HELP: Borstweigeren, maar stoppen wil ik niet...

Kan iemand mij helpen?

Ik heb een zoontje Stan van 12 april (dus 4 maanden) en sinds een paar dagen weigert hij de borst.
Ik voed hem nog om 7 en 19 uur. De andere voedingen krijgt hij fles (i.v.m. mijn werk).
Ik heb het idee dat er niet veel melk in mijn borsten zit. Als ik kolf krijg ik er met moeite 120 ml uit (totaal beide borsten).
Ik heb niet het idee dat hij spruw heeft en  dat hij het daarom niet fijn vind om te drinken. Flessen drinkt hij nl  snel op.

Ik vraag me daarom een aantal dingen af:
- Krijgt hij te weinig als hij uit de borst drinkt?
- Kan ik mijn productie opkrikken door op de dagen dat ik niet werk hem meer aan te leggen (maar als hij blijft weigeren lukt dat natuurlijk ook niet, hmm)
- Moet ik een fles aanbieden als hij de borst weigert?
- Moet ik stoppen met borstvoeding, maar dat wil ik niet...

Help!

Groetjes Jeske
mv Ilse (3-9-06) en Stan (12-4-08)

PS: ik ben een meelezer op dit forum (vorig jaar wel actief geweest op het zomer 2006 forum)

Hoi,

Mijn dochtertje Emma heeft dat bij 4 maanden ook gehad. Steeds happen, huilen een slokje etc. Ik kon haar toen alleen liggend voeden, maar 3 van de 5 voedingen stelde nauwelijks wat voor. Zo ineens als het begon, zo stopte het ook weer.
Ik wil eigenlijk wel stoppen met de borstvoeding..als ze 6  maanden is, dat is volgende maand. Maar ik krijg haar beslist niet aan de fles. Bij mij zoon wilde ik toen niet stoppen, maar had ik geen keus...hoe gek kan het lopen he!
Ik denk dat je het gewoon even aan moet kijken. Bij Emma heeft het wel een maand geduurd voordat het weer over was.
Ik denk niet dat je kindje te weinig binnen krijgt, dat regelen ze zelf heel goed, dan drinken ze de volgende voeding wel wat meer.

Groetjes Kirsten

Hoi Jelske,

Ik zou proberen niet te stoppen met de bv, waar jij nu inzit is een 4 maanden dip. Je kindje ontdekt veel en weet dat er nu ook andere dingen zijn dan drinken bij mama. Je kan je bv opkrikken door idd vaker aan te leggen of te kolven als het niet lukt. Ook kan je domperidon gebruiken voor ongeveer 4-6 weken om je bv ophoog te schroeven, dit kan je vrij vekrijgen bij de apotheek. Als het kolven niet lekker gaat zorg dan voor ontspanning, warmte (kruik) op je borst, borstcompressie  en iets van je kindje om goed te kunnen kolven. 120 cc in geen slechte productie hoor. Heb je wel een goed toe schiet refelex ?

Ook kan je in een donkere rustige kamer je kindje eens voeden en kijken of het dan beter gaat. Vaak gaat deze perode wel weer over, maar het kan wel even duren voordat je draai weer gevonden heb.

Kijk voor meer informatie op www.borstvoedingsforum.nl of op www.borstvoeding.nl voor het gebruik van domperidon en de 4 maanden dip. Hier zijn veel deskundige aanwezig die je goed kunnen helpen. ik heb er heel veel aan gehad.

succes Mariska en Zifjon (6,5 maanden bv gehad helaas nu moeten stoppen)

Haai Mamajes,

Ik zou niet stoppen hoor! Gewoon blijven aanleggen en, om je productie omhoog te krijgen, tussen de voedingen door kolven (of vaker kolven).

Enne...120 voor een kolfbeurt is niet slecht hoor, ik haal er zeker niet meer uit! De kolf werkt toch niet zo stimulerend als wanneer mn dochtertje (nu 4 maanden trouwens) zelf drinkt.

Wat hierboven geschreven werd is waar hoor: ook mijn dochtertje kijkt tijdens de voeding heel actief om zich heen, laat los, pakt 'm weer en ga zo maar door. Ze is echt de wereld aan het ontdekken!

Ik denk dat de aanhouder wint (en hoop het voor je!).

Sterkte!

Ukkie26

Hoi Jeske, kijk eens op  borstvoedingsforum.nl, een geweldige site voor borstvoedende moeders.
Jouw verhaal klinkt erg als de beruchte 4-maanden dip. Hier ook hetzelfde gehad. Slokje, los, om zich heen kijken, slokje, los, lachen enz...... De interesse voor de borst lijkt wat weg te vallen.
Door veel aan te leggen kan je wel degelijk je borstvoeding weer wat opkrikken.
De 2 flessen zijn kunstvoeding, of is dat afgekolfde borstvoeding?
Groet, succes met de bv!

Hoi allemaal.

Wat ben ik blij dat jullie eigenlijk allemaal zeggen dat ik niet hoef te stoppen!!!
Ik ga proberen mijn productie weer op te krikken door meer aan te leggen  en tussendoor te kolven.
En wie weet is het idd de 4 maanden dip. Ik had er nog nooit van gehoord, maar even een kijkje op borstvoedingsforum.nl en het staat er vol van.

Hannah35: De 3 flessen zijn kunstvoeding ipv borstvoeding. Al mijn reserves zijn inmiddels op. Als ik kolf (wanneer hij weigert) spaar ik deze op en zodra ik een volledige voeding heb krijgt Stan deze de eerst volgende flesvoeding.

Hoe lang duurt zo'n 4 maanden dip?

Jeske

Dat hangt echt van je kindje af, zorg voor veel lichamelijk contact en probeer zo vaak als kan en jezelf ook trekt aan te leggen. Hoe meer je samen doorbrengt hoe beter alles zal gaan. Karakter speelt ook een grote rol hierin maar rust   is net zo belangerijk. vaak krijgen kindjes rond 6 maanden weer even zo een dipje. weer een sprongetje naar het groter worden toe. Zifjon is helaas nooit meer goed gaan drinken en na 6,5 maand van worstelen met hem heb ik o.a door borstweigeren moeten stoppen. Zifjon is een heel druk en bewegelijk kindje en vond alles leuker behalve mama nog :( :( Dus ik weet hoe moeilijk die dipjes zijn. Ik ben er helaas nooit meer goed uitgekomen maar heb hem toch wel 6,5 maand mogen voeden :) (waaronder een lange periode van fultime kolven)Dus let goed op jezelf en je kindje en gun elkaar veel bv tijd, en vooral niet opgeven hoor. En het forum is inderdaad geweldig bij elke dip kon ik daar echt geweldig terecht. we hopen  bij nr 2 met een langere bv periode. Want het blijft het mooiste en het beste wat er is.

gr van Mariska en Zifjon en succes met alles

mijn mannetje had dit van de week ook!
krijsen als hij alleen maar de tit zag

ik werd er helemaal hopeloos van!moet ik stoppen of toch maar niet??

opeens was het over! hij dronk weer vrolijk aan de borst,en ...

Hij had duidelijk een sprongetje gemaakt! als cadaeau kreeg ik een prachtige schaterlach! voor het eerts en gelijk de laatste!

opeens kan hij op zijn zij rollen,bijna door
ziet hij het nut van speeltjes en vermaakt zich prima ermee!
en slaapt iets langer door 's nacht maar helaas nog niet helemaal...

kolven geeft altijd minder melk dan life feeding! 120 cc is ook ongeveer mijn kolfproductie,je moet niet letten op de flesvoeding verhouding hoor die is niet te vergelijken met borstvoeding!!!

want 100cc kan de ene keer meer slagroom bevatten dan de andere keer..en dus veel voedzamer zijn dan de andere keer.

je kan het bijna niet fout doen bij BV...

Terug
Bovenaan