Help, baby onrustig, kramp etc. en valt niet in slaap

Heerlijk bij je houden als dat voor jou goed voelt! Je moeder gevoel klopt echt!
Onze zoon heeft tot een jaar regelmatig nog bij ons geslapen! Dus het geeft echt niets.

Mijn dochter van 3 weken heeft ook veel kramp. Dragen in de draagdoek helpt het best. Echt heel zielig als ze zo krijst. En als je ze niet in slaap krijgt wordt t nog moeilijker, want een oververmoeide baby in slaap krijgen is superlastig. Veel ukkies willen niet weggelegd worden, dus dan kom je weer op advies 1: een draagdoek..

Zo fijn om te lezen! De kleine man gaat rond 5 maanden 2 dagen naar het kinderdagverblijf, we willen dan wel dat hij in een eigen bedje kan slapen. Voor nu houd ik hem lekker bij me en dan hopelijk komt het slapen in een bedje dan vanzelf. Ben gewoon te bang dat hij voor het slapen van mij afhankelijk wordt, maar als ik dit zo lees dan lijkt dat de eerste weken nog niet aan de orde te zijn.

Zo fijn om te lezen! De kleine man gaat rond 5 maanden 2 dagen naar het kinderdagverblijf, we willen dan wel dat hij in een eigen bedje kan slapen. Voor nu houd ik hem lekker bij me en dan hopelijk komt het slapen in een bedje dan vanzelf. Ben gewoon te bang dat hij voor het slapen van mij afhankelijk wordt, maar als ik dit zo lees dan lijkt dat de eerste weken nog niet aan de orde te zijn.

Klopt, ik denk zelfs dat als je de mama honger genoeg stilt, ze juist beter ook zonder je kunnen. Je 'maakt' ze niet afhankelijk van je (wat sommigen uit een andere generatie nog wel eens zeggen), ze zijn gewoon 100% van je afhankelijk en jij bent de veilige haven waardoor ze stap voor stap het leven leren kennen en meer zelf kunnen.

Weetje je wordt vooral heel onzeker gemaakt door al die mensen die weleens even zeggen "hoe het hoort". Je baby is gewoon afhankelijk van je, heeft je nog zo hard nodig. En geniet er maar van want over een paar maanden is het knuffelen al zoveel minder dan nu! In het begin heeft onze baby bijna alleen maar op de arm geslapen (hele erge reflux) daarna vaker slaapjes in het babynestje op de bank. Dan sliep hij lekker.  Daarna steeds een slaapje meer in zijn bedje. En nu nog soms een nachtje bij ons in bed (allemaal veilig). Dan slapen we allemaal het beste haha. 

En wat betreft die krampjes, flesjes, jbpm, speentjes... het is echt een zoektocht in het begin en elke speen en elk flesje dat niet werkt staat weer voor een paar dagen wanhoop en zorgen ? Hoe fijn is het dan om hier wat tips uit te kunnen wisselen. 

Veel succes! 

Denk trouwens dat als je baby langer over de voeding doet zowel de honger als de zuigbehoefte meer gestild worden en hij misschien zelfs voldoende zou kunnen hebben aan "normale" voeding. Ben niet bekend met de voeding voor hongerige baby's (met heel veel andere helaas intussen wel ?) maar als die verdikt is werkt de p-speen niet. Maar helaas weet je dat pas door te proberen. Zet um op, de eerste maanden zijn gewoon echt wel even bikkelen, na 3 maanden wordt het echt makkelijker! Dat lijkt in het begin heel lang maar toch zijn ze voorbij voor je het weet haha

Alsof ik het verhaal van mn meisje van 3.5 week lees! Ze slaapt sinds een week wel overdag beter. Leg haar zodra ze gaat gapen in dr wiegje en laat de deur open zo dat ze me kan horen rommelen. Maar volgens mij niks om je zorgen over te maken! 

Terug
Bovenaan