HELP! Baby 4 maanden verstopping/obstipatie

<p>Hi allemaal,</p><p>Sinds enige tijd zijn we begonnen met vaste voeding bij onze kleine van nu 18.5 weken. Alleen sinds een week gaat het zo moeizaam! Ik heb lactulose gekregen maar dat helpt niet. Hij zit soms wel 2 uur te persen en dan komt er gewoon een hele en kleine harde drol uit (sorry voor de details). Hij heeft vandaag non stop gehuild zn ogen zijn dik door t huilen. Ik geef volledig borstvoeding dus er wordt niet aangeraden om extra water te geven bij de voeding omdat hij dan te vol voor zijn melk zou kunnen zitten. Wat kan ik doen? Toch wel 20 cc water aanbieden bijv. om t wat zachter te maken? En heeft er iemand ervaring met babythee vanaf 4m? bedankt alvast </p>

Wij hadden dit ook een lange tijd. Ben een weekje gestopt met hapjes en ben het toen weer rustig gaan opbouwen. 
Dag een begonnen met een kwart potje peer in de ochtend. Dag 2 en 3 ook. En dag 4 in de ochtend en avond een kwart potje. Daarna langzaam naar een half potje per dag.
Ook deed ik meerdere dagen hetzelfde soort fruit/groente. Mijn zoontje reageert bijvoorbeeld erg heftig op appel!
Ondertussen geef ik nu elke ochtend een half potje fruit, en in de avond een half potje groente. Weer dezelfde combinatie een paar dagen lang. 
Mijn zoontje moet regelmatig naar de kinderarts en die gaf aan dat niet elk kindje gelijk goed reageert op vaste hapjes! 

Hoi
Mijn dochter had ook last van obstipatie heb toen op aan raden van kraamzorg vitamine b op olie basis gegeven en en bij elke fles 10 cc exsta water erbij gedaan met een paar dagen was t stukke beter

@gebruiker hoeveel vitamine b had je gegeven dan? bedankt voor de tip! geef zelf geen fv dus ik geef wel extra water af en toe ook al wordt dat afgeraden..

De ontlasting van onze zoon is ook veel vaster sinds hij hapjes krijgt. Als het echt te hard wordt naar mijn idee, doe ik een paar druppeltjes lijnzaadolie of olijfolie door het hapje heen, een kwart theelepel ofzo (op 200 gram voeding). Werkt heel goed en 't zijn voor hem goede vetten. 

Terug
Bovenaan