Help! Baby 11 weken weigert fles

<p>M'n dochter van 11 weken geef ik volledige borstvoeding. Over 3 weken mag ik weer beginnen met werken, maar nu weigert ze de fles. Ze is continu bezig om met haar tong de speen weg te duwen. Net weer 3 kwartier bezig geweest en ze drinkt 0,0. </p><p>Hebben jullie nog tips??</p>
 
Mijn dochtertje had er ook moeite mee. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ze 30 cc dronk in het begin. Alsnog weinig maar wel iets meer dan niets. Mijn tips:
- laat je man/vriend de fles geven. Bij jou heeft je meisje misschien de associatie met de borst en die vind ze nu fijner dan de fles
- oefen elke dag. Uiteindelijk gaat ze het een keer pakken als het goed is.
- probeer je dochter af te leiden tijdens het drinken: zingen, rondlopen. Dat hielp bij ons in het begin ook.
Nu gaan bij ons de flessen er als een trein in. Ze dronk gister zelfs 140 cc toen ik haar de fles gaf! Er is dus hoop :)
 
Bij 11 weken heb je de overgang van reflexmatig zuigen naar actief. Dit leidt bij sommige baby's tot problemen. Vraag een verwijzing naar de prelogopedist (via het CB). Die kunnen echt goed helpen 
 
Oh had even te snel gereageerd en niet gelezen dat je vooral borstvoeding geeft. Google eens op fles weigeraars. Dan krijg je goede tips (en anders is de prelogopedist toch nog een optie ;) )
 
Heb je al eerder de fles gegeven of is dit de eerste keer? Of misschien wel gegeven maar niet regelmatig?
Rond de 10-12 weken is het drinken niet reflexmatig meer, maar bewust. Dus dan kan het fijn dat een baby het drinken uit de fles niet zomaar even doet (als het niet met regelmaat ‘geoefend’ is).
Misschien helpt het als iemand anders de fles geeft als jij niet in de buurt bent. En inderdaad zoals hiervoor al gezegd: elke dag even proberen! Succes..!
 
Terug
Bovenaan