Help, baby onrustig, kramp etc. en valt niet in slaap

<p>Hoi allemaal,</p><p>We zitten met een probleem en hoop dat jullie ons kunnen helpen.</p><p>Onze zoon is nu 2,5 weken en de kwaaltjes/slapeloosheid wordt alleen maar erger.</p><p>Onze kleine man valt niet zelf in slaap overdag, hij krijgt heel weinig slaap en is zo onrustig. Wat ons opvalt, symptomen:</p><p>* De hele dag door laat hij winden. Overstrekt soms.</p><p>* Normale poepluiers, geen dunne of harde ontlasting, maar perst ook heel hard/ doet veel moeite om te poepen. De hele dag door (kipkep al geprobeerd).</p><p>*Is jengelig als je hem weg legt in zijn wieg of kinderwagen, wordt vervolgens onrustig. Dat kan gerust van voeding tot voeding duren, zo zo zielig. </p><p>* Onrustige slaper, zwaait heel erg met zijn handjes (we bakeren hem al een paar dagen in, maar raakt daar ook gefrustreerd van). Valt wel op zijn buik tegen mij aan vrijwel direct in slaap.</p><p>* Niest</p><p>* 1x per dag de hik</p><p>* Krijgt 100cc voeding, hongerige baby. Drinkt flesje vrij snel 10 minuten. We lassen al pauzes in. Is na zijn fles ook vrij onrustig, speen kalmeert een beetje.</p><p>* Begint sinds 3 dagen hele kleine mondjes melk terug te geven een uur na voeding.</p><p>Van alles spookt door mijn hoofd en wil onze lieve Quinn zo graag helpen. Ik hoop dat jullie dit herkennen en misschien weten wat het is. Vanmiddag komt CB ook langs, maar heb daar niet heel veel vertrouwen in. Mijn moedergevoel zegt dat er iets aan de hand is, maar wat...</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Het zijn helaas veel dingen die bij bijna alle baby's voorkomen waar je gewoon weinig over hoort. Wat het wel een pittige periode maakt maar eigenlijk worden baby's gewoon 3 mndn te vroeg geboren, er is dan nog zoveel "niet af". Dat heb ik in die eerste maanden bij ons wel echt ondervonden. Enkele dingen die bij ons geholpen hebben:
- Fietsen met de beentjes bij krampjes
- melk verdikken met jbpm maar niet teveel want dan raken ze verstopt. 1 paars schepje op 90 ml was hier de max. Dan wel de difrax m-speen gebruiken.
- ma het flesje zeker 30 min overeind houden, liefst langer.
- nutrilon Omneo maakte veel verschil mbt de krampjes. Maar elke wissel moeten de darmen ook weer aan wennen wat kan leiden tot.. juist, krampjes. Ook hiervoor heb je de difrax m-speen nodig. 
- als je niet kiest voor verdikken of omneo de p-speen gebruiken van dr brown, dan drinken ze langzamer. 

- mondjes teruggeven is trouwens heel normaal. 

- onrustig slapen ook, de baby heeft je nog echt nodig. Een draagdoek of zak kan helpen. Of de baby beneden laten slapen als je dat niet al doet.

Ohja winden en de hik kan komen door te snel drinken/ lucht meehappen. Sluit het mondje goed aan op de speen? De dr brown wide is nmlk erg breed mocht je die hebben.

Het is heel herkenbaar, maar wel pittig. De eerste weken ben je echt alleen maar met je baby bezig. Ik lees, eigenlijk, geen vreemde dingen. Het hoort echt bij het baby zijn! Baby's moeten zo wennen aan de buitenwereld. Mijn advies zou zijn, houdt je kindje dichtbij je en geef hem de liefde die hij nodig heeft! Echt het gaat beter en dan nog zijn er tijden dat je kindje alleen maar bij jou wil zijn!

Qua voeding kan je nog proberen om iets te geven voor hongerige baby's. Maar elke voedingssoort is 2 weken wennen :) zei onze verloskundige.

Deze reacties maken me een stuk geruster, ben er zelfs door aan het huilen. Zo fijn deze herkenning. De kleine man viel zojuist direct in mijn armen in slaap na de voeding en niet eens aan het zwaaien met zijn armpjes. 
We hebben de Dr Brown lange fles nu en mijn man haalt straks de P-speen op. Deze fles, i.p.v. de kleine brede De Brown, deed hij al 13/14 minuten over met fase 1 speen.
Je wordt zó verschrikkelijk onzeker, vooral als je leest/hoort dat je je kind vanaf het begin af aan alleen moet leren slapen en weg moet leggen in zijn bedje/wieg. We gaan dat wat meer afwisseling door hem ook meer bij ons te dragen/ houden. Lekker in de draagzak of in onze armen.
Ik was/ben heel bang dat als ik hem te vaak tegen mij aan laat slapen dat hij dan helemaal niet meer alleen kan slapen.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee? 

Lekker bij je houden! Hij is nog zo klein en heeft je echt nodig! Kroelen kroelen kroelen!
Hier gaf het CB aan pas vanaf 8 weken 1 slaapje in zijn eigen bed te proberen. En als dat niet lukte, dan was het ook oké! Je kan nu echt nog niks fout doen! Je gaat vanzelf merken wanneer hij liever op zijn kamer of een rustige plek wil slapen!

Wat betreft het zelf slapen: idd lekker bij je houden, hij is nog zo klein en heeft jou gewoon nodig om zich veilig te vielen. Onze dochter sliep ''s nachts vanaf dag 1 in haar eigen bedje, maar overdag echt niet. Tot 3 maanden sliep ze alleen in de kinderwagen zolang deze bewoog, maar vooral in de draagdoek. Na 3,5 maand viel ze ineens zelf in slaap toen ze op een kleed op de grond lag. Ik wist niet wat me overkwam en vanaf toen sliep ze ineens elk slaapje in haar eigen bedje ?‍♀️.
Dus geen zorgen hierover, het is heel normaal dat hij alleen bij jou slaapt.
En succes met de andere dingetjes, daar heb ik verder geen ervaring mee dus kan je niet verder helpen. Succes en niet onzeker worden hoor! Je doet het goed! 

Je doet niks verkeerd, lekker bij je houden! Zou het wel een beetje voor jezelf bijhouden want als je kindje bijv echt de hele dag onrustig is en dat ook blijft, is er misschien wel meer aan de hand (in de categorie verborgen reflux of koemelkeiwitallergie), maar dat merk je dan vanzelf. Van moe zijn en wat te weinig slapen, wordt een kindje ook onrustig, gaat meer spugen en krampen. En wees maar niet bang dat je verkeerde dingen aanleert, dat komt allemaal later pas (als het al komt), lekker bij je houden!

Terug
Bovenaan