Help!!! Baby van 4 weken niet in ritme te krijgen.

Hallo allemaal,

4 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. Het is een geweldig kereltje maar we hebben alleen 1 probleem: Het slapen!

Overdag kan hij en vooral 's ochtends 2 uur slapen de rest van de dag is hij klaarwakker. Leg hem natuurlijk na elke voeding weer in bed maar hij blijft huilen. Bij zijn broer van nu 3 had ik het zelfde probleem en toen heeft het cb gezegd laat hem maar huilen en als hij met tussenpozen huilt mag je hem gerust een uur laten liggen. Vaak ben ik de hond gaan uitlaten dat mogen jullie weten.

Nu bij mijn pasgeboren zoontje hebben we dus alweer het zelfde probleem. Overdag is het geen probleem en kan ik moet ik consequent zijn in het terug leggen, maar 's avonds is dat moeilijker omdat zijn broer ook moet slapen. Wie heeft er tips voor me??
 
Ha,

misschien dat inbakeren helpt. Zo kan hij niet al te veel bewegen en wordt daar misschien wat rustiger door. Wat ook kan is dat de temperatuur op zijn kamer te hoog of te laag is. Rond de 16-18 graden is het beste.Heeft hij een speen?

Om hem ´s nachts wat beter te laten slapen is hem wat langer ophouden dan normaal en anders nog een klein flesje van 70 cc extra voor een vezadigender gevoel. Ik geef maar wat tips, weet het ook niet maar wel dat jullie allemaal rust moeten hebben. Mijn zoon is nu 9 mnd en word ook soms ´s nachts huilend wakker(heeft vanaf 7 weken oud doorgeslapen), dan komen ze weer in eenkenningsfase ook niet makkelijk.

Groetjes Caatje
 
Hoi Kiki,
Errug vervelend is het voor je, maar ook voor je zoon. Ik heb er 6 weken over gedaan om een ritme te krijgen bij m'n dochter. Hartverscheurend laten huilen, maar toch vol gehouden om op vaste tijden te voeden en slapen. Elke dag hetzelfde ritueel, elke dag een strijd, maar o wat ben ik blij dat ik het heb volgehouden, ook s'nachts. Met 7 weken sliep ze door van 23.30 tot 06.30. En ik maar denken, wat doe ik dan niet goed ?. Een baby weet nog niks, jij bent diegene die bepaalt, ga op je gevoel af. Ben met 4 maanden strak begonnen met middagslaapje, die zat er ook vrij snel in. M'n dochter gaat nu s'morgens ( ze is bijna 1 jaar ) na de pap, om 08.00 terug naar bed, ze weet niet anders. Is dat niet goed ? wel dus, ze weet niet anders !!! De 3r's heb ik behoorlijk strak gehanteerd, daar heb ik nu echt profijt van. Succes ermee.
 
Ik kijk naar Tim zelf. Is hij moe? Dan gaat hij naar bed. Is hij wakker? Dan gaan we iets doen. Tim is gewoon thuis, dus niet bij een opvang. Hierdoor kan ik ook gewoon zijn eigen ritme volgen.
Natuurlijk laat ik me er niet door leiden als we ergens heen gaan, maar wel als we lekker thuis zijn.
Over het algemeen (hij is nu 7 maanden) is hij 2 uur wakker en slaapt dan even (varierend van 1 tot 2 uur). 's Nachts slaapt hij goed door sinds we inderdaad zijn kamer goed koud laten Zelfs 15 graden vind hij lekker.
Dan slaapt hij van 21.30 (laatste fles, hij ligt rond 20.00 uur in bed) tot ongeveer 8 uur.
Luister naar je kindje!
 
Dank jullie wel voor de reacties.. Blijkt maar weer dat we er niet alleen voor staan.

Ik heb vanacht wel een redelijke nacht met hem gehad dus heb zelf ook weer wat kleine uurtjes kunnen slapen. Maar idd rust, regelmaat en reinheid staan voorop daar ben ik van overtuigd. Kijkend naar mijn zoontje en toch de 3 r en hanteren is denk ik het beste. Ik ga het proberen.

Bedankt voor jullie tips en medeleven.

Gr kiki
 
Frustrerend als de jongste de oudste wakker houdt he???
Ik merk dat wij de jongste toch minder snel laten huilen hierom. Ze is inmiddels bijna 1 en het gaat nog steeds niet heel geweldig dus aan mij moet je het echt niet vragen hahahahaha.......

Maar wel herkenning, misschien geeft dat wat troost......
 
Hahaha... Ja ken het gevoel met bijna elk kreetje/zuchtje enz sta ik al op zijn kamer.. In de hoop dat de oudste niet wakker wordt.. Maar helaas vannacht al 2 keer uit zijn kamer gekomen.. Dus we zijn nog zoekende..

Vandaag wel johannesbroodpitmeel gekocht voor door de voeding hopelijk is hij meer verzadigd zodat hij wat langer slaapt en hopelijk ook 's nachts slaapt.

Maar bedankt voor het medeleven..

 
Hoi Kiki,

volgens mij is JBPM niet om te verzadigen maar om de voeding dikker te maken zodat kinderen niet spugen. Maar goed, dat wilde ik eigenlijk niet vertellen.

Het is erg lastig als je kindje niet wil slapen. Wij hebben met onze dochter alleen maar huilen gehad. Huilen huilen en huilen. De eerste 7 weken lang. Gek werden we er van. Bij haar was er wel een oorzaak, nl dat ze niet tegen koemelk kan. Maar alleen andere voeding hielp niet. Wij zijn gaan inbakeren.

Wat wat is regelmaat? Vaste tijdens slapen en vaste tijden wakker? De 3r-en van rust reinheid en regelmaat, daarvan wordt de Regelmaat vaak aangegeven door moeders als een vast ritme. En dat is nou net niet wat ze bedoelen. Regelmaat is altijd dezelfde riedeltjes. Dat hielp bij ons ook enorm (ook bij de oudste). Een voorbeeld: slapen, wakker worden, luier verschonen, fles (of borst) geven op de slaapkamer of andere vaste plaats (dit ivm de rust), naar beneden om even te "spelen", moe worden, liedje zingen en in bed. Dit is heel erg lastig! Zeker als je dit een aantal keren per dag moet uitvoeren en is zeker als je veel weg moet. Maar wij hebben wel een paar weken heel strikt dit volgehouden. We zijn toen ook niet weg gegaan. Dan maar om de beurt weg! En het hielp wel enorm.

succes er mee!

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan