Help! Baby 11 weken weigert fles

Er is geen enkele speen die het meest op de tepel/borst lijkt. Het is een hele andere techniek die je niet na kunt bootsen. Als fabrikanten anders beweren is dat een verkooppraatje. 
De meeste kinderen drinken (uiteindelijk) prima uit een lange smalle speen met klein gaatje. 


Start met kleine beetjes aanbieden nadat je haar aan de borst gevoed hebt. Ze weet nog niet dat de fles haar honger stilt en zal eerder geneigd zijn iets nieuws te proberen als ze geen honger heeft. 


Blijf oefenen en wissel niet te vaak van speen en fles, dat is alleen maar verwarrend. 


Hier lees je ook nog tips: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/287-voeden-met-een-fles
 
En lukt het uiteindelijk niet met de fles, dan kun je ook een cupje /bekertje proberen. 
 
We hebben eerder de fles gegeven, maar toen was ze pas 5 weken of zo. Daarna niet meer gedaan (hadden we dus wel moeten doen). Wij hebben ook de Calma speen, en ook de flessen van Philips Avent. 
 
[quote quote=10370108]Wij hebben ook de Calma speen, en ook de flessen van Philips Avent.[/quote]


Dan zou ik toch eens een andere speen proberen. Eerlijk gezegd vond ik die calma een rotding en stroomt de melk of niet of veel te snel. 
 
hoi!
Helaas hier veel ervaring mee! Ik heb 2 flesweigeraars gehad.
Ik weet niet hoeveel je weer gaat werken? mijn kinderen haalden het in op de momenten dat ik thuis was. Mijn dochter ging op de opvang wel steeds beter drinken, niet veel maar wel iets.  Mijn zoon heeft echt altijd geweigerd.
Op de opvang hadden ze er zelf niet zo'n last van. Misschien omdat ik er zelf niet was.
 
succes want het is soms wel echt zwaar als ze blijft weigeren 
 
Mn zoontje moest ook even wennen.. Zo'n fles is natuurlijk maar plastic en geen zachte tepel waardoor hij dacht dat hij gefopt werd.
Al eens in het speentje geknepen zodat er wat melk uit kwam?
 
[quote quote=10370113]hoi! Helaas hier veel ervaring mee! Ik heb 2 flesweigeraars gehad. Ik weet niet hoeveel je weer gaat werken? [/quote]
Ik ga 4 hele dagen werken, van 8 tot 17
 
[quote quote=10370113]hoi! Helaas hier veel ervaring mee! Ik heb 2 flesweigeraars gehad. Ik weet niet hoeveel je weer gaat werken? [/quote]
Ik ga 4 hele dagen werken, van 8 tot 17
 
Hoi, hier helaas ook ervaring. Bij lactatie kundige geweest, 10 verschillende spenen geoefend,,  door iemand anders laten voeden ect. 
Uiteindelijk lukte het maximaal 100ml per dag met de flessen van MAM. Al snel zijn ze op de opvang pap gaan gegeven en inderdaad inhalen zodra ij thuis was. Uiteindelijk voedde ik 04.00, 07.00, 19.00 en 22.00 (met 7maanden). 
Heel veel succes!
 
Terug
Bovenaan