Help, Chocolademouse

Hallo meiden,

Ik heb gisterenavond in een restaurant chocolade mouse gegeten.
Nu bedacht ik me te laat dat er meestal rauwe eieren in verwerkt zijn...
Listeriabacterie ??

Wat nu,

Ik ben nu 7 weken zwanger...

hoi hoi

ik wil je niet ongerust maken..
Maar dat is inderdaad iets wat je echt niet mag!
Ik zou morgen je verloskundige even bellen, en als het mogelijk is het
restaurant... vragen hoe hun chocolade mouse bereid is... meestal is dit idd met rauwe ei, dus zou morgen echt gelijk bellen!

zou je niet te druk maken, je hebt het al gegeten, veranderen kan je niet en stressen is helemaal niet goed! er zijn ook zat mensen die niet weten dat ze zwanger zijn, en dus alles nog eten wat ze niet mogen!

xxx

quote: Super troste mama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-12-2008 23:03:37'));

hoi hoi

ik wil je niet ongerust maken..
Maar dat is inderdaad iets wat je echt niet mag!
Ik zou morgen je verloskundige even bellen, en als het mogelijk is het
restaurant... vragen hoe hun chocolade mouse bereid is... meestal is dit idd met rauwe ei, dus zou morgen echt gelijk bellen!

zou je niet te druk maken, je hebt het al gegeten, veranderen kan je niet en stressen is helemaal niet goed! er zijn ook zat mensen die niet weten dat ze zwanger zijn, en dus alles nog eten wat ze niet mogen!

xxx

Ik zou me echt geen zorgen maken en het bellen met het restaurant en de VK achterwege laten.....wat schiet je daar nou nog mee op....vooral het tweede deel van het advies "zou je niet te druk maken" zou ik opvatten.

Ik heb altijd begrepen dat je rauwe eieren beter altijd kunt laten staan ivm salmonella. Dus wel/of niet zwanger. En dat een salmonellavergiftiging niet schadelijk is voor het ongeboren kind.

Relax!

Als je 1 keertje iets eet wat je misschien beter niet had kunnen doen, wil nog niet zeggen dat het meteen misgaat hoor meis. Ik had er helemaal niet bij stil gestaan, dus het ook gewoon gegeten. Vroeger wisten ze die dingen ook niet en zijn er ook gezonde kindjes op de wereld gekomen. Geniet van je zwangerschap!

Groetjes Nathalie

Hoi Visje,

Salmonellavergiftiging kan wel degelijk schadelijk zijn. En daarom is het niet verstandig om rauwe eieren te ten. Maar.... Dat is al gebeurd dus daar is niet aan te doen.

Nu heb ik van mijn fysiotherapeut (we kletsen wat af onder de behandelingen) gehoord dat rauwe eieren, mits ze heel vers zijn, totaal niet gevaarlijk zijn. En dat het zelfs heel gezond kan zijn. Dus als het een goed restaurant was, dan hadden ze verse eieren gebruikt en is er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks aan de hand.

Als je je toch onzeker voelt kun je alsnog je verloskundige of huisarts  bellen om te vragen wat eventuele symtomen kunnen zijn en hoe snel ze dan zouden moeten optreden. Beter 1 keer teveel gebeld dan voor niks in de stress.

Veel geluk en succes en probeer je niet te druk te maken. Ik was in het begin ook over alles heel erg zenuwachtig. Maar ondanks dat ik in Griekenland ook een keer de mist in ben gegaan met een toetje waar achteraf rauwe eieren in zaten, gaat alles tot nu toe perfect met de kleine.

Groeten,

Mama t (31 weken)

Hoi Dames,

Ik heb in een restaurant gewerkt. Ze mogen daar niet met rauwe eieren werken, als ze deze niet doorverhitten. Ze gebruiken gepasteuriseerde eieren uit pak. Dus niet te veel stressen. Er is waarschijnlijk helemaal niks aan de hand.

Gr. Yvonne

Hallo meiden,

Allereest bedankt voor jullie reactie's

Ik heb het restaurant gebeld gehad en ze gebruiken rauwe eieren voor hun mousse.

Ik kan voor de zekerheid maandag eens horen bij de verloskundige.

Op dit moment heb ik eigenlijk nergens last van , dus misschien valt het allemaal wel mee.....

Fijn weekend!!!

X
Visje

Hoi Visje,

Als je door die rauwe eieren Salmonella binnen had gekregen, had je dat binnen een uur gemerkt (misselijk, buikkramp, braken, diarree) Doordat je erg veel vocht verliest en flinke koorts kunt krijgen bij een Salmonella vergiftiging, kan het gevaarlijk zijn voor je baby. Maar jij hebt hier dus gelukkig geen last van gehad.
Rauwe eieren bevatten geen Listeria bacterie, dus je hoeft je nergens zorgen over te maken.

Groetjes,

Sarah

Terug
Bovenaan