HELP! Borstvoeding baby (8mnd)

Ondertussen zijn we weer 2 dagen verder en wilt ze nog steeds niet aan de borst. Ook slaperig aanleggen helpt niet. Ik ben nu gestopt met iedere voeding mijn borst aan te bieden. Misschien voelde ze dat ze gedwongen werd. Ik wil het nog een paar dagen aankijken. In de hoop dat het een fase is. En anders zit er niets anders op dan ermee te stoppen. Want van alle voedingen kolven, en ook in de nacht kolven word ik niet vrolijk.

Wat vervelend en je zal je er best even rottig door voelen, maar je hebt er alles voor gedaan én acht maanden je dochter wél zelf kunnen voeden!! Wees daar trots op en echt je wilt het nu misschien niet horen, maar het is zo fijn om ‘s nachts degene naast je te porren voor een nachtvoeding ;-) 

Mijn dochter van 5 maanden heeft deze grappen van borstweigeren ook wel eens en dan drinkt ze wel een fles bij mijn man. Bij ons helpt een tepelhoedje soms die ik nog heb liggen van de kraamweek. Ik had toen zulke kloven. Nu gelukkig niet meer. 

Ik heb dit met 2e dochter ook gehad, in de week voor ik ongesteld werd. Enorm tobben maar toen menstruatie doorbrak ging t weer goed. Elke maand ging t dus een week slecht en 3 weken goed. Ligt aan hormonen dus en dat ruiken baby’s denk ik....

Nou ik ben (nog) niet ongesteld. Dus dat zal het wel niet zijn. En een tepelhoedje werkt helaas ook niet. Ze wilt niet eens meer bij mijn borst in buurt komen.... Ik ga nog even een lactatiekundige inschakelen en anders is het jammer dat ik het zo moet afsluiten. Dan zal ik nog wel even doorgaan met kolven, maar zal ik verder geen moeite meer doen om haar te laten drinken uit de borst. Het is wat het is, ze heeft een sterke eigen wil, en als ze de borst niet meer wilt zal ik het maar moeten accepteren. 

Terug
Bovenaan