Help! Baby moet op zijn zij

Ja onze shamar moet ook op zijn zij maar hij wordt heel snel wakker als ik hem zo leg en op zijn rug slaapt hij langer
ik heb hem laasts op zijn zij gelegd en kantelde op zijn gezicht, ik was in bad) en gelukkig kon hij nog krijsen , en ik vond het niet normaal dus ik gauw rennen naar hem toe en ja hoor op zij gezicht nu weet ik niet als ik dat nog moet doen op zijn zij leggen maak dan niet uit hoe en waarmee
veels te eng hoor! zo erg kan het toch niet worden met het hoofdje of zie ik dat verkeerd!!

het kan zelfs zo erg worden dat ze een helmpje opmoeten,als er niets aan gedaan word krijg je vergroeingen aan wervels etc.heb zelfs 2 pubers nu[en een baby dus haha] dus weet wat het is .

SASSIMARO, ik zou ook de aerosleeper aanschaffen.. Mocht hij op zijn gezicht terecht komen, kan hij door blijven ademen. Kost wel wat (70 euro voor het "matrasje" en 16 euro voor het hoeslaken) maar het kan erom blijven tot je kindje in het ledikantje slaapt en het helpt ook bij spugen, plassen etc. Mijn zoontje blijft in dit ledikantje tot zijn 2,5 / 3 jaar dus dan is het het ook wel waard!!

Vannacht heel de nacht op zijn zij, heel het bed ligt ook van zijkant tot zijkant vol met rolletjes ;)

hier een okt mama.

Onze dochter is van 6 okt en slaapt vanaf de geboorte op haar zij.
Wij hebben wel een zijslaper aangeschaft om doorrollen te voorkomen. En dat werkt prima.

De reden dat wij dit vanaf de geboorte hebben gedaan is vanwege een afgeplat hoofdje en voorkeurshouding.

succes met je keuze......

ook hier een zij slapertje omdat wij ervaring hebben met voorkeurshouding bij onze dochter, ze hoefde gelukkig geen helmpje maar wel fysio ervoor gehad en het eerste wat hun zeiden was: koop zo'n zij-slaper( 2 kussentjes met klitteband) Ons zoontjeligt hier dus al vanaf zn geboorte in en dat gaat prima. we hebben ook wel een aero sleep maar hij rolt echt niet om.
groetjes

Hoi mama's

hier verleden week een doorverwijzing gekregen voor een kinderfysio vanwege voorkeurshouding van het cons,bureau....

nou op haar zij ho maar, krijsen en draaien net zo lang tot wij er niet meer tegen kunnen of dat ze toch op de verkeerde kant ligt. zelfs met zijslaper

nu hebben wij ervaring met een osteopaat (huilbaby.nl) met onze eerste vanwege het feit dat hij een huilbaby was... haar gebeld en we konden meteen terecht. nu is maike 2 keer behandeld aan spierspanning in haar rug en nek en ze draait haar hoofd weer van links naar rechts ipv aan kant op laten liggen...

we hebben ook tips over inbakeren, optillen, aankleden enzo gekregen...

en de tip... 80% van de baby;s is buikslaper.... wij hebben een eaosleeper (alleen voor het matrasje) en ze slaapt super! ff wennen voor papa en mama maar geen zwaaiende armpjes meer waar ze van wakker word en een veel rustigere meisje....

dus wie weet een tip voor jullie... misschien ook teveel spanning.
wij rijden ervoor vanuit den haag naar utrecht.. en die paar keer is het zo waard

x

Terug
Bovenaan