Help bang voor moederschap !

Hiii,

ooh wat vervelend! Ik heb een HG zwangerschap gehad en daardoor geen "band" opgebouwd zoals vele anderen wel. Nadat mijn dochtertje geboren was, was het in 1 klap goed. Ik overstroomde van liefde en trots haha.

Persoonlijk heb ik het ook niet zo op de kinderen van anderen. Ben niet zo'n kindermens haha, maar ik zou als het ons gegund is wel graag een groot gezin willen. Misschien gek, maar voor mij logisch. De kids van anderen niet mijn ding, mijn eigen dochter geweldig!

En ik vind het moederschap met momenten zwaar, maar de fijne en gelukkige momenten overheersen in mijn geval enorm.

Wees je bewust van de ontwikkelmomenten van je kindje. Die kunnen giga pittig zijn, zorg dat jij en je partner daar samen over praten en kijken wat voor jullie werkt. Met de krampjes bijvoorbeeld rond de 5/6 weken gingen mijn man en ik om en om met haar knuffelen en troosten. Zodat de ander eventjes op adem kon komen. Al wilde ik vooral haar vasthouden hoe zwaar ik het ook vond. Dus dan ging ik even douchen of even beneden drinken pakken zodat je er eventjes uit bent.

Met een hele grote MAAR, als je kindje na een ontwikkelmomentje ineens weer wat nieuws laat zien ben je zo trots en zo blij!

Succes, nog maar eventjes en dat kleine hummeltje heb je in je armen.

Ik hoop echt dat je er van kan genieten!
 
Moeder zijn is zo onwijs gaaf! Je hebt een kindje dat zich ontwikkelt en een prachtige persoonlijkheid krijgt waarin je jezelf herkent. Van het eerste lachje, naar het eerste stapje en het eerste woordje. Het is één groot avontuur! Wij hebben nu twee kinderen van 3 en 5 en als ik naar ze kijk op een onbewaakt moment kan ik me zo intens gelukkig voelen! We willen zelfs graag voor een derde gaan.

Het verliefde gevoel bij de geboorte van mijn oudste moest groeien, en dat was prima. Ik was niet opslag verliefd zoals je wel eens hoort, maar dat groeit vanzelf

Lieve mama, het zal een rollercoaster zijn vol nieuwe momenten, onzekerheid, vermoeidheid en spanning, maar ook een rollercoaster waarin je een mate van liefde ontdekt waarvan je het bestaan niet kende!

(Ps: ik wilde mijn dochter vandaag nog achter het behang plakken en ook dat hoort er helemaal bij )
 
Terug
Bovenaan