Help, bruine afscheiding!!

Dit onderwerp is vast al duizend keer op het forum geweest, maar ik maak me echt zorgen.
Ik ben 7,5 week zwanger en heb sinds vrijdag (2 dagen geleden) last van een beetje bruine afscheiding.
Het lijkt op oud bloed, het is niet veel maar er komt steeds een beetje.
Echt kramp heb ik ook niet, maar wel wat weeige pijntjes in mijn buik.
Is dit het begin van een miskraam of is het niet zo ernstig? Wie kan mij geruststellen?
Dit is mijn eerste zwangerschap en heb echt geen idee of het erg is.

liefs van een bezorgde Kersensnoepje

Hi meis,
Niemand weet wat dat is, het kan een innestelingsbloeding zijn, als je sex hebt gehad kan het een contact bloedingkje zijn, het kan een miskraam zijn.
Ik klink nu heel bot, maar bedoel het niet zo. Ik zou als ik jou was, weet ik is moeilijk, maar weet waar ik over praat, het even een paar dagen afwachten en dan de verloskundige bellen. Zij kan een echo regelen, je kunt anders ook de dokter bellen, die kan het ook regelen.
Ik hoop voor je dat het niks betekent, en dat je lekker zwanger bent, en vooral blijft!!!!
Maar ga nergens vanuit, dat is mijn advies.
Meis sterkte X

Ik ken het ook. Ik schrok me vorige week ook te pletter toen ik bruine afscheiding vond in mijn ondergoed. We hebben meteen de verloskundige gebeld en zij stelde me gerust. Het is een innestelingsbloeding en is heel normaal. Zolang het geen vers bloed is en je geen hevige krampen hebt is er niets aan de hand. Zelfs als je straks wel wat vers bloed hebt is het nog steeds niet in alle gevallen een miskraam...

He hoi,

Heb het ook gehad. Met een week of 10. Was trouwens wel meteen weer over. Ben nu 24 weken dus er was niets aan de hand. Je kunt er gewoon niks van zeggen, het blijft afwachten. Is natuurlijk wel heeeeel moeilijk voor je. Ik zat toen ook flink in de stress. Weet ik nog heel goed.

Groetjes Juffie

Ik heb het ook gehad, met 7 weken.  Het was een beetje bloed, steeds wat op het toiletpapiertje,  meer niet.  Nu ben ik 9 1/2 week en het is niet meer teruggekomen. Volgens mijn zwangerschapsboek komt het bij een kwart van de zwangeren voor in het eerste trimester. Als het niet harder gaat bloeden en met flinke krampen (een soort weeen) gepaard gaat, is er niets aan de hand, MAAR als je je zorgen maakt, moet je gewoon je verloskundige bellen. Zij kan dan zorgen dat je een (inwendige) echo krijgt om te zien of het hartje nog klopt. Dat kan een hele geruststelling zijn.

Sterkte!
~Hilde

Bedankt voor de reacties, het stelt me een beetje gerust.
Maar het is nog niet weg, ik had net weer een beetje en er zat ook een donkerbruin sliertje bij (ahum). Habben jullie dat ook gehad? En hoeveel dagen duurde het bij jullie?

Ik heb de huisarts gebeld en die zegt ook wat jullie zeggen dat zonder krampen en helder bloedverlies er waarschijnlijk niets ergs is.
Maar ik ben zo bang..
Hoe kom ik hier doorheen?

Hoi meis,
Heb je het tegen anderen verteld? Ik heb mijn zus gebeld, die op dat moment nog niet wist dat ik zwanger was, en dat was een hele steun. Probeer moed te houden hoor! Je zorgen maken helpt ook niet.

Bij mij duurde het iets meer dan 2 dagen, en ja, ook sliertjes (lekker onderwerp, haha!) Misschien kun je jezelf een beetje afleiden - lees een boek (niet over de zwangerschap), huur een leuke film, enz.

Sterkte!
~Hilde

hoi,
Ik ben ook 7,5 week zwanger en ook ik heb af en toe wat bruine afscheiding/bloed. Ik heb voor de rest geen klachten dus ik hoop ook dat er niets ergs aan de hand is. Ben nog niet bij de huisarts geweest maar ben van plan van de week te gaan om mijn zwangerschap te melden. Dit is ook mijn eerste zwangerschap. Ben wel bang dat het fout kan gaan, maar probeer er niet te veel bij stil te staan. Ik hoop voor jou dat je je ook niet te druk maakt want er hoeft niets aan de hand te zijn. succes.
cinnepin

Terug
Bovenaan