen wordt.

Liefz
Liz

Ben een mama van het november forum, maar lees hier ook weleens mee.... en 8 pond komt er echt wel uit hoor (zoals je zelf ook al nuchter constateerde).
Bij onze oudste zeiden ze max 7,5 pond en toen had ik zelf al het idee dat het wel wat meer zou kunnen zijn..... en het was dik 9 pond. En dat dus ook voor een eerste! Maar heb nog geen half uur hoeven persen en toen was hij er al.... en dat is voor een eerste ook weer redelijk snel.

De (nu nog) jongste was 8 pond en die vonden wij klein haha. Een pond meer of minder op hetzelfde aantal cm's lijkt dan toch wel anders. De oudste had echt al spekkies en de jongste had dat veel minder.... (terwijl 8 pond voor de buitenwereld best groot/stevig is).

Ben nu 24 weken zwanger van de 3e en bij de 20 weken echo durfde de gyn bijna niet te vragen of de termijn wel klopte, want het was zo'n groot kind.... zeker 2 week voor. Tja 9 en 8 pond is ook niet bepaald het gemiddelde (al hoor je het steeds vaker) dus ik zou eerder verbaasd geweest zijn als ze hadden gezegd dat het een mooi gemiddeld kindje was/is dat rond de 7 pond uit zou komen..... ach komt er ook wel weer uit .

Geniet van de laatste weken!

groetjes,
Marije

Meestal zitten ze er naast!
Mijn dochter voelde lang. Dit wordt een gemiddeld kindje qua gewicht en wat langer dan gemiddeld zeiden ze.
Nou er kwam uit een meid van 4160 gram (dus ook 8 pond) en 48 cm. Ha ha.
En 8 pond? Ik voelde geen verschil met mijn zoontje, dit woog net 6 pond. Als het je tweede is, dan is alles al wat opgerekt, doet het niet meer pijn als bij de eerste. Dat het pijn doet, nou reken maar...Een HEL! Maar je moet er doorheen, kunt niet terugkrabbelen ha ha, dat dacht ik steeds maar tijdens de persweeen.
Succes!

Terug
Bovenaan