Help, bruine afscheiding!!

Hoi,

Ik ken het gevoel. Zelf heb ik met 6, 7 en 8 weken steeds bruine afscheiding gehad. Ben nu 24 weken zwanger en het gaat allemaal goed maar voelde me in het begin door dit oude bloedverlies echt heel erg rot. Toen ik de verloskundige belde, reageerde ze heel laconiek, zij maakte zich er niet echt zorgen over, als het rood bloed werd moest ik maar terugbellen. Dit hielp mij toen helemaal niet. Toen ik bij de huisarts kwam voor iets anders en dit verhaal vertelde heeft zij meteen een echo geregeld in het ziekenhuis. Door het zien van het vruchtje (toen 7,5 week) met kloppend hartje voelde ik me meteen beter. Mijn advies is dus: laat je niet afschepen door de verloskundige met het zal wel goed komen, probeer voor je eigen gemoedsrust een echo te krijgen. Lukt dit niet bij de VK dan is de huisarts ook altijd nog een optie. Niet dat de VK hier achteraf blij mee was, maar dat vond ik hun probleem.

Hou je taai het zal vast allemaal goedkomen.
Groetjes,
Nienke

Dank je voor je reactie Nienke en de anderen ook.
Ik ga morgen de huisarts bellen om toch een echo te krijgen. Ik heb nu al 5 dagen die bruine afscheiding en blijf bezorgt. Het is niet veel maar het wordt ook niet minder, dat kan toch niet goed zijn?
Ik mag de verloskundige nog niet bellen tot na m'n intake (27 sept) tot die tijd ben ik nog onder behandeling van de huisarts. Dat zei de verloskundige tenminste.
Het zou me inderdaad wel kunnen geruststellen als ik het op de echo zou kunnen zien.
Ik laat jullie weten hoe het verder gaat!

Kersensnoepje
7wkn 6 dgn

Goh, wat spannend allemaal op een niet fijne manier!
Ik weet hoe het is. Na de echo in mijn 12e week kreeg ik ook bloedverlies (oud) en dat heeft 3 weken geduurd. Na 1,5 dag is mijn verloskundige thuis langsgeweest om het hartje te horen. Dat deed ze vooral om mij gerust te stellen want stress is ook niet goed. Daarna ben ik nog een extra keer op controle geweest. Ik vind dan ook de reacties van de huisarts en VK waar jullie het over hadden een beetje bot. het is voor de zwangere hardstikke eng, ook al lijkt het voor hen niets. Even controleren of hartje luisteren kan toch geen kwaad??? En ik mocht ALTIJD bellen, ook het alarmnummer en voor mijn intake als ik vragen had. Wat een verschil tussen VK en VK...
Inmiddels ben ik bijna 19 wkn, en alles lijkt goed te gaan.

Veel succes en hopelijk is alles goed met je.

Helaas mocht het niet zo zijn, ik heb gister in het ziekenhuis gehoord dat mijn kindje al ruim een week niet meer leeft..
Mijn man en ik zijn kapot van verdriet.
Ik hoop dat jullie meer geluk hebben...

Kersensnoepje

Terug
Bovenaan