HELP boterkoek

Hoi snoeper,

Ik heb nog nooit ergens gelezen dat je geen boter of boterkoek mag. Wel bv. geen kaneel en dus geen appeltaart, stond trouwens in 1 boek en verder nergens anders.

Enkel lever wordt afgeraden omdat het veel vitamine A bevat. Vit. A moet je niet geheel vermijden maar zorgen dat je er niet teveel van binnen krijgt. Je kunt dus met een gerust hart boter op brood eten en zelfs wel een keertje hausmacher of zo (lever) maar niet teveel.
Zelf laat ik lever staan maar eet gewoon boter op brood hoor!
No worries, naar mijn idee.
 
Caro, dat van die kaneel is dus ook echt onzin hoor! Heb het nagevraagd. Je zou al zo'n hoeveelheden kaneel moeten eten (kilo per dag) voordat het gevaarlijk wordt.

Mijn tip aan alle dames. Je leeft ook nog hoor! Vraag gewoon even aan je arts of vk wat je absoluut niet mag eten, voor de rest mag je gewoon verder eten!
 
boter heeft wel vitamine A, maar niet in de hoeveelheid dat lever en wortelen dat hebben. Daar is de concentratie zo hoog dat je veel eerder aan je dagelijkse maximum komt. Boter en boterkoek kan dus geen kwaad. Probeer om geen heel pak naar binnen te werken, maar zelfs dan heb je echt niet te veel binnengekregen.
 
Terug
Bovenaan