Help babynaam

Hoi!
Wij verwachten over een paar weken ons kindje. Nu is er een goede vriendin van mij en zij heeft een hond en die naam vinden wij heel erg leuk voor onze baby.
Is dat gek om die naam te gebruiken?
We hebben al veel andere opties overwogen maar komen steeds terug bij deze naam. Of moet ik het met haar overleggen?
 
Ik persoonlijk vind niet dat je dit hoeft te overleggen. Het gaat immers om een hond en een vriendin, niet om het kind van je zus... (maar dat zegt misschien ook iets over hoe ik over honden denk ?) Dus als jullie steeds weer bij de naam uitkomen, zeker doen wat mij betreft!
Wat ik misschien zou doen, is je vriendin in vertrouwen nemen en je het als iets bijzonders tussen jullie maakt. Dat je dus alleen de naam aan haar vertelt en niemand anders. Ik zou me vereerd voelen als ik haar was.. 
 
Ik zou het wel even melden, om gedoe te voorkomen. Haar hond voelt voor haar misschien wel als een kindje...

Andersom heb ik het ook een keertje meegemaakt. Een kennis gaf haar puppy dezelfde naam als haar neefje. Het viel niet in goede aarde bij de ouders van dat neefje....
 
Bedankt voor de tips! Dat is zeker een goed idee en had ik zelf ook in gedachte. Ze is een waardevolle vriendin en wil niet dat dit een dingetje gaat worden!
 
Haha nou ik zou het gewoon doen hoor. Zou het totaal geen probleem vinden als een vriendin de naam van onze hond voor haar kindje zou gebruiken. Vind een kindjesnaam ook wel voorgaan op die van een hond. 
 
En onze hond is ook wel echt ons kindje. Heb zelf een naam die ik altijd al wilde mmocht het een meisje worden en familie heeft die naam voor de hond. Sluit niet uit dat ik die evengoed gebruik mocht het zo lopen. Een hond is er daarbij maar een jaar of 10-15 een kindje voor altijd. 


Andersom zou ik het misschien wel gek vinden als mensen hun hond noemen zoals ons kindje maar verder ook vooral grappig. Mensen hebben geen patent op namen naar mijn idee, hooguit als het een geheel nieuwe, nog niet eerder en helemaal zelf verzonnen naam is maar dat komt zelden voor denk ik ?
 
En nog een kleine toevoeging, als een goede vriendin dit niet begrijpt en hier een punt van maakt vind ik het geen héél goede vriendin ? Vind ook niet dat je haar in vertrouwen hoeft te nemen, dan ga je zoiets moois en groots als de naam van je baby delen alleen omdat ze anders misschien gepikeerd is? Hou het lekker voor jezelf als dat je keuze is.
 
Terug
Bovenaan