HELP. baby wilt fles en borst niet combineren!

Hoeveel geef je dan in een fles? In deze link staan aanbevelingen hoeveel je gebruikelijk in een flesje bv doet. Daarnaast is het belangrijk om je kindje een beetje overeind te houden en de fles zo horizontaal mogelijk. Ook is het belangrijk om een kleine speen te gebruiken. Op deze manier moet je baby ook voor de fles een beetje werken net zoals aan de borst. 
het kan zijn dat je kleintje de borst niet meer wilt na een flesje omdat hij er dan moeite voor moet doen. Immers gaat de fles dan veel makkelijker. Vaak in de nacht half slapend wordt de borst dan weer makkelijker gepakt; en kom je weer in een borst routine.
de link https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles
En als je dan gaat rekenen is 90 ml vast zo slecht nog niet. En als je vaker kolft gaat het op een gegeven moment ook makkelijker. Als je niet wilt kolven op je werk zal je productie waarschijnlijk teruglopen. En is het de vraag hoe lang je nog borstvoeding kan geven. (Ik lees tussen de regels door dat je kunstvoeding in de flessen doet als dat niet klopt; sorry). 

[quote quote=10300935]Hoeveel geef je dan in een fles? In deze link staan aanbevelingen hoeveel je gebruikelijk in een flesje bv doet. Daarnaast is het belangrijk om je kindje een beetje overeind te houden en de fles zo horizontaal mogelijk. Ook is het belangrijk om een kleine speen te gebruiken. Op deze manier moet je baby ook voor de fles een beetje werken net zoals aan de borst. het kan zijn dat je kleintje de borst niet meer wilt na een flesje omdat hij er dan moeite voor moet doen. Immers gaat de fles dan veel makkelijker. Vaak in de nacht half slapend wordt de borst dan weer makkelijker gepakt; en kom je weer in een borst routine. de link https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles En als je dan gaat rekenen is 90 ml vast zo slecht nog niet. En als je vaker kolft gaat het op een gegeven moment ook makkelijker. Als je niet wilt kolven op je werk zal je productie waarschijnlijk teruglopen. En is het de vraag hoe lang je nog borstvoeding kan geven. (Ik lees tussen de regels door dat je kunstvoeding in de flessen doet als dat niet klopt; sorry).[/quote]
klopt, als ik een flesje geef doe ik er idd kv in  zo'n 180ml maar kv was tot nu toe 1 max 2x per dag. ik geef kv omdat mijn afgekolfde melk zo weinig is dat ik het liever niet doe. en ik merk idd dat hij het flesje makkelijkef vindt dan de borst en het daarom ook weigert:((

Jij bent zijn mama en staat voor het krijgen van de borst. Ik kreeg als tip van CB en van lactatiekundige om nooit zelf de fles te geven en dit altijd door een ander te doe.  (Misschien idd zelfs uit het zicht) 
Mocht het dan een keer voorkomen dat je om welke reden dan ook toch fles geeft met afgekolfde melk, dan in de maxicosi of iets dergelijks. Dus niet bij je leggen. 

Mbt kolven. Ik had hetzelfde. Mijn tepels gingen gewoon op slot. 
Probeer even dagelijks op een vast moment dit te doen. Vaak in de ochtend heb je meeste productie. Doe dit dan na een douche (ik krijg altijd enorme stuwing als ik onder de douche sta door de warmte) en dan kolven. Iedere dag en dan zul je zien dat het na een week een stuk beter gaat. Zakjes van Medela kopen en invriezen maar. Hartstikke makkelijk! 

Ik zou persoonlijk eerst mn melkproductie goed op gang brengen, dus de eerste 3/4 mnd alleen bv geven live, vervolgens een paar weken voordat je gaat werken beginnen met het maken van een voorraad, elke ochtend max 30/40 ml per borst kolven.. en vervolgens op werk op de tijden dat je bv geeft kolven, beide borsten leegkolven.
Ik werkte hele dagen en kolfde 1 x 's ochtends en daarbij kreeg ik 2 flesjes van 120 ml (dus 240ml in totaal) m'n zoontje was 5 mnd toen ik begon met werken. 

Ik heb voordat ik begon met werken een paar keer m'n man een fles laten geven en vervolgens ging het goed bij de oppas. 

[quote quote=10300913] ik weet niet waarom maar op 1 of andere manier krijg er gewoon niet veel melk uit wanneer ik het kolf :(([/quote] Misschien advies hoe je het precies moet doen want de borstvoeding gaat wel goed dus je hebt genoeg melk

Terug
Bovenaan