HELP! Baby 4 maanden verstopping/obstipatie

Mocht het weer voorkomen, mijn dochter van 7,5 mnd heeft onlangs een week lang niet gepoept. Toen klysma gegeven (microlax van Kruidvat) in overleg met HA. Werkte als een tierelier. Ook heel droge ontlasting, echt van die harde drolletjes. Had ze erg veel last van, zo sneu!! 
Maar dat klysma werkte dus erg goed. Lactulose geef ik liever niet vanwege de hoeveelheid suiker die er in zit. 

De darmen van een  baby zijn pas met 6 maanden rijp. Begin je eerder met vast voedsel geven dan kunnen ze last krijgen van hun darmen. Met 4 maanden zijn het echt nog maar oefen hapjes ipv halve potjes. En food under 1 is just for fun! Melk ik het belangrijkste tot ze  jaar zijn

@gebruiker
ik ken het zelf idd (werkte in de apotheek) maar een klysma is helaas falan 6 maanden en in noodgevallen. werkt wel super idd!

@babytazelaar
ben ik niet helemaal mee eens. Mijn zoontje eet sinds hij vanaf toen net 4 maanden was al gewoon 125 gram fruit en 125 gram groente. Ik was ook vast dat t echt maar een paar lepeltjes mocht zijn, toen Nutricia gebeld om uitleg en ze mogen echt die hoeveelheid. Hij had niet meer genoeg aan alleen melk, wou echt elke uur drinken (bv) ook kunstvoeding geprobeerd en bleef t zelfde en met vaste voeding laat hij er netjes een paar uur tussen en hij geniet er intens van! elk kindje is uniek. onze kleine is ook een heel druk mannetje en loopt ver voor in zijn ontwikkeling volgens t CB, ostheopaat en kinderfysio dus die energie heeft ie echt nodig uit eten! En hij krijgt nog netjes 6/7 voedingen per dag hoor.

Terug
Bovenaan