Help! Baby 10 maanden slaapt niet door

Laten huilen gaat dan wel weer tegen heel veel adviesen in. Er wordt toch vaak geschreven dat als de baby echt huilt / overstuur is je elke 10 minuten de baby uit het bedje moet halen, moet troosten, en dan terug leggen. 
Toch zijn wij nu ook op het punt aangekomen dat we onze 6 maanden oude dochter maar wat langer laten huilen. Ook al is het lastig om het aan te horen, want ze raakt ook altijd wel overstuur, verslikt zich, etc.
Overdag in ledikant slapen is altijd al lastig geweest. Nadeel is misschien dat ze 2 dagen naar schoonouders gaat, 1 dag naar mijn ouders, 1 dag KDV en overige dagen ben ik thuis. 4 verschillende plekken dus. Bij (schoon)ouders lukt het meestal niet om der in slaap te krijgen in het bedje. In kinderwagen (na wandeling) of op de buik wel, en natuurlijk weet je dat de baby daar aan gaat wennen en het uiteindelijk steeds moeilijker wordt om haar in bedje in slaap te krijgen. Maar je kan moeilijk je (schoon)ouders verplichten om het op bepaalde manieren te doen waarbij ze uren bezig zijn met een krijsend kind.
Nu begint het sinds een week ook 's avonds lastig te worden. Maar eerder kreeg ze rond 21:00 uur de laatste fles en viel ze in slaap. Zo konden we haar slapend weg leggen en werd ze volgende ochtend wakker. Nu is het zo dat ze niet meer in slaap valt na de fles. Betekent dat we haar wakker in het bedje moeten leggen, en dat gaat altijd fout. Zo zijn we vaak een uur of langer bezig om haar uiteindelijk in slaap te krijgen.
Er bij blijven zitten maakt het erger. 
Eruit halen maakt haar rustig, maar na 5 minuten terug leggen is het weer krijsen. Ze zeggen wel eens dat je dit net zo vaak moet doen tot ze slaapt. Maar ik vraag me echt af of dat gaat lukken. Nu is het zo dat we er na een uurtje zo klaar mee zijn dat ze borstvoeding krijgt in ons bed tot ze in slaap valt. Dan lukt het meestal wel om haar slapend weg te leggen.
Punt is alleen dat ze moet wennen om wakker in het bedje gelegd te worden, en zo in slaap te vallen. Straks slaapt ze niet door, wordt ze wakker en vraagt ze zich af waar ze nu weer is. Huilen tot gevolg.
Wij denken nu dus dat het zo lastig is omdat ze wakker in bed gelegd wordt. Dat is ze niet gewend, want eerder sliep ze.
Daarnaast vragen we ons af hoe het moet gaan als we de borstvoeding stoppen. Eigenlijk wouden we stoppen, maar het lijkt voor nu het enige redmiddel om haar savonds laat in slaap te krijgen.
Verder genieten we volop :)
 
Vergeet niet, met 10 maanden hoeven ze nog niet door te slapen he. Ja er zijn genoeg wonderkindjes die al met een paar weken doorslapen maar ook genoeg pas tegen hun2e verjaardag. Ik zou je eerder adviseren, laat het los. Gewoon niet te veel verwachtingen anders frustreerd het alleen maar. Mijn dochter sliep met een maand of 5 door maar mijn 2 zoontjes daarna pas met ruim 18 maanden. Ook prima toch. Ook hier de gewenning dat ze aan de borst in slaap vielen maar ik had daar niet zo een probleem mee. Had er een hele strijd van kunnen maken met verdrietige huilende kinderen maar dat vind ik niet de manier. Het is uiteindelijk bij alle 3 mijn kids goedgekomen.
 
Terug
Bovenaan