Help borstontsteking!

Ik ben in augustus bevallen van een prachtige zoon en geef borstvoeding. Tot nu toe is het altijd perfect gegaan, maar sinds nu ruim 1,5 week heb ik erg veel pijn aan mij rechterborst. Naar de huisarts geweest en blijkt dat ik een borstontsteking heb gehad. Omdat de ontsteking aan het “genezen” is wilde de huisarts mij geen antibiotica geven en kreeg alleen wat tips mee die het kunnen verhelpen.
Helaas ondanks de tips nog steeds geen verbetering. Ik kan best tegen pijn, maar dit is echt ondraaglijk?. Ben echt bang dat ik moet stoppen met borstvoeding.
Iemand hier ervaring mee? Tips zijn ook welkom!
 
Onderneem alsjeblieft meteen actie. Eis die antibiotica bij de huisarts. Ik werd niet gehoord bij de huisarts. Mocht niet langskomen door al die coronaregels (was in juni) en omdat ik geen koorts had. Ik bleek uiteindelijk een abces in mn borst te hebben wat ze hebben moeten open maken in het ziekenhuis. Blijkbaar heb ik niet van te voren een ‘normale’ borstontsteking gehad, in eerste instantie geen koorts of rode warme huid, maar wel een harde schijf in mn borst die groter en groter werd. Toen ik eenmaal koorts kreeg na ruim een week, mocht ik nog steeds niet langs komen, maar kreeg wel eindelijk antibiotica. Helaas was dat bij mij al te laat en ben ik 5 dagen later met spoed geopereerd. Van te voren geen huisarts gezien maar foto’s moeten doorsturen. Mijn linker borst zag eruit alsof ik een mislukte borstvergroting had gehad. Het herstel duurde in totaal 8 weken waarvan 4 weken dagelijkse thuiszorg en borstvoeding geven zat er helaas niet meer in. Gelukkig is wel alles mooi genezen en heb ik er twee littekens aan over gehouden. Ik wil je echt niet bang maken, maar eis die antibiotica om dit te voorkomen. Zorg goed voor jezelf, jij weet het beste wat je nodig hebt. Een excuus van de huisarts heb ik trouwens nooit gekregen.
 
Laat een lactatiekundige langskomen. Die kan je helpen van de ontsteking afkomen, en goede tips geven om de pijn wat te verlichten en toch door te kunnen gaan met voeden! Heel cru maar huisartsen hebben geen/onvoldoende verstand van borstvoeding. Geven dan ook vaak verkeerde adviezen waardoor vrouwen onnodig eerder moeten stoppen met de borstvoeding
 
Dank voor je bericht en jeetje wat heftig!!! Ik ben ook zo bang om naar het ziekenhuis te moeten en uiteindelijk te stoppen met borstvoeding.
Mijn huisarts heeft wel goed gevoeld en ondanks een (kleine) harde schijf zei ze alsnog dat antibiotica geen zin heeft.
 
[quote quote=10408322]Laat een lactatiekundige langskomen. Die kan je helpen van de ontsteking afkomen, en goede tips geven om de pijn wat te verlichten en toch door te kunnen gaan met voeden! Heel cru maar huisartsen hebben geen/onvoldoende verstand van borstvoeding. Geven dan ook vaak verkeerde adviezen waardoor vrouwen onnodig eerder moeten stoppen met de borstvoeding[/quote]Ik twijfelde al om contact op te nemen met een lactatiekundige maar ga dat toch doen. Anders nogmaals de huisarts bellen?
 
Ik heb bij m’n vorige ook een borstontsteking gehad en inderdaad wat een pijn! Ik ben wel twee-drie dagen behoorlijk ziek geweest met koorts en alles. Volgens mij heb ik toen een lactatiekundige om hulp gevraagd zodat de borstvoeding niet zou stoppen. Misschien kan die je nog helpen?
 
Ik heb ook regelmatig hele harde plekken maar die moest ik van de kraamzorg goed masseren als m’n zoontje dronk of onder de douche maar verwacht dat het bij jou al te laat is dan ?
Succes!
 
Ik ben ook 2 dagen goed ziek geweest, geen koorts en dat was de reden waarom ik in eerste instantie dacht dat het geen ontsteking was. Toen de pijn vervolgens blijf aanhouden ben ik toch maar naar de huisarts geweest en bleek inderdaad een ontsteking. Ik heb zojuist contact gezocht met een lactatiekundige, hoop dat ze mij kan helpen en dat het niet te laat is?.
 
Terug
Bovenaan