Help! Baby slaapt niet.

<p>Hallo, </p><p>Ik heb echt wat hulp nodig. Mijn dochter van 3,5 week (geboren 12-5) Wil 's avonds gewoon niet slapen, ja alleen als ze bij mij aan de borst ligt. Ze huilt (nouja krijst) zo van 20u tot 03u 's nachts en ik ga er zelf nu een beetje aan onderdoor vanwege de vermoeidheid. Zodra we haar in haar bedje leggen zet ze het op het krijsen, we worden er radeloos van. Ik heb al zoveel geprobeerd. Haar laten huilen, haar optillen, troosten in de wieg, inbakeren, kv voor de nacht, fopspeen etc. etc. Niks helpt! Ze blijft huilen zodra ze in haar eigen bedje ligt. Ze slaapt in een Co sleeper, dus ik ben ook gewoon in de buurt.</p><p>Wie o wie heeft er nog tips voor een radeloze mama???</p>

Als ze zo klein zijn willen ze geqoon heel graag bij mama zijn. Je moet bedenken dat ze 9 maanden lang lekker knus in je buik heeft gezeten. Daar was het nooit stil, hoorde je hart en werd lekker gewiegd. Het beste kun je er gewoon aan toegeven. Gewoon lekker bij je houden wn in je armen laten slapen. Over een paar weekjes zul je zien dat het wegleggen steeds makkelijker gaat. Alle 4 mijn kids zaten echt de eerste weken aan mij geplakt maar is bij allemaal goed gekomen.

Precies zoals er wordt gezegd. Hier ook de 1e weken hele avonden met baby aan mn borst gezeten. Daar sliep ze dan wel lekker. Daarna liggend voeden op ons bed en dan kon in dr uiteindelijk overleggen in dr bed. Nu bij 13 weken voed ik haar rond 7 uur nog steeds liggend op bed. Dan valt ze in slaap en dan wacht ik tot ze goed slaapt, dan pas leg ik dr in dr co sleeper.  Het gaat echt vanzelf beter! 

Pfft dat is heftig! Wat zegt het CB? Bakeren jullie in?  Ook bij ons heeft onze kleine veel gehuild in het begin en ook ik denk dat het komt doordat je kleine graag nog bij je is. Veilig. Vertrouwd. Maar ik begrijp ook dat het op een gegeven moment teveel is. Soms lukt het gewoon even niet meer om jezelf daaraan over te geven. Ik zou gaan overleggen met het CB. Misschien dat zij je wat tips kunnen geven voor bijvoorbeeld inbakeren? Zijn er misschien mensen in de omgeving die even een nacht bij jullie kunnen blijven? Dan is de baby wel bij jullie thuis maar dan kan degene misschien het voor een nacht overnemen en jullie slapen. 
Ik heb in die tijd ook veel gehad aan een bepaald gedicht die iemand geplaatst had op deze site, zal eens kijken of ik die nog kan vinden . Heel veel sterkte!  Makkelijk is anders maar ook dit is vaak een fase.

Wij deden onze dochter bij ons in bed leggen..
Een omkleedkussen om het voedingskussen heen zodat het een hoefijzer is. Goed strak trekken en je kinder daarin leggen en tussen jullie kussens in..
Zo sliep mn dochter, anders ook niet. Daarna geleidelijk in bed gelegd en sliep vanaf 3 weken snachts in haar eigen bed.. sliep overdag wel grotendeels bij ons op de arm.. had idd echt die geborgenheid nodig.
Ik wens je veel succes. Ik weet hoe het was een ontroostbaar kindje ?

Tuurlijk heeft je kind veiligheid en geborgenheid nodig, en daarmee dus de papa of mama.
Maar ik ben van mening dat je dit ook creërt door de dag voorspelbaar te laten verlopen. Alles steeds in dezelfde volgorde doen helpt daar al bij. Altijd bedritueel met naar bed brengen (slaapzak/inbakeren, liedje, kus bv). Op die manier leert je kindje alleen te slapen en ook weer zelf in slaap te vallen als het even wakker wordt en nog geen honger heeft. Op die manier is het ook voor jullie beter vol te houden. Want slapeloze nachten zijn echt zwaar! 

Terug
Bovenaan