help!!! borstvoeding gaat achteruit!!

Hoi,

mijn zoontje is nu 7 weken oud en tot nu toe had ik volop melk en hij dronk ook heel goed. Hij is een echte drinker en heeft vaak honger dus ik leg hem ook vaak aan, maar sinds 2 dagen heb ik ineens minder melk. Ik snap het niet want ik kolf ook vaak om de productie te verhogen en ik leg hem elke keer aan beide borsten maar m'n borsten raken maar niet vol. Normaal drinkt hij om de 3 uur en dan heb ik ook echt volle borsten.
Hoe komt dit nou?? ik wil hem graag bv blijven geven. Het is heel raar dat het plotseling achteruit kan gaan omdat ik vrijdag nog stuwing had. Ik probeer ook goed te eten.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?? wat kan ik doen om het weer op gang te laten komen?? Kan iemand mij alsjeblieft hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Betul
 
Beste Betul,
Ten eerste gefeliciteerd met je zoontje.
Volgens mij doe je alles wat je moet doen om de productie op gang te houden.
Heb je trouwens het gevoel dat je zoontje minder binnen krijgt?
Het kan ook zijn dat de productie juist goed op gang is en in balans en dat je borsten niet meer zo hard en vol aanvoelen.....

Je kunt ook informatie vinden op www.borstvoeding.nl en je kunt ook altijd contact opnemen met een lactatiekundige......
Veel sterkte ermee.
groetjes Chantal
 
Hoi hoi,

Gefeliciteerd, met je kleine wondertje.
Als ik het zo lees denk ik niet dat je productie achteruit gaat, maar na een paar weken heb je gewoon geen stuwing meer, dat verdwijnt als je eenmaal goed op gang bent, ik heb 9mnd bv gegeven, en daarvan de laatste 7mnd geen stuwing of een gevoel gehad dat mn borst heel vol zat dat is normaal.
Is je kindje tevreden na een voeding??
Zijn de tijden tussen een voeding nog gelijk?
Zijn de plasluiers nog gelijk?
Als dat zo is hoef je je geen zorgen te maken, als je kind tekort komt geeft hij dat wel aan.
En als je tussendoor ook nog kolft doe je al het mogelijke, bij somige vrouwen stopt de melkproductie soms, daar kun je dan ook niks aan veranderen.
Je kunt even met borstvoeding natuurlijk bellen, ook je verloskundige of gynacoloog weet hier vrij veel van, dus die kun je ook bellen..

Succes Groetjes Mary jane
 
Ik word zo onzeker omdat ik ging kolven om te kijken hoeveel er uit zo komen en toen kwam ik op 60 c terwijl ik uit een volle borst meer dan 150 cc kolfde. Hij heeft wel genoeg plasluiers denk ik,  maar wel minder poep.  afgelopen nacht heb ik  hem in plaats van 2  x,  5 keer  aangelegd en overdag krijg ik hem niet zo gauw  tevreden. Hij valt ook moeilijker in slaap. Ik weet het niet meer.........
Kan  lichamelijke emoties er voor zorgen dat je melkproductie achteruit gaat??  
 
Kan het niet zijn dat hij regeldagen heeft, die komen voor met ongeveer 10 dagen, 6 weken en 3 maanden (en daarna ook nog wel, maar dat weet ik niet precies)

http://www.borstvoeding.com/abon/regeldagen.html
 
Hai

Ik heb wel een tip voor je om de borstvoeding weer wat op gang te brengen. zelf wilde ik alvast een voorraad aanleggen in de vriezer voordat ik weer ging werken, want ik wist dat de kans dan groot zou zijn dat de voeding minder zou worden, omdat je weer met je werk bezig bent.

De beste kolf is altijd nog je kindje.

wat ik deed om mijn voeding weer op te peppen was het volgende. veel anijs eten op mijn brood,er is een vsm neusspree   die het kan helpen om het te bevorden.
en om de 2 uur kolven buiten de tijden die je kindje drinkt bij je.

wat ik deed was, ik ging eerst kolven beide borsten en dan pas mijn kindje er aan leggen.

heel gek ik kreeg niks meer uit met kloven had dan al zo 150 cc , maar als ik haar er aanlegde dan straalde het langs haar wang naar buiten. zei kolfde het laatste restje er uit, de vetste achtermelk trouwens en hierdoor ging mijn borst meer melk aan maken dan nodig was.

(de eerste 2 dagen had ik met veel moeite na 15 min kolven van beide borsten zo 50 cc melk. maar 2 dagen later ging het als een speer , en had ik buiten dat mijn kindje om de 3 uur kwam, en s'avonds elk uur aan mijn borst hing. zón  400 á  550 cc per dag. dat alles deed ik de diepvries in en heb dat tot dat ik ging werken elke dag weer gedaan. Ik had zelfs's'nachts veel last van harde borsten en dan kolvde ik zo in 5 min tijd uit 1 borst 175/220 cc melk. en dan de andere er gelijk achter aan doen. ik heb totaal 11 mnd voeding gegeven. en toen ze 10 mnd oud was kreeg ze delaatste diepvries voeding van die periode.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

oja ik ben hiermee gegonnen toen ze 10 weken oud was, en als die voorraad heb ik in 6 weken klaar gemaakt. ik had d ekolf overal mee naar toe. als ik bij een vriendin.mijn ouders zat ging ik boven even kolven.

ik ben erzelf erg blij mee geweest, want hierdoor heeft ze lang BV voeding kunnne hebben. want de laatste maand had ik zelf nog maar 2 voedingen voor haar uit mijn borsten.

succes !
 
Terug
Bovenaan