Help! Bang dat ik toch zwanger ben!!!

Hallo dames. Ik ben bang dat ik misschien toch zwanger ben terwijl ik an de pil ben. Waarom zul je denken, Nou ik heb bepaalde klachten die ik niet echt kan plaatsen. Daarbij heb ik al wat op de site gelezen, en sommige dingen komen bij mij erg bekend voor. En wat mij helemaal bang maakt is dat er dames zijn die wel door de pil zwanger zijn geraakt. Misschien dat ik er nu teveel mee bezig ben en daardoor ook denk dat het wellicht raak is. Ik ben normaal gesproken altijd 4 dagen ongi, nu is dit 2 dagen geworden en ook nog een dag later dan normaal. Ik heb dit nooit gehad in de 6 jaar tijd dat ik de pil slik, daarbij heb ik ook nooit klachten gehad voordat ik ongi moest worden. Nu dus wel, ik had een week van te voren al een paar keer krampjes en voor mijn ongi ook heel hevig. Daarbij heb ik nog steeds een raar gevoel links onderin mijn buik. Ook zweet ik enorm, heb rare dromen, gevoelige onderrug enz. Ook werd er tegen mij gezegd dat ik na mijn vakantie van 2 weken er erg goed uit zag. Ik was wat aangekomen en mijn gezicht straalde weer helemaal. Nu denk ik persoonlijk dat dat door mijn bruine kleurtje komt. Maar goed, ik vermeld het er toch even bij. Heeft iemand misschien hetzelfde meegemaakt? Of kan iemand mij misschien helpen???
Ik weet het even niet meer!!!!
 
Er is ooit een hele handige uitvinding gedaan. De zwangerschapstest...

Als je het wil weten koop dan even een test dan weet je het. Aan verschijnselen alleen heb je niet zoveel.

In principe houdt je menstruatie op als je zwanger bent maar ik was het ook nog 3 keer dus ook dat zegt weer niks.

Predictor of Clear Blue is het advies aan jou en het liefst vandaag nog!

Sterkte,

Annemieke
 
Annemieke, bedankt voor je snelle reactie. De test was ook wel bij mij opgekomen, maar ook errug spannend. Straks stel ik me erop in en is er niets aan de hand. Ik denk dat ik maar even afwacht hoe de volgende ongi is. Mocht ik dan helemaal niet meer ongi worden en heb nog steeds klachten, dan zal ik zeker naar de drogist gaan en een testje ophalen. Als ik zwanger blijk te zijn , dan zal ik het ook zeker niet weg laten halen. Ik heb een goede stabiele relatie. dus een maandje wachten kan vast geen kwaad.
 
En bovendien is de pil niet zo goed in combinatie met een zwangerschap. Het is beter voor jezelf en de gezondheid van je kind om een test te doen.

Overigens lijkt het me zeer onwaarschijnlijk. Je bent blijkbaar erg met zwangerschap bezig (je kent deze site ook) dus waarschijnlijk is het een sterke inbeelding.

Maar alleen een test kan zekerheid bieden. Dus doe dat vandaag nog!!!!
 
Ik zou je ook adviseren een test te doen, ik heb in januari zelf die van kruidvat gedaan en die deed het prima. Volgens de test was ik zwanger en dat was/is dus ook zo.

Zoals al gezegd is de combinatie pil en zwangerschap niet goed en verder wil je het toch weten want normaal gesproken houden mensen ook op met roken en drinken en andere dingen die schadelijk zijn (of minderen er op zijn minst mee als blijkt dat ze zwanger zijn). Doe een test zou ik zeggen.

groetjes, Jane31wk
 
en we vergeten ook de foliumzuur waar je anders ruim van te voren al mee begint, en die slik je nu ook niet. Folium zuur is heel belangrijk om te slikken tot week 15 meen ik.
 
je moet echt een test doen. en trouwens het kan makkelijk hoor dat je eens 2 dgn ongi bent. een vriendin van mij had dat laatst ook. zij was ook bang zwanger te zijn. het kan aan alles liggen: stress, omschakeling weer enz.
veel succes met je test.
 
Terug
Bovenaan